ORB

Amikor Bútor Róbert Favorittal lett bajnok

Az 1997-es Rally1 szezonban Bútor Róbert és Táborszki Attila lett az A5-ös kategória bajnoka egy Skoda Favorittal. A páros ahol célba ért, nyerni is tudott.

 
Bútor Róbert 1996-ban Tóth Vilmos navigálásával egy Opel Kadettel indult a Rally1 A7-es kategóriájában, majd a következő szezon során az Opel helyett Skoda Favorittal állt rajthoz Táborszki Attila navigálásával.
 
A szezon Esztergomban indult április elején, azonban a Bútor-Táborszki párosnak csak a három héttel későbbi Salgón tudta megkezdeni a pontgyűjtést az A6-os kategóriában.
Az akkor 22 éves pilóta bár néha a pályán található lassítókat is átrendezte, végül 4:08 perc előnnyel tudott nyerni Kiss László és Kovács József (Peugeot 205) előtt.
Bútor sikerével azonnal a kategória pontversenyének második helyére lépett, 3 ponttal elmaradva a Kiss-Kovács kettős mögött és azonos pontszámmal Balogh Lászlóval és Boros Péterrel (Lada Samara)
 
A szezon harmadik futamán, Kassán ugyancsak egy pont nélküli verseny következett, miután nem tudtak célba érni.
Június közepén Miskolcon már a második sikerét könyvelte el a Bútor-Táborszki kettős, amivel a bajnokság élére is állt. Miskolcon csaknem 3 perccel tudta a skodás páros megelőzni a szezon során először induló Sziklai Tibor-Pannuska László márkatársakat.
 
Bútorék az addigi forgatókönyv szerint Veszprémben nem szerezhettek pontot, azonban Budapesten ismét nyerniük kellett volna. Azonban ez a sorminta megszakadt, mindkét futamon kiállni kényszerültek, így a bajnokságban az élről a harmadik helyre estek vissza. A kategória élére Bárdos Krisztián állt, akik 1 ponttal előzték meg Kiss Lászlót és 4 ponttal Bútorékat.
Az utolsó két versenyre a Bútor-Táborszki páros szerencséje visszatért és előbb Kisbéren, majd a Mecsek Rallyn tudta megnyerni az A5-ös kategóriát. Kisbéren ráadásul az F2000 harmadik helyén sikerült célba érnie a skodás duónak.
 
Végül Bútor Róbert és Táborszki Attila a két győzelemmel év végén megszerezte az A5-ös kategória bajnoki címét, melyet Bárdos Krisztián előtt 8, Kiss László előtt pedig 13 pont előnnyel kaparintottak meg.
 
A bajnoki cím után 1998-ra az Érdi Rally Teamhez igazoltak és azzal a Mazda 323-as autóval versenyezhettek, melyet Érdi Tibor és Varga István használt 1997-ben.
Fotó: butorrobi.hu

Érdemes elolvasni

Varga “Cigány” Zoltán nagyon leküldte Orfűn a BMW-t – Best of onboard

Hund Gábor

Eger Rallye1 összefoglaló – Rally Café TV

Hund Gábor

Országos Rallye1 Bajnokság 2020. évi állása

Hund Gábor

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!