Az FIA nyilvánosságra hozta a bahreini Romain Grosjean baleset vizsgálatának eredményeit.
2020. november 29-én az F1-es Bahreini Nagydíj első körében, a harmadik kanyarban Romain Grosjean Haas autójával Daniil Kvyat Alpha Tauri autójának ütközött, majd autója a szalagkorlátnak csapódott, kigyulladt és kettészakadt. A francia pilóta csodával határos módon kisebb égési sérülésekkel a kezén megúszta a balesetet.
Az FIA vizsgálat most zárult le, eredményeit pedig az FIA nyilvánosságra hozta.

A vizsgálat a balesetben érintett két autóra, a 8-as számú, Romain Grojsean által vezetett Haasra, valamint a 26-os rajtszámú, Daniil Kvyat által vezetett Alpha Turira összpontosult, megjegyezve hogy számos más autó is közvetetten része volt a baleset körülményeinek.

A Bahreini Nagydíj első körében a hármas kanyart követően 241 km/h sebességgel haladt Grosjean autójával és a pálya baloldaláról jobbra mozgott, amikor Daniil Kvyat autójának ért. A bal első és a jobb hátsó kerék érintkezése után Grosjean autójának hátulja megemelkedett, a francia pilóta jobbra kormányozva reagált és a homokos területre csúszott. Kvyat ugyancsak megváltoztatta haladását és kis időre ő is a homokos részre tért, ahonnan vissza tudott térni a pályára.

Romain Grosjean autója ezt követően át haladva a pálya menti homokos részen a szalagkorlátnak ütközött 192 km/h-s tempóval. A szalagkorlátba 29 fokos szögben csapódott, a korlát pedig 22 fokos szögben állt a pályával. A becsapódás ereje 67 g-s volt. (Ez a 71 kg-s Grosjean esetében 4,757 tonnának felel meg.) A baleset során a szalagkorlát középső része kiszakadt, az alsó és felső része pedig jelentősen sérült. Emiatt az autó túlélő cella része átjuthatott a szalagkorlát másik oldalára. Az autót a korlát felső része szakította ketté.
A vizsgálati eredmény szerint a versenyen a piros zászlós megszakítás a baleset után 5,5 másodperccel később lépett érvénybe, az FIA orvosi autója 11 másodperccel a baleset után ért a helyszínre, miután az első kanyart lerövidítette. A vizsgálat kiemeli, hogy az orvosi autóban ülő Mentő koordinátornak, dr. Ian Robertsnek, az FIA orvosi autóját vezető Alan van der Merwenek, valamint egy helyi orvosnak a helyszínre érkezése kulcsfontosságú volt.

Ian Roberts amikor a helyszínre ért, utasított egy sportbírót, hogy tűzoltó készülékével a pilótafülke környékét fújja. Alan ven der Merwe pedig az orvosi autóból vett elő egy tűzoltó készüléket, a helyi orvos a traumás zsákot készítette elő.
Romain Grosjean végül nagyobb segítség nélkül magától szállt ki autójának roncsából 27 másodperc alatt.
Az elsődleges vizsgálat megállapította a francia pilóta kezének égési sérüléseit, majd a helyi orvosi központba, később pedig helikopterrel a bahreini védelmi erők kórházába szállították, ahonnan végül december 2-án jöhetett ki.