Ajánlott ORC Rally 2 Rally CaféTV

A PSZA Motorsportnál jártunk

Bár úgy tűnhet, hogy a hétvégi, egész pontosan a szombat, 9:30-as, Sport1-es, tv adás spoilere lesz a mai kis cikk, de közelről sincs így. Sőt!

Papp Arnival még 2019 november végén készítettem interjút a magazinba és azóta rágtam a stáb fülét, hogy ugyan menjünk már el és forgassuk meg a méregzöld, helyből felszálló kocka Zsigulit. Persze mindig volt valami : rali, Covid, bicikli verseny, de idén végre elő állt az a remek helyzet, hogy a forgatások leszervezésénél szabad kezet kaptam, így egyértelmű volt, hogy még a szezonrajt előtt becélozzuk Mogyoródot. (Itt jegyezném meg, hogy a Maximal Crew is rajta van a bakancslistán és Nagyatád környékén is vannak nyalánkságok, tehát lesz egy-két hasonló epizódunk az idei évadban.)

 

Szóval a nagy hidegben, február harmadik hétfő délelőttjén megjelentünk a PSZA Motorsport udvarán. A srácok pedig borzasztó rendesek voltak, mert beengedtek minket. Ha belépek egy műhelybe, főleg, ha az autósporttal, azon belül is a ralival foglalkozik, akkor mindig úrrá lesz rajtam az az érzés, húú, de jó, haza értem! Most sem volt ez másként, már csak azért sem, mert odabenn a P csoportos Harrier mögött pihent egy hófehér becsövezett VFTS bódé, egy olyan nyugati motorral, amiről csak azért nem beszélhetek, mert Arni és Árpi rituális módon végezne ki. Aztán balra fordultunk és a másik helységben ott parkolt Szőnyi András matt fekete historic kereklámpása, meg még egy VFTS. Ja! Az udvaron meg épp várt a sorára egy Citroen C2 R2, illetve egy Honda Civic Type-R. Mint kiderült, a PSZA által gardírozott autóknak ez még csak a harmadát sem teszi ki, hisz összesen 16 kocsit kell felkészíteniük a különböző sorozatokra. (Ha ne adj Isten ez a szám 18, akkor bocs srácok!)

Szóval így éli a mindennapjait két, a húszas évei végén járó járműmérnök. Kettőjük közül inkább Arnié a keleti vonal és a tervezés, míg Árpi az elsőkerekes és az R2-es részt, valamint a szervezést és a mindennapi ügyvitelt viszi a hátán. Itt kell megjegyeznem, hogy a fiúk egyébként nem normálisak, vagy ha úgy tetszik bolondok, természetesen csak a szó nemes értelmében. Azt hiszem a fanatizmus az, amivel a legérzékletesebben le tudnám őket írni. És ez nagyon király, mert bár folyamatosan telefonálnak, terveznek, szerveznek, szerelnek, de végső soron azt csinálják, amit a legjobban szeretnek és megélik az álmaikat! A Rally2-ben talán övék a legnépesebb csapat, a versenyzőik és az ügyfeleik pedig meg vannak velük elégedve. Árpitól megtudtam, nagy vágyuk, hogy egyszer, valaki megnyerje a bajnokságot az általuk felkészített autóval, ha pedig ez megvan, akkor kikacsintanának a nemzetközi vizekre. Azt pedig én teszem hozzá, ha a srácok így folytatják, a jó Isten sem menti meg őket attól, hogy egy Rally4-es, netán egy Rally2-es autót készítsenek majd fel az ORB-be. A tudásuk és az elkötelezettségük adott, a hazai piacon pedig nem sok szabad mérnök szaladgál, aki nem csak mechanikai oldalról tud loggolni egy R5-t és tudja, hogy mit kell állítani ahhoz, hogy a versenytechnika gyorsabban leérjen Ceredről, vagy Árpádtetőről.

Szóval hajrá PSZA, akit pedig az érdekel, hogy mi lesz a műsorban, az egyrészt szombaton kora délelőtt, fél tízkor kapcsolja be a TV-t és a távirányítóval kapcsoljon a Sport1-re, másrészt látja majd menet közben a VW szélesítéses, közel 190 lovas kockát. Arni A-tól Z-ig bemutatja a kocsit, szó esik az autó múltjáról és a jövőjéről, plusz a PSZA Motorsportot is jobban megismerhetitek.

A srácoknak pedig hatalmas köszönettel tartozunk a vendéglátásért és bízom benne, hogy lesz még alkalom, hogy velük forgassunk.

 

Vörös Gergő

Érdemes elolvasni

Egy jó autóversenyzőnek mindennel tudnia kell gyorsan menni!

Hund Gábor

Orfű Rally 2021 – Végeredmények

Hund Gábor

Fogarasi magabiztosan nyerte a Rally2-es Orfű Rallyt

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.