2022-től új korszak kezdődik a WRC-ben a hibrid Rally1-es autók bevezetésével, és az új éra első három évére a Toyota, az M-Sport és a Hyundai is elkötelezte magát.
A Toyota és az M-Sport maradásáról már régóta tudtunk, azonban a Hyundaijal kapcsolatban ez eléggé kérdéses volt, hiszen a koreai gyártó eddig még az új autót is csak számítógépen és papíron tudta tervezni a koreai központ engedélye nélkül.
Az FIA most megerősítette, mindhárom jelenlegi gyártó marad a WRC-ben, és az eddigi évenkénti hosszabbítást most három éves megállapodás váltja fel, tehát 3 évig marad is a három gyártó.
“Az FIA és a WRC gyártói elkötelezték magukat a hibrid technológia fejlesztése mellett. – áll az FIA közleményében. Az FIA évenkénti megújítandó partnerségi modell helyett már három éves ciklust jelent be, mely segíti a stabilitást és a tervezhetőséget.”
“A WRC az új generációs, Rally1-es hibrid autók bevezetésével komoly mérföldkőhöz érkezett. – mondta Jean Todt, az FIA elnöke. A hibrid technológia bevezetése tükrözi az autóipar legújabb trendjeit és fenntarthatóbbá teszi a sportot. Az a tény, hogy a WRC jelenlegi három gyártója három évre elkötelezte magát, jelzi, hogy a sport jó irányba halad.”