Újabb értékes trófea került Fernando Alonso gyűjteményébe és egy újabb kimagasló teljesítménnyel bizonyította, jobb formában van mint valaha.
A kétszeres Forma–1-es világbajnok tavaly nyerte meg a legnagyobb 24 órás versenyt, Le Mans-t, az idén januárban pedig a legnagyobb amerikai sportautóversenyen, a Daytonai 24 óráson győzött Regner van der Zarde, Kamui Kobayashi és Jordan Taylor társaságában.
De hogy!
Bár Le Mans-nak kétségtelenül nagyobb értéke van, ott mindössze két gyári Toyota indult a legmagasabb kategóriában, így a győzelem csak kettejük közt dőlt el. Daytonában viszont lényegesen több győzelemre esélyes ellenféllel kellett megküzdenie.
Le Mans-hoz hasonlóan, Alonso most is megvillantotta tudását, hiszen az ötödik helyről rajtolva az elsőre jött fel és bár társai ezt a pozíciót elvesztették, a futam végére visszaszerezte.
Az erős esőben volt olyan szakasza a futamnak, ahol 2-3 másodperccel (nem tizeddel, másodperccel!) autózott jobb köridőt bárkinél, és 55 másodperces előnyt épített ki, amikor piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyt.
Az utolsó szakaszban megint Alonsón volt a sor a 10-es Cadillacben, aki Felipe Nasr hibáját kihasználva megelőzte egykori Forma–1-es kollégáját és újra átvette a vezetést.
Ekkor kellett a futamot másodszorra is megszakítani az eső miatt és az utolsó másfél órában nem is tudták újraindítani, így végül a spanyol és társai a bokszban állva nyertek.
Alonsóról köztudott, hogy a Tripla Koronára hajt, amiből a Forma–1-es Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás győzelme már megvan, az idén pedig újra rajthoz áll az Indianapolisi 500 mérföldes Indycar futamon, hogy a harmadik koránt is megszerezze.
Daytona ugyan nem szerepel ebben a sorban, de Le Mans után a második legrangosabb 24 órás autóverseny, amelynek igen komoly értéke van.
Alonso tehát egyre közelebb áll ahhoz, hogy a legsokoldalúbb pilótává váljon. Le Mans-i és most a daytonai tempója alapján erre minden esélye meg is van és egyre inkább úgy tűnik, hogy a Forma–1-ből tavaly visszavonult versenyző bármibe kezd, az arannyá válik a kezei között.
Kíváncsi vagyok, mivel áll még elő, hiszen a szezon második felében – az endurance-vb lezárulása, Le Mans és Indianapolis után – még üres a versenynaptára.
Ha minden igaz, hamarosan a Dakar Ralis Toyotát is tesztelni fogja.
Mihályi Csaba