Ajánlott F1 Forma–1

12 kérdés amire érdemes odafigyelni idén az F1-ben

Nem vagyok expert F1 szakértő, plusz semmi kedvem egy 1257. szezon beharangozót készíteni, inkább sorra veszem azokat a sztorikat, amik talán amolyan sorvezetők lehetnek a rekord hosszú, 23 futamos szezon során. Előre szólok hosszú lesz. Nem csak a bajnokság, a cikk is.

1.:Lewis behúzza a nyolcadikat?

Vajon a britek immáron lovaggá ütött hétszeres világbajnoka meg tudja őrizni a trónját, vagy Mad Max képes lesz letaszítani onnan? Az biztos, hogy a Red Bull előrébb lépett az idei csomagjával, de az igazi kérdés az, hogy a Merci előszezoni gyengélkedése mennyire valós, vagy csak ismét altattak? Mondjuk 3 tesztnap esetében szerintem még  a stuttgartiak sem engedhetik meg ezt a luxust, és az is látszik, hogy a tavalyi évvel ellentétben kissé instabil a W12-es hátulja, de mégis csak a leghatékonyabb sorkatonai gépezet a címvédő garázsában van, így talán bízhatunk egy izgi szezonkezdetben.

2. Valteri megmenti a karrierjét?

A derék finn idén is nagyon fogadkozik, de személy szerint nagyon meglepődnék, ha a Bottas 5.0 egyrészt megverné Hamiltont, másrészt nem veszítené el a helyét Russellel szemben. Persze itt felvetődik a kérdés, hogy Lewis 2022-ben is a mezőnyben marad-e? Mert, ha mondjuk meglesz a nyolcadik, Bottas pedig zsinórban harmadszorra is második lesz év végén, akkor talán  megeshet, hogy megtarthatja a helyét George mellett, ha a sportág jelenlegi egyeduralkodója netán visszavonulna. Máskülönben jöhet a Williams, vagy egy másik sorozat. Netán még azt a szcenáriót tudom elképzelni, hogy Bottas vb-t nyer, de nincs az a buki, aki ne fogadna erre röhögve  nagy tétben.

3. Perez képes lesz tartani Verstappen tempóját?

Azt gondolom idén elérkezett az igazság pillanata Checo számára, mert végre egy top csapat autójában ülve megmutathatja, hogy mire képes valójában. Persze nem az a legideálisabb felállás ha az évtized egyik legnagyobb mega tehetsége a csapattársad, de 31 évesen most kell bizonyítania. A milton keynes-i csapat nem is azt várja Pereztől, hogy vb-t nyerjen, hanem azt, hogy megbízható szárnysegédje legyen Maxnak és hozza azt, vagy szárnyalja túl azt a teljesítményt, amit Bottas nyújt a másik oldalon. Ha ez megvan, akkor Sergio 2-3 esztendőre bebetonozza a helyét, másrészt végérvényesen beárazza a Gasly-Albon duót.

4. Mire megy egymással Norris és Ricciardo?

A nagyobb teher Daniel vállát nyomja, mert egyszer nagyon szeretne világbajnok lenni, de a Red Bull-os évek után, gyorsan elszaladt 2 esztendő, ő pedig idén júliusban már 32 lesz, plusz nem a két top csapat egyikében, hanem egy feltörekvőben lévő együttesben nyomja majd a gázt. Ráadásul a csapattársa biztosan nem retten meg a kihívásoktól és bizony az idő is a 10 évvel fiatalabb Landonak dolgozik. Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy Verstappen után, vagy mellett, ha alkalmas rá a kocsija, Riccardo mutatta be a legtöbb előzést és bizony a rövid féktávos, bevetődős manőverei élményszámba mennek. Ráadásul ő nem is szokta lezúzni a körülötte lévőket, ami extra piros pontot jelent számára.

5. Vajon megvan-e még Nando sebessége?

Mondjuk tuti, hogy már csak a kérdésért máglyára vetnének az Alonso szurkolók, de szerintem ez a kérdés kb. az első edzés után okafogyottá válik majd, mert egy olyan pali, mint a kétszeres hispán világbajnok, tuti nem térne vissza, ha nem érezné az erőt magában. Igen, tudom, ezt a nagy Schumi is benézte egyszer, de Fernando sosem vonult vissza igazán és ha visszaemlékszünk a le mansi és a daytonai hosszú etapjaira és a  sebességére, akkor bizony a középmezőnynek alaposan fel kell kötnie a gatyáját! Ez pedig különösen igaz Esteban Oconra, hisz ő lesz Alonso csapattársa. A francia fiú második szezonját kezdi a Renaultból Alpine-á avanzsáló csapatnál és komolyat kell villantania, hogy ne tűnjön el a Vandoorne és Wehrlein féle süllyesztőben. Érdekes párharc lesz, ami döntően befolyásolja majd mindkét pilóta pályafutását, még úgy is, hogy 15 év a korkülönbség kettejük közt.

6. Visszatér az igazi Vettel?

2018, Hockenheim, 51 kör. Sebastian Vettel a vezető helyen halad, de a saját hibájából a falban végzi a Német Nagydíjat. Talán ez volt az a pont, ahol valami végképp eltört a négyszeres világbajnok és a Scuderia között. Seb 2019-ben megkapta a nyakába a Max Verstappen melletti legforróbb tehetséget, Charles Leclerc-et, ami után hamar nyilvánvalóvá vált, hogy kié a jövő Maranelloban. Az már csak hab volt a tortán, hogy 2020-ban az elmúlt 2 évtized egyik legpocsékabb ágaskodó – bocsánat, vergődő – lovacskáját láthattuk a pályán. Ez megdobva azzal, hogy a szezon kezdetén bejelentették, nem hosszabbítanak Sebbel, nos, ha finoman fogalmazunk sem teremtett alkotói légkört a boxban. Minden esetre a vörös istálló toxikus légköre már a múltat jelenti Vettel számára, aki ne feledjük, csak összehozott 4 vb címet, szóval a monyója meg kell, hogy legyen ahhoz, hogy  igenis nagy dolgokat tegyen le az aszfaltra. Én nagyon szorítok neki, mert szükség van egy jó Vettelre Lewis és a feltörekvő fiatalok mellett! Mondom ezt, úgy, hogy  nem ő a nagy kedvencem, de bízom benne, hogy mint a mesékben, az elmúlt évek nagy visszatérésének lehetünk szemtanúi, ha az Aston Martin is úgy akarja.

7.Maga mögött hagyja a középmezőnyt a Ferrari?

Még egy olyan évet, mint a tavalyi nem engedhetnek meg maguknak az olaszok, ez 100%. A pilóta duó igencsak ütős, ebben a kategóriában nálam megelőzik a Red Bull-t – bocs Checo -, talán csak a McLaren-t említeném velük egy szinten, ha mind a két pilóta színtiszta tehetségét vesszük górcső alá. Az tuti, hogy motor erőben hatalmasat léptek előre, miután lejárt a színfalak mögött, az Fia-val kötött paktum. A csapatvezetés, élén Mattia Binottoval, hát hogy is mondjam, hagy némi kívánni valót maga után. Leclerc az első perctől támadni fog, az ő teljesítményének csak az autó szabhat határt. A kis Sainz esetében pedig az a kérdés, milyen hamar lakja be az SF21-et, illetve, hogy az a bulldog mentalitás és tökéletességre törekvés mennyire van meg benne, mint édesapjában? Ha a tekintetét fürkésszük, ugyan az a tűz van benne mint a Királyéban, kérdés, hogy ezt a pályán, nehéz helyzetekben is látjuk-e majd. Én bízom benne!

8.Belepiszkál a nagyok dolgába az AlphaTauri?

Pierre Gasly tavaly csodát tett Monzában, de ennek ellenére a Red Bull nem őt ültette vissza Albon helyére, ami azért eléggé elgondolkoztató. A kis francia mindent vagy semmit alapon versenyez, de nem elég konzisztens. Van egy olyan sejtésem, ha Pierre idén jól teljesít, az szerződést érhet számára, de már nem az energiaitalosok égiszei alatt, ha pedig marad a fakó, akkor bizony Kvjat, Buemi és Albon sorsára jut rövid időn belül. A Racing Point tavalyi pink Mercis csele után, az anyaistálló egyre több alkatrészt passzol le Faenzába, ami,  ahogy a téli teszten is láthattuk komoly előnyt jelent az olaszoknak. Yuki Tsunoda igazi sötét ló, és azt Grosjean, vagy Hülkenberg példájából is láthattuk, nem elég brillírozni az alsóbb szinteken, mert az F1-ben szükséges az a kis plusz, ami csak a Hamiltonokban, Verstappenekben és Alonsokban van meg.

9. Idén látjuk utoljára F1-es autó volánja mögött Kimi Raikkonent?

Az Alfánál számomra ez a legnagyobb kérdés. Motor téren ők is előre lépnek majd, kérdés, hogy Kimi az új szabályok közt is szeretne-e még versenyezni, hisz ne felejtsük, idén már a 42-őt tölti. Nem gondolnám, hogy a svájci-olasz gárda hirtelen átlépné majd a középmezőnyt, így nagy talány, hogy Kimit mennyire elégíti ki a körözgetés a 8-15. hely között. Giovanazzi szerződését a mai napig nem értem, szerintem a kis Schumi jobb választás lett volna a jégember mellé, de az vigasztal, hogy a döntéshozók jóval okosabbak és többet tudnak nálam, így bizonyára ennek is megvan a logikus magyarázata. Én minden esetre nem lepődnék meg, ha év végén két hely is felszabadulna Hinwilben.

10. Russell képes lesz pontot szerezni a Williamssel?

A britek 23 esztendős üdvöskéje, a tavalyi Mercis beugrásakor alaposan letette a névjegyét, persze előtte is tudtuk, hogy brutál ügyes, de Szahírban egyértelművé tette, hogy ugyanolyan győztes anyagból gyúrták, mint Verstappent, vagy Lecleret. Jelen állás szerint a grove-i alakulat a tulajdonosváltás és az átszervezés után picit előrébb lépett az erősorrendben, így Georges ázsióját csak tovább növelné, ha összehozna egy-két Q3-at a kvalikon és szerezne pár pontot, mint ahogy tette azt Leclerc 2018-ban az Alfában ülve. Ha ez megvan és Bottas pont úgy teljesít, mint az elmúlt szezonokban, a jó Isten sem menti meg Russellt, hogy Toto Wolff beültesse a Mercedesbe.

11. Mire megy az újonc kis Schumi, a mezőny talán leggyengébb autójával?

Akár csak az édesapja, Mick Schummacher is 22 évesen bemutatkozhat az F1-ben. Nyilván iszonyat nagy a  felhajtás körülötte és folyamat Michaelhez fogják hasonlítani, de azt ne felejtsük el, hogy ez a Haas, meg sem közelíti az 1991-es Jordan, vagy a Benetton szintjét. Mick kb. abban a cipőben jár, mint anno Alonso a Minárdival, de akkora bravúrt nem kell tőle várni, mint amit Mark Webber bemutatott 2002-ben, mikor is egyből pontot szerzett a debütálásakor. Mickre egyébként az volt a jellemző az alsóbb sorozatokban, hogy picit lassabban vette fel a ritmust, de a bajnokságok 1/3-ánál megjött a meccsbe és iszonyatos léptekkel dolgozta le az addig összeszedett hátrányt. A Kis Schumi egyébként inkább a versenyeken, mintsem az edzéseken brillírozott eddig, így kíváncsian várom mire megy a csapattársa, Nikita Mazepin ellen. Mert az nem kérdés, hogy őt mindenképp le kell nyomnia, hogy hosszú távon megvethesse a lábát a király kategóriában.

11+1. Eltiltják Mazepint?

Lehet, hatalmas szemét vagyok, de ez is egy alap kérdés. A jó öreg Pastor Maldonado óta ugyanis ismét van egy igazi agresszor buldózer a pályán, egy olyan, akinek még a fiatal Romain Grosjean is csak csókolommal köszönhet. Mazepin apuka, akár csak Lawrence Stroll, kinyitotta a pénztárcáját, így az oroszoknak Danyiil Kvjat után továbbra is van egy torpedójuk. Meglepődnék, ha legalább egyszer nem kavarna komoly galibát a pályán. Félre értés ne essék, nem azt mondom, hogy fakezű, vagy nem ügyes, mert hiába van nálad a világ összes pénze, akkor sem jutsz be az F1-be, de annyira agresszív, hogy a botrány kódolva van az esetében.

Ezek volnának azok a topikok, amiket én biztos szem előtt tartok majd az idei szezonban. Szerintetek mi maradt ki a felsorolásból, illetve mire fókuszáltok majd megkettőzött figyelemmel? Írjátok meg kommentben!

Vörös Gergő

Érdemes elolvasni

Legendák nyomában – Turi Tomi

Vörös Gergely

Az Űr Zsiguli Bagotán

Vörös Gergely

Fotóalbum: Pécsbagota Teszt – 2021.04.09.

Vörös Gergely

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.