Rallye3 Sajtóanyag

A vezetési stílusnak az időjáráshoz is alkalmazkodnia kell

A Seben János – Bahor Krisztián páros a múlt hétvégén rendezett Integra Group Ralin, próbálgatták a határokat, illetve szerettek volna folyamatosan gyorsulni. Végül is sikeresen célba értek, és rengeteg új tapasztalatot szereztek. Janóval beszélgettünk a verseny utáni napokban.

Nem volt kevés a két verseny közötti idő arra, hogy megfelelően fel tudjatok készülni a domaházi versenyre?

– Hát igen, feszített volt a tempó, de kiemelném a szervizcsapat munkáját, mert új kuplungot és új váltót tettek fel az autóra. Nekem volt kicsit érdekes, mert ez az új kapcsolókörmös, vagy tolókerekes váltóval – ki hogy nevezi – körülbelül ötszáz métert mentem a verseny előtt… Ennek ellenére a versenyen összehangoltan tudtam kezelni a váltót és a motort.

Hogyan zajlott a két verseny lelogisztikázása?

– A logisztikát a Dynamic Rally Team Se, azaz Csernai Zsolti intézte, véleményem szerint minden rendben volt és sikeresen zajlott.

Mivel ez az első évetek a Rally3 mezőnyében, nektek minden pálya új. Hogyan készültök, ezekre a számotokra ismeretlen szakaszokra?

– Hát igen, ebben igazad van, nekünk nagyon új és szomorúan tapasztalom, hogy a gumiválasztás is egy nagyon kardinális kérdés, és nagyon nehéz rengeteg új információval találkozva ebben egyedül dönteni, továbbá tapasztalat nélkül a pályák felírása is egy elég nagy kihívás, mert a pályabejáráson kívül nincs lehetőségünk tréningezni, ezért összegezve sokszor improvizálnom kell, ami különösebb rutin nélkül igen nehéz.

Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Rengeteg új tapasztalatot szereztünk, az első gyorsasági szakaszon, a nagy visszafordító után a lefelébe negyedik fokozatot kapcsoltunk és nem bírtuk bevenni a balos dobálós kanyart, keresztbe csúsztunk és felpattanunk a nagy beton padkára, de sikeresen kijöttünk belőle. A Pánya Peti el is kapta a pillanatot… 🙂

A második gyorsasági szakaszon már sokkal magabiztosabban és önmagunkhoz képest jobban autóztunk. A harmadik gyors etap volt és rengeteget vártunk fent. A negyedik gyorsasági szakaszon szemerkélő eső várt minket az erdőben és az E jelű utca gumi nagyon-nagyon csúszott, kétszer meg is pördültünk, de a végére felszívtuk magunkat, kisütött a nap, jobb idő lett és az ötödik gyorsasági szakaszon egyre jobban jöttünk fel és stabilan autóztunk. A hatodik gyorson pedig gyorsulni tudtunk sokat! A rengeteg új és negatív körülmény ellenére sikeresen célba értünk és teljesítettük a versenyt.

Elégedetten szálltatok ki az autóból az ózdi célban?

– Véleményem és érzésem szerint igen, mert a rally nem a szakasz győzelemről szól, hanem a verseny a célban ér véget, amihez rengeteg összetevő kell, hogy pozitívan összejöjjön és nekünk most jól sikerült.

Milyen tapasztalatokat szereztetek az elmúlt két verseny alatt, amit a jövőben tudtok majd hasznosítani?

– Hát ezt nehéz lenne felsorolni, mivel újként igazából nagyon sok tapasztalat jön, de egy amit kezdünk megtapasztalni, hogy nagyon fontos a gumi és a futómű beállítás, mert például Kisvaszaron volt olyan rész, ahol pattogott a hátulja és alig bírtunk egyenesen menni. Amit pedig az elmúlt hétvégén megtapasztaltunk és megtanultunk, hogy a vezetési stílusnak az időjáráshoz is alkalmazkodnia kell.

Köszönöm a családomnak, hogy mellettem állnak, a JátékShop–nak a támogatást és a csapatomnak a munkát, mert ugye nélkülük ez nehezebb lenne.

 

Forrás és fotó: Sipos Attila, RallyFeeling.hu

Érdemes elolvasni

Offroadra adtam a fejem

Hund Gábor

Még a kocsinak is melege volt

Hund Gábor

4 év után újra pályán Tim Gábor

Hund Gábor