Bárdos Péter: Irány Ausztria!

A hétvégén ismét rajthoz áll a Speed Rally Team versenyzőpárosa, Molnár István és Bárdos Péter. Sajnos a Miskolc Rallye-t egészségiügyi okok miatt kihagyni kényszerültek, de ismervén a srácokat, biztosak lehettünk benne, hogy igyekeznek minden lehetőséget megragadni a kilométerek gyűjtésére!

 

Szia Peti! Hétvégén ismét rajthoz álltok. Hol lesz ez a verseny? Ez az Osztrák Rally Bajnokság (ARC) soron következő futama egyébként?

– Sziasztok! Igen, végre megint versenyhétvége! Ausztriába utazunk, St. Veit/Glan ad otthont a MURAUER Rallyesprintnek, ami az ARC bajnokság harmadik futama.

Versenyeztetek már itt, vagy újdonság lesz számotokra?


– Ezeken a gyorsokon még nem indultunk, teljesen újak lesznek nekünk. Az elmúlt években sokat mentünk Ausztriában, és az eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak voltak. Változatosak és izgalmasak a gyorsasági szakaszok a szervezés pedig fenomenális!

Mesélj kicsit a gyorsokról. Lesz olyan szakasz, ami komolyabb odafigyelést igényel?


– Három különböző gyorsasági lesz; egy 3,5 km hosszú amolyan szuper speciál murván és aszfalton, egy 11,5 km hosszú aszfalt, és a legizgalmasabb talán a 20,2 km hosszú gyorsasági, amiből 8 km murva. Szeretjük az ilyen gyorsokat és a Mitsubishinek is fekszik a felemás útburkolat. Egyébként 67 km a versenytáv és 167 km az össztáv. Így elég pörgős versenynek ígérkezik!

A navigátor szempontjából nehezebb egy külföldi verseny, mint egy hazai?

– A helyszínek szempontjából szinte pont olyan, mint egy hazai verseny, ahol még nem jártál. (Bár ilyen már nem nagyon van Magyarországon.) A rendezőségi itiner ugyanaz, így ez sem gáz. A nyelv okozhat problémát, bár a rendezőség részéről sokan beszélnek angolul, ha pedig német kell, a párom perfekt belőle. Ő oldja meg az ilyen helyzeteket. (Köszi Virág!)

Pisti nyilatkozta az Eger Rallye után, hogy a verseny végére “elfogyott” a turbó, és a fékek is kevésnek bizonyultak. A turbót gondolom orvosoltátok, de a fékekre is találtatok megoldást?

– Hát igen, a végére már kopott az autó…. Hozzá kell tennem, hogy Eger volt a kocsi első versenye miután össze lett pakolva, valamilyen szinten teszt volt, ahol remekül szerepelt! Ezt köszönjük Kasler Árpinak, aki az EVO-t felkészítette. Azóta a kocsi kapott egy új turbót és egy komolyabb új fék szettet is.

Azért Te egy tapasztalt navigátor vagy, több autóban is megfordultál már. Szereted az EVO-t? 🙂

 

– Valóban sok típusban ültem már…. Sokáig Ladával versenyeztem így ez a szívem csücske, de az EVO egy más világ! Imádom! Rettenetesen nagy élményt ad, hihetetlen helyzetekben helyt áll és kihoz a bajból, szinte elnyűhetetlen! Amikor már ezer sebből vérzik is, még akkor is halad az úton!

Az Eger Rallye-t is nagyon szép eredménnyel abszolváltátok. Mit tippelsz, milyen eredménnyel tudjátok majd zárni ezt a hétvégét?

– Köszi, valóban jól sikerült Eger. Azt gondolom, hogy ha nem lesz semmi komolyabb probléma az autóval, – és mi is tudjuk a magunk formáját hozni -, akkor büszkék lesztek ránk a verseny után.

Örülök, hogy a 84 párosból 5 magyar duó áll rajthoz, így több hazai hangot hallhatunk majd a szervizparkban! Ezúton is sok sikert kívánunk mindenkinek!

 

Köszönöm szépen a beszélgetést Peti, és mi is sok sikert kívánunk nektek a hétvégére!

Én is köszönöm! 

 

Reklámpartnereink segítségét köszönjük!

Közelgő események

  • pén
    24
    máj
    2019

    ERC: Liepaja Rali

  • vas
    26
    máj
    2019

    WRX/ERX: Nagy-Britannia

  • csü
    30
    máj
    2019

    WRC: Portugál Rali