ORB Rally Sajtóanyag

Búcsúzunk

Az Osváth és a Rally Café Racing mély megrendüléssel fogadta Dudás Gergő – Tóth Zsolt végzetes balesetét. A csapat ebben a szomorú helyzetben nem tud és nem is akar a 26. Miskolc Rally eseményeivel foglalkozni, helyette őszinte részvétét fejezi ki Zsolt családjának és hatalmas erőt és kitarást kíván a navigátor hozzátartozóinak, mind pedig Dudás Gergőnek.

Osváth Péter azon pilóták közé tartozik, aki versenyzett együtt Tóth Zsolttal és civilben is jó barátságot ápolt a 48 esztendősen eltávozott navigátorral. Peti is csak megerősíteni tudja azt a tézist, hogy Zsolt a beíróban egy másik emberré változott, aki a maximumot nyújtotta és igyekezett az kipréselni a versenyzőtársából is.

„Nagyon kemény volt!” Nevet fel Peti. „Csak bal, csak jobb, csak bal, gyere látod, elfér, gyere toljad!” Először nagyon vártam, hogyan fog Zsolti navigálni, de volt egy pár kalandunk. Másodszor már nem engedtem, hogy beleszóljon az itinerbe, az volt, amit én diktáltam és ő azt hibátlanul visszamondta, de azt is úgy, mint az állat! Le kellett halkítanom az átbeszélőt! Beálltunk a rajtba, szépen beszélgettünk, és egyszer csak felemelte a hangját, bemondta, hogy 30, majd elrajtoltunk és olyan iszonyat lendülettel elkezdte darálni, ami az itinerben volt, hogy lehalkítottam nullára az átbeszélőt, mert úgy mondta, hogy még így is simán hallottam. Előtte Répás Zolival mentem, aki dallamosan diktált, Zsolti, meg, mint egy fanatikus, úgy nyomta. „Csak bal, csak jobb pontos, ami azt jelentette, hogy gumi van a kanyarban. Gyere látod, gyere fér, toljuk!” Kemény volt, de élveztem!

A hatalmas lendülete ellenére, néha azért még Tóth Zsolt is meglepődött egy-egy szituációban.

„Azt mondta, hogy ő sosem fékez, vagyis nincs olyan reakciója a túloldalon, hogy a jobb lábával megnyomná a taposót. Kőhányáson versenyeztünk és előtte Olléval ment, S-2000-sel. Szemben volt egy nagy fa. Be kellett tenni a fa alá és ott a Mitsubishi elmegy ötödikben, ballábfékkel. Természetesen tartani kell egy kicsit, de elfér ötben. Az S-2000-ben meg azonnal vissza kell kapcsolni, mert forgatni kellett. Azt láttam, hogy rátiport a taposóra, ami rögtön eltört, mert olyan vékony volt. Megkérdeztem mit csinálsz Zsolti? Nem is tudta mondani a következő kanyart, mert úgy röhögtünk mind a ketten, hogy ráfékezett egyet. „Bakker itt Sasával vissza szoktunk kapcsolni.” Mondta, de közben folytak a könnyei, úgy röhögött. Ugyan ezen a Fehérvár Rally-n volt, hogy defektet kaptunk, ő viszont ugyanúgy mondta tovább, én meg annyira fel voltam pörögve, hogy nem vettem vissza, szét nyírtuk a Mitsubishit, lejött róla minden.”

Egy olyan fatális baleset, mint ami Tóth Zsolttal történt, mindenkin nyomot hagy, nem beszélve azokról, akik jól ismerték a kiváló navigátort.

„Sok ember meghal szerte a világban, csak ez most a mi sportunkban történt. Ráadásul ismered is, akivel megtörtént, te is ott vagy a versenyen, koncentrálsz, felépíted magadban, hogy mit fogsz csinálni és akkor bekövetkezik egy ilyen baleset és rádöbbensz, hogy ez veled is bármikor megtörténhet.”

Az is tény, hogy Zsolt pozitivitásával és humorával mindig átlendítette a környezetét az ilyen nehéz helyzeteken.

„Tőle tanultam, el, hogy OKE. Nem használt ékezetet, ha írt valamit mobilon és élőben is ezt nyomta, én meg átvettem tőle és OKE-t mondok OKÉ helyett. Zsoltinak mindig volt egy vicces sztorija! Mindig jött valami hülyeséggel. Felhívott és már lökte is. Folyamatosan nyomta a marhaságot. Volt, amikor nem tudtunk fél percnél többet beszélni, mert bedobott valamit és már röhögtünk is! Mindig tudtuk, hogy mi van a másikkal, tartottuk a kapcsolatot. Sokat beszélgettünk, ezért rettenetesen sajnálom, hogy ez történt. Mondtam Zsoltinak, hogy két „marhával” mentem a pályafutásom során, aki hajtja a pilótát, az egyik ő volt, a másik pedig a Nemes (Csaba). Nem sokan navigálnak így és arról beszélgettünk, hogy jó pár embernek bejön ez a stílus, de talán többnek nem. A Nemes így diktált és Zsoltinak ez pozitívumként jött le, hogy van még ilyen pali. Bűntudatom is van, mert minden verseny előtt felhívott, hogy vigyek Nemesről belső kamerát, hadd nézze meg egyszer. Mindig elfelejtettem. Vagy kiment a fejemből, vagy ott a futamon ugrott be, hogy nem hoztam el. Tízszer biztos, hogy beszéltünk róla és én nem tettem meg. Most pedig már nem lehet. Ez borzasztóan pocsék érzés. Na, Zsolti, ilyenkor mondana valami hülyeséget és már át is lendítene ezen a holtponton.”

„Hiányozni fogsz, nyugodj békében!”

Fotók: Csatlós Norbert és Sári Péter

Érdemes elolvasni

Hideg Ádám: Két hét, három verseny

mihalyi.csaba

Amikor Toyotával ment Maricsek Miki a Mikulás Rallyn – Best of onboard

Hund Gábor

Vértes Rally 2020 előnevezési listák

Hund Gábor

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!