A Volkswagen megtalálta a tüzek okát

A Volkswagen Motorsport bízik benne, hogy megtalálta azon tüzesetek okát, amik idén öt VW Polo GTI R5-nél is előfordultak. A problémát valószínűleg egy az üzemanyagtartályban lévő szelep okozza.

Francois-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója reméli, hogy megtalálták a tüzek okát, és új alkatrészeket gyártva a problémákat megoldják a Szardínia Rali előtt.

“Van egy biztonsági szelep az üzemanyagtartálynál, ami az FIA szabályoknak megfelelően boruláskor nem engedi az üzemanyag kifolyását. Amikor az üzemanyag párolog, akkor ezen a szelepen át távozik. Amikor az autó egy gyorsaságin halad, akkor a különböző erők és G hatások miatt ez a szelep záródik, mert ki folyna az üzemanyag. Ugyanakkor az üzemanyagtartályban lévő nyomás megrongálja a lezárást, a fedél érintkezik a kardántengelyjel, ami felhevül és kigyullad. Ha ezután is még halad az autó, akkor a tűz megrongálja az üzemanyagtartályt és az is kigyullad.” – mondta Demaison.

Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója hozzátette, hogy az FIA által felkért Total üzemanyagszállító termékeinél a megszokottnál több a gőz.

“Egyértelműen kimutattuk, hogy bizonyos hőmérséklet mellett ebben az üzemanyagban jóval több gőz van jelen, mint másoknál. Ez más autók esetében nem okoz problémát, de nálunk úgy tűnik, hogy igen.” – mondta Smeets.

A gyár most még egy biztonsági szelepet fog használni az üzemanyagtartályoknál , amivel megduplázódik a biztonság. Emellett támasztékkal megerősítik a tartály fedelét és a kipufogó acélt, optimalizálják a szigetelés szigetelését és növelik a kipufogó és a tartály közötti rést.

Demaison hozzátette, hogy ezen megoldásokhoz változtatni kell az R5-ös szabályokat az FIA-nak, de szerinte a biztonsági tényezők fokozása miatt ezt a szövetség majd megteszi.

Közelgő események

  • csü
    13
    jún
    2019

    WRC: Szardínia Rali

  • szo
    15
    jún
    2019

    WEC: Le Mans-i 24 órás verseny

  • vas
    16
    jún
    2019

    WRX/ERX: Norvégia