100%-os koncentrációra van szükség!

Osváth Péter és Papp Tamás derekasan végigküzdötte a Hell 25. Miskolc Rallye-t. A Skodás duó a Rallye1 7. helyén zárta a bajnokság második futamát, úgy, hogy az első körre nem a megfelelő abroncsokat választották, majd a második körben egy lassítót is eltaláltak Parasznyán.

Ugyan a váltakozó időjárás mindenkinek alaposan megnehezítette a dolgát és sok esetben a szerencsén is sok múlt, hogy kinek, mennyire esett az eső, ennek ellenére a balatonfüredi pilóta kritikus volt magával szemben a verseny után.

„A nap elején a gumitaktikánk teljesen katasztrófa volt, igaz a fele brigád ugyanígy választott, a másik fele döntött a vizes gumi mellett. Az intermédia még jó is lett volna, ha megvágjuk rendesen, viszont csak egy picit nyúltunk hozzá és egyszerűen nem tudtam rendesen megmelegíteni az abroncsokat. Emiatt elég szépen megijesztgettem magam az elején, Mályinkán például rögtön az első kanyarban megforogtunk, úgyhogy szerintem az első körben el is ment a verseny nekünk. Utána próbáltunk felkapaszkodni, voltak is jó eredményeink egy-egy gyorsaságin, de ebben a mezőnyben nem elég egy-egy szakaszon jól teljesíteni, hanem az egész versenyt kell összerakni, ha eredményesek akarunk lenni. Ha ez nem sikerül, akkor csak autózni fogunk, de én azt nagyon nem szeretném. Most az időjárás és minden egyéb alaposan megtépázta a mezőnyt, de most sem tudtunk előrébb kerülni az összetettben. Pici hibák végett van ez, de be kell látni, hogy ezekre sokkal jobban oda kell figyelni.”

Az bizonyos, hogy a Vincze – Turán – Hadik trió mögött is elképesztően szoros a verseny és mindig előkerülnek új szereplők is a kalapból, elég, ha csak Német Lackóra gondolunk, aki harmadik lett Miskolcon.

„Megvan az a három-négy ember, aki mindig az elején megy. Ők nagyon erősek mind mentálisan, mind technikailag. Sokat foglalkoznak ezzel a dologgal, ezért velük nehéz felvenni a versenyt. Érdekes, mert vannak köztük fiatalok is és picit rutinosabbak is, így nem lehet azt mondani, hogy csak a fiatalok tudnak gyorsan menni. Biztos, hogy ez a történet nagyon fejben dől el, ide 100%-os koncentrációra van szükség. Ha az nincs, akkor nem érdemes az ötben gondolkodni, hanem csak nyolc és tizenkettő között, még akkor is, ha jó alattad az autó.”

Közelgő események

  • pén
    24
    máj
    2019

    ERC: Liepaja Rali

  • vas
    26
    máj
    2019

    WRX/ERX: Nagy-Britannia

  • csü
    30
    máj
    2019

    WRC: Portugál Rali