Ajánlott Historic ORC Rally

Bakancslistás versenyek hava

Mecsek és Székesfehérvár – Veszprém Rallye. Két olyan verseny, amit az idei évben csak 3 hét választ el egymástól és amik rengeteg időt és energiát követelnek a nehézségük és összetettségük miatt az ide benevező párosoktól. Mindezek ellenére nem is volt kérdés, hogy melyik az a két futam, amin Emődi Balázs részt vesz majd a Rally Café-s Ladával.

A pécsi pilóta és navigátora, Tasi Csaba komoly küzdelmek árán, de teljesítette a hazai futamát, sőt harmadikak lettek az E2 kategóriában.

„Nagyon örülök, hogy sikerült célba érünk a Mecseken. Az autó összeért annyira, hogy nagyobb műszaki probléma nélkül teljesítettük a versenyt. Ezzel együtt volt egy-két bosszantó mellékzönge, amik jelentősen befolyásolták a hétvégét. Az egyik ilyen, egy pici műszaki hiba, amire talán nem készültünk fel elég alaposan. Ekkora melegben a Zsiguli karburátorban begőzösödik az üzemanyag, ami annyit tesz, hogy az elrajtolást követő pár másodpercben lehörög az autó, szinte 0-ra megáll és 15-20 másodperc kell ahhoz, hogy újra életre kelljen. Ezt a csomagot szépen a vállunkra vettük minden egyes rajtban, ami azért jelentős időveszteséget jelentett számunkra. A másik probléma, hogy a második gyors előtt, a mi figyelmetlenségünkből az autó eleje belógott az ellenőrző állomás előjelző táblája mögé és ezért kaptunk 2 perc büntetést, ami azonnal megpecsételte a sorsunkat. Viszont szűkös volt a kategóriánk és a tetemes időveszteség is csak egy hellyel vetett minket vissza, így bronzérmesek lettünk az E2-ben.”

Emődi Balázs – Tasi Csaba, Lada 2107: 54. Mecsek Rallye: Célban a csapat!

A versenyről és a szervezésről, csak szuperlatívuszokban beszélt Balázs: „Örülök annak, hogy a Mecsek Rallye újra méltó Jelen Pista bácsi emlékéhez és olyan kezekbe került rendezői részről, ami a profi szintet képvisel. Baromi jó volt! Péntek este, a gyűjtőben színvonalas vacsorát kaptunk, olyan kiszolgálást, ami példa értékű. A rendezés zseniális volt, amit Markó Tibinek is köszönünk!”

Egy lelkes, fiatal csapat veszi körbe Balázst, akik rengeteget dolgoztak azért, hogy a Rally Cafés kocka eljusson a Széchenyi térig. „Szorgalmasak és kitartóak a srácok. Gyorsak, precízek, plusz hiba nélkül végzik a dolgukat. Nagyon jó a hangulat a csapatban, de nem vettünk félvállról semmit, mert a Historicban lehet kísérni a versenyzőket, ezért nekik is egy komoly szerviz itinerük volt. Soha nem késtek, mindenhol ott voltak és minden problémát orvosoltak. Draskóczi Max, Máté Alex, Szegő Barna, büszke vagyok rátok és nagyon köszönöm! Akárcsak a navigátoromnak, Tasi Csabának. Tényleg, mindenki előtt le a kalappal!”

Emődi Balázs – Tőke Dániel, Lada 2107: Mikulás Rally 2020: A murvás főpróba már megvolt decemberben.

A Mecsek után a csapat azonnal nekiesett a 2107-nek, visszakerültek a 2 cm-es rugóbakok, mert fel kellett emelniük az autót egy kicsit.

„Bizony, mert rajthoz állunk Veszprémben, az ORC mezőnyében! Mivel a Historic nem versenyez laza talajon, így bajnokságot kell váltanunk, hogy murván versenyezhessünk. A P12-es kategóriában megyünk, ahol homológként, a mi autónk lesz a leggyengébb, igaz ez nem számít, hanem hogy ott leszünk és tudunk rajta menni. Ha célba érünk, akkor abszolút elégedettek leszünk! Miután ez az autó Maricsek Mikivel közös projektünk, nagyon köszönöm neki, hogy egész évben a rendelkezésünkre bocsájtja a Ladát, akkor, amikor csak szeretnénk. Minden versenykilométerért hálás vagyok és örülök neki, hogy eredményesen tudunk szerepelni. Jó a Rally Caféhoz tartozni, mert egy olyan „márkát” képviselünk, amiből kevés van Magyarországon. Ez egy olyan csapat, ami igyekszik profi megjelenést biztosítani a hazai autósportnak. Jó érzés ennek a részese lenni.”

Fotók: Kollár Sportfotó, HK motion

Érdemes elolvasni

Csomós Mixi és Nagy Attila az első duplázók

Vörös Gergő

Fotóalbum: Székesfehérvár-Veszprém Rallye 2021

Vörös Gergő

I. Babarci Lada Show

Vörös Gergő

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.