ORB Rally Rallye 1

A kínálkozó lehetőségre várva

A bajnokság nyolcadik helyéről várja a folytatást az Osváth Péter – Papp Tamás kettős. A Rally Café Racing versenyzői a top5 mögötti üldöző boly „tetejét” veszik célba, ami egy ilyen erős mezőnyben bizony derék vállalás. A feltörekvő fiatalok és a rutinos versenytársak mellett ráadásul a hőséggel is meg kell majd küzdeniük.

A 26. Hell Miskolc Rally útvonallapja alig változott az elmúlt évhez képest. A pénteki prológ után egy mega hosszú versenynap dönt majd a helyezések sorsáról.

„Szinte azt is mondhatnám, hogy minden ugyan az, mint tavaly.” Kezd bele az esélylatolgatásba a csapat navigátor tagja, Papp Tomi. „Mályinkából vettek le egy komolyabb részt, az lett rövidebb, így csak a szűk részen megyünk majd. Ezt a pályát mind a ketten nagyon szeretjük, egy igazi ralis gyors. Nekünk jobban fekszenek az egysávos erdei utak, mint Bükkszentkereszt és Mályinka. Habár Lyukóbányán tavaly tudtunk abszolút harmadik időt is autózni. Meglátjuk. 2019-ben az volt a problémánk, hogy egyik gyorson esett, a másikon meg nem és addig variáltunk a gumikkal, amíg saját magunkat csaptuk be.”

Az idén inkább a hőség, mint a változatos körülmények támasztják majd komoly követelmények elé a pilótákat és a navigátorokat, igaz egy hirtelen jött nyári zápor is azonnal megkeverheti a lapokat.

„Meleg lesz, ráadásul egy napos a verseny, tehát végig kell koncentrálni, nem lehet a 130 gyorsasági kilométer alatt hibázni. Ha úgy kapsz defektet, hogy csak 30 másodpercet buksz vele, már az is rengeteg, ráadásul így a koncentrációból is könnyen ki tudsz, billeni. Fizikálisan nagyon ott kell lenni a topon, mert a meleg szellemileg is meg tud viselni.”

És vajon mi lehet a célra vezető taktika a rali borsodi fellegvárában?

„A top5 az első másodperctől kezdve úgy nyomja, ahogy csak a csövön kifér, mert muszáj nekik. Idén minden futam olyan, mint egy sprint verseny. Nincs egy első nap, hogy majd meglátjuk, hogy holnap mi lesz, itt az elején nyomni kell egy padlót és annyi. A legjobbak mögött pedig jön a második, vagy üldöző boly, ahol mi is megpróbálunk majd rögtön az elejétől egy húzósat menni, hogy ott maradjunk minél közelebb lőtávolban. Próbáljuk tartani a távolságot, ha valakivel történne valami, akkor azonnal lecsapjunk a lehetőségre.”

Fotók: Csatlós Norbert és Sári Péter

Érdemes elolvasni

Országos Rallye1 Bajnokság 2020. évi állása

Hund Gábor

Az meg van még, hogy mentek Kakusziék a Volkswagennel? – Best of onboard

Hund Gábor

Mi se tudtuk bevenni Egert!

Hund Gábor

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!