Rally

“A gombos a halálból is visszajön”

A különböző szlalomversenyeken induló Hopp Lacit egy piros kocka volánja mögött szokhattuk meg az elmúlt időszakban. A szabályok miatt Tökölre nem tudott azzal az autóval rajthoz állni, ezért elővette a garázs “mélyéről” a kis gombszeműt. Laci jól érezte magát a tököli rendezvényen, de azért maradt benne egy kicsi tüske is…

Meglepődve láttuk, hogy nem a piros “kockával” jöttél Tökölre.

– Igen, sajnos nem vele mentem, bár szívem szerint hozam volna, hiszen össze vagyunk szokva, de sajnos ez abból az okból kifolyólag nem volt lehetséges, hogy nincs benne cső, ami itt kötelező volt, minimum a szerelhető, szóval maradt a gombos. 🙂

Mit tudhatunk erről a “gombszeműről”?

– Az autóról annyit lehet tudni, hogy egy jól ismert sofőr ex-autója, aki a nemrég megrendezett Kisvaszar Ralin abszolút bizonyította a tudását, ezúton is szeretnék neki gratulálni, Funcs Tomi személyében, remélem nem haragszik meg, hogy megemlítettem a nevét. 😀 Az autót már nem tőle vettem, hanem egy másik ismerőstől. Lényegében ugyanaz, mint a kocka,1.6 motor, álló weber stb. A cső pedig, ha jól informált vagyok, anno a Vadmagyar csöve volt. A lényeg, hogy nem esek ki az alján, ami nagy szó! 😀

Tesztelés céljából érkeztetek a tököli repülőtérre?

– Igen, abszolút csak tesztelés céljából mentünk le, ugyanis mióta megvettem az autót és beleraktam a motort, összesen ha használtam talán kettő órát. Most kiderült, hogy nagyon nincs kész, ami a beállításokat illeti, de ezt hamarosan orvosoljuk a legközelebbi Mini Ralira, amin terveim szerint mindenképpen ott szeretnék lenni!

Mi történt veletek az edzésen?

– Az edzést nagyon élveztem, jó volt kicsit belekóstolni, hogy milyen is egy sprint. Az őszintét megvallva, nekem jobban tetszik a szlalomnál, de persze az is kedvenc, hiszen ott kezdtem az egészet. 🙂 Ami az edzést illeti, amilyen jó volt az egész, olyan rossz volt a vége, ugyanis egy számomra, illetve aki látta a videót, számára is nevetséges dolog miatt nem engedtek rajtolni az utolsó körben… A rajtoltató szerint az egyenesben ráhúztam a sporttársra az autómat, amit kizárással büntettek. Szerencsére készült az esetről külső videó, amin tisztán látszik, hogy semmi sem történt. Amikor ezt felvetettem neki, akkor flegmán visszaválaszolt, hogy ne akarjam megmagyarázni, ő látta és menjek el a rajtból, aztán becsapta az ajtómat. Azt azért nem tudom, hogy ezt melyik pályabíró engedheti meg magának, akik úgy tudom a mi biztonságunkért vannak ott… Lehet náluk másak a szabályok, de ezt leszámítva nagyon jó volt!

Így elsőre mi a különbség a két autó között?

– Csak annyit tudok mondani, amit nekem eddig a gömbszeművel versenyző pilóták mondtak és most a saját bőrömön tapasztaltam. Ég és föld a kettő! Sokkal másabb a kezelhetősége, szűkebben, kisebb íven tudsz vele fordulni, olyan kanyarokat be lehet vele vállalni, amit a kockával nem mertem volna, például hármas telin. Igen, ahol a kockát már nem tudod megfogni, ott a gombost igen, szóval idézni fogok “a gombos a halálból is visszajön”, szóval rengeteg a különbség, arról nem is beszélve, hogy az emberek “megbolondulnak”, amikor egy gombos érkezik. 😀

Köszönet mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a projektemhez is! Köszönöm Kelemen Csabinak, hogy mindig rendelkezésemre áll és külön köszönet a Kiss Garage Sevicenek!

 

Forrás és fotó: Sipos Attila, RallyFeeling.hu

Érdemes elolvasni

Vogel Adrienn Csehországban indítja az évet

Hund Gábor

A legforróbb hétvégén is több, mint 450-en szimulátoroztak a BuildIT Mecsek Virtuális Rally-n!

Hund Gábor

Bakonya Rally3: Rendezői közlemény!

Hund Gábor