Dakar WRC

23 év után a WRC legsikeresebb párosa, Loeb és Elena útja különválik

1998, 23 év után Sébastien Loeb és Daniel Elena útjai különválnak. A francia-monacói páros 2001 és 2020 között 79 WRC futamgyőzelmet, 119 dobogós eredményt és 9 vb címet szerzett.

 
“Seb nem sokkal dél előtt ma felhívott, hogy elmondja, másik navigátorral folytatja a jövőben. – mondta Daniel Elena a francia L’Équipe lapnak. Azt mondta, erre a Prodrive kérte, mert nem láttak bennem elég motivációt és sok hibát vétettem a januári Dakaron.”
Az első verseny: Rallye Val D’Agou, 1998
A monacói navigátor közösségi oldalán közzétett egy videót melyben elmondta: “Nézzük meg az előző Dakarjaink adatait. 2016-ban 4 szakaszt nyertünk, Peterhansel 3-at, Sainz és Al Attiyah 2-t. Abban az évben nyertük a legtöbb szakaszt. Nem tudnám, hogy hogy kell navigálni? Az volt az első évem.”
 
A 2021-es Dakaron Loeb és Elena küzdött az új elektronikus itiner megismerésével. Sok más egységhez hasonlóan több navigációs hibát vétettek és mechanikai hibával is bajlódtak és ez vezetett végül kiesésükhöz is.
“Ok az első szakaszon valóban eltévedtem, mert még nem ismertem eléggé az új navigációs rendszert, de nem hiszem, hogy többet hibáztunk volna mint mások. Két alkalommal tudtunk Dakaron dobogón zárni, – mondta Elena. 2017-ben a második, 2019-ben pedig a privát Peugeot-val a harmadik helyet szereztük meg. Talán mi nyertük a legtöbb szakaszt azon a négy Dakaron, ahol indultunk.”
 
A legendás navigátor megvádolta a Prodrive-ot, hogy 2021-ben nem vették figyelembe Loeb és csapattársa, Nani Roma tanácsait.
 
“Azt mondták, hogy Elena nem tud navigálni. Elerna rossz, sok időt veszít vele Loeb. Mielőtt ilyet kijelentünk, talán kérdezzük meg magát Elenát is. Az autó nem győzelemre született, csapata teljesen strukturálatlan. Soha nem hallgattak rám, órákat töltöttem a mérnökömmel, hogy közösen tegyük jobbá az autót. Eljutottatok oda, hogy nem hallgattatok rám, sem Nani Romára, vagy akár Sebre. Azt tetted, ami neked megfelelt. A filozófiád egyszerű: mi vagyunk a Prodrive, a világ legnagyobb csapata , minden megnyertünk már.De utoljára 2003-ban nyertél Petter Solberggel. Azóta Loeb és Elena megérkezett hozzátok.”
Sébastien Loeb megerősítette, hogy 23 év közös versenyzés után nehéz volt a döntést meghozni.
 
“Nem volt kellemes telefonhívás, de fel kellett hívnom. – mondta Sébastien Loeb. 23 évet töltöttünk együtt, szinte egy pár voltunk már. Sokat beszélgettünk a Prodrive-val és miután elemeztük a legutóbbi Dakarunkat, arra jutottunk, hogy talán jobb lenne más navigátort ki próbálni. 47 éves vagyok és már nem sok aktív év áll előttem, hogy megnyerjem a Dakart, ezért szeretném a legnagyobb esélyt megadni magamnak erre. Az idő majd eldönti, hogy jó döntés volt ez vagy sem. Ez a döntés nem változtatja meg kapcsolatomat Daniellel, akivel óriási sikereket éltünk meg.”
Daniel Elena szerint sem befolyásolja ez a döntés kapcsolatát Loebbel.
 
“Seb, nincs semmi ami ellened szólna, mögötted leszek, társak maradunk. 2013-ben Seb ezt írta nekem, miután befejeztük a WRC szereplést: Szerencsés vagyok, hogy megismerhettelek. Nekem is hatalmas szerencsém van, hogy találkoztam veled és sok sikert kívánok az új navigátorhoz. A Prodrive azonban még mindig nem ért semmit. 2005-ben a csapat csapatfőnökének sikerült eltávolítani a navigátor nevét az autó oldaláról és évekig küzdöttem azért, hogy újra felkerüljön a navigátor neve is az autóra. A háborúnak még nincs vége. Az angolok megnyerték a 100 éves háborút Franciaország ellen, mivel monacói vagyok, így ezt sajnálom, de a háború még nem ért véget.”
 
Sébastien Loeb új navigátora még nem ismert, de a Dakar előtt elindul az Extreme E sorozatban, ahol Cristina Gutierrez lesz a csapattársa Lewis Hamilton csapatában, a Team X44-ben.

Érdemes elolvasni

Visszatérünk a motorsportba a világ minden táján

Hund Gábor

Eladó Hirvonen, Evans és Rossi egykori Ford Fiesta WRC-je

Hund Gábor

Eladó egy 2017-es Ford Fiesta WRC

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.