F1

192 km/h-val csapódott be és 67 G-s erő hatott Grosjeanra

Az FIA nyilvánosságra hozta a bahreini Romain Grosjean baleset vizsgálatának eredményeit.

 
2020. november 29-én az F1-es Bahreini Nagydíj első körében, a harmadik kanyarban Romain Grosjean Haas autójával Daniil Kvyat Alpha Tauri autójának ütközött, majd autója a szalagkorlátnak csapódott, kigyulladt és kettészakadt. A francia pilóta csodával határos módon kisebb égési sérülésekkel a kezén megúszta a balesetet.
 
Az FIA vizsgálat most zárult le, eredményeit pedig az FIA nyilvánosságra hozta.
A vizsgálat a balesetben érintett két autóra, a 8-as számú, Romain Grojsean által vezetett Haasra, valamint a 26-os rajtszámú, Daniil Kvyat által vezetett Alpha Turira összpontosult, megjegyezve hogy számos más autó is közvetetten része volt a baleset körülményeinek.
A Bahreini Nagydíj első körében a hármas kanyart követően 241 km/h sebességgel haladt Grosjean autójával és a pálya baloldaláról jobbra mozgott, amikor Daniil Kvyat autójának ért. A bal első és a jobb hátsó kerék érintkezése után Grosjean autójának hátulja megemelkedett, a francia pilóta jobbra kormányozva reagált és a homokos területre csúszott. Kvyat ugyancsak megváltoztatta haladását és kis időre ő is a homokos részre tért, ahonnan vissza tudott térni a pályára.
Romain Grosjean autója ezt követően át haladva a pálya menti homokos részen a szalagkorlátnak ütközött 192 km/h-s tempóval. A szalagkorlátba 29 fokos szögben csapódott, a korlát pedig 22 fokos szögben állt a pályával. A becsapódás ereje 67 g-s volt. (Ez a 71 kg-s Grosjean esetében 4,757 tonnának felel meg.) A baleset során a szalagkorlát középső része kiszakadt, az alsó és felső része pedig jelentősen sérült. Emiatt az autó túlélő cella része átjuthatott a szalagkorlát másik oldalára. Az autót a korlát felső része szakította ketté.
 
A vizsgálati eredmény szerint a versenyen a piros zászlós megszakítás a baleset után 5,5 másodperccel később lépett érvénybe, az FIA orvosi autója 11 másodperccel a baleset után ért a helyszínre, miután az első kanyart lerövidítette. A vizsgálat kiemeli, hogy az orvosi autóban ülő Mentő koordinátornak, dr. Ian Robertsnek, az FIA orvosi autóját vezető Alan van der Merwenek, valamint egy helyi orvosnak a helyszínre érkezése kulcsfontosságú volt.
Ian Roberts amikor a helyszínre ért, utasított egy sportbírót, hogy tűzoltó készülékével a pilótafülke környékét fújja. Alan ven der Merwe pedig az orvosi autóból vett elő egy tűzoltó készüléket, a helyi orvos a traumás zsákot készítette elő.
 
Romain Grosjean végül nagyobb segítség nélkül magától szállt ki autójának roncsából 27 másodperc alatt.
 
Az elsődleges vizsgálat megállapította a francia pilóta kezének égési sérüléseit, majd a helyi orvosi központba, később pedig helikopterrel a bahreini védelmi erők kórházába szállították, ahonnan végül december 2-án jöhetett ki.
 

Érdemes elolvasni

19 éve nem volt olyan, mint ami idén Bahreinben előfordult

Hund Gábor

Hamilton célig tartó csatában nyert

Hund Gábor

Verstappené az első rajtkocka Bahreinben!

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.