Magazin

15 ÉVESEN A RALLY VB-N

Nyolcadikos korában indult a Suzuki Swift Kupában, a rallyra váltás pedig olyan jól sikerült, hogy a Wales Rallyn a Suzuki válogatóján második lett, ami után felajánlottak neki egy S1600-as Swiftet. A legfiatalabb magyar rallyversenyző lehetett volna.

Részlet a Rally Café 2020. júniusi számában megjelent cikkből.

Szöveg: Vörös Gergely

Kilenc évesen kezdett versenyezni, így gyerekkori beceneve, a Pistike a mai napig elkíséri a nagykállói pilótát, aki tavaly a rally 2 abszolút harmadik helyén végzett. Lendvai István nem mindennapi pályafutása legérdekesebb sztorijait elevenítjük fel.

„Édesapám versenyző volt a ’80-as évek végén a ’90-es évek elején, rally 2-ben ment úgy, ahogy most én is – meséli Lendvai. – Sokat Zsigulizott, de abba kellett hagynia és elsodródott a sporttól. Szerintem épp ezért ő magát látja bennem. Nélküle nem is tudom, hol tartanék.

Öt évesen ültem először egy automataváltós Audi 80-ban. A nagybátyámtól örököltem meg és a saját telepünkön kezdtem el vezetni. Aztán az első versenyemen kilenc éves koromban vettem részt, egy kereklámpás Zsigulival.

2003-ban váltottunk Peugeot 205 GTi-re, ami hatalmas lépés volt a Ladához képest és annyira élveztem azt az autót, hogy a mai napig nem tudom szavakkal leírni. 2006-ig versenyeztem vele ralisprinteken és közben 2004-ben megnyertem a junior kategóriát a ralikrosszban. Jöttek sorra az eredmények és ahol engedtek indulni jogsi nélkül – zárt pályás sprinteken –, ott mentünk ahol tudtunk.

Én mindig is raliversenyző akartam lenni, ez volt a célom, mert az az igazi feeling, amikor A-ból B-be kell eljutnod minél hamarabb. Az első itineremet 2005-ben, Mátranovákon, egy murvás pályán kellett feldiktálom. A hó is leesett, nagyon jó körülmények voltak.

Akkor győződtem meg róla 100%-ig, hogy nekem a rali az igazi! 2007-ben sikerült licencet szereznünk a gyorsasági szakágba, a Suzuki Swift Kupára. Nyolcadikos általános iskolás voltam és rajta is volt az autómon, hogy Lendvai Pistike 8. A.

Sokan meglepődtek, hogy kaptam versenyengedélyt és őszintén szólva mi is. Minden addigi eredményemet összegyűjtöttük és leadtuk. Szerencsére elfogadták. Az első időmérőmön 25 autóból sikerült második időt futnom, viszont a versenyt elrontottam, mert összeütköztem az egyik kollégával…”

A teljes cikket a Rally Café 2020. júniusi számában olvashatod, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg a digitális Rally Cafét itt.

Érdemes elolvasni

KOVÁCS ÖCSIKE, AKI A NYARALÓPÉNZT IS AUTÓRA KÖLTÖTTE

mihalyi.csaba

KISS NORBI ÚJRA EURÓPA-BAJNOK ESÉLYES

mihalyi.csaba

HERCZIG NORBERT AUTÓI – AZ ÖSSZES!

mihalyi.csaba