Ajánlott ORB Rally Rally1

Csomós Mixi: Türelem és egyenes beszéd

Én mindig mindenre válaszolok! Ezzel a felütéssel vágtunk neki beszélgetésnek, mikor felhívtam Csomós Mixit. A júniusi Rally Café Magazinhoz készítettem vele egy interjút és az a mondat kb. fél óra után hangzott el, amikor elérkeztünk egy olyan kérdéshez, ami szerintem sokak oldalát böki, de eddig még nem tették fel a fiatal pilótának.

Zárójelben meg kell jegyezzem, hogy talán a kezdetektől ezért vagyunk jóban Mixivel és a navigátorával Attilával is, mert civilben bármiről tök nyíltan el tudunk beszélgetni, ami lássuk be, a mai, felszínes,  az a fontos, hogy minek mutatod magad világban, már nagyon is ritka. Szóval én bekérdeztem Mixit, ő pedig kendőzetlenül válaszolt.

Egerben nem volt pardon, a Csomós-Nagy kettős a pályán előzte meg Mads Ostberget.

Sokan mondják, hogy Csomós Miklós nagyképű. Talán ezek az emberek azt várják, hogy hibázz a pályán, illetve, ha ez megtörtént, arra kíváncsiak, hogy szétesel-e? Egyébként mennyire tudod megőrizni a hidegvéred verseny közben, ha helyzet van?

„Egy barátom szerint nem biztos, hogy a teniszben Rafael Nadal annyival jobb játékos, mint a többiek, de ha elront egy szettet, akkor azon hamarabb túl tud lendülni, mint az ellenfelei. Ugyanez van a raliban is. Ami megtörtént, azon nem szabad agyalni, hanem előre kell menni. Ha megpördülsz, beindítod, onnantól kezdve már csak a hátralévő kilométerekre kell koncentrálnod.”

“Száz százalékig biztos vagyok benne, nagyon sok ember kívánja azt, hogy elessünk. Sok kárörvendő van sajnos, de látom, hogy megvan az a szűk szurkolói körünk, akik szeretnek minket. Sokan azt gondolják, hogy nagyképű vagyok. Ezt le is írhatod: nem értem, hogy miért, mert olyanok mondják rólam, akik soha nem jöttek oda, nem beszéltek velem személyesen. A nagyképűség meg az őszinte, egyenes beszéd szerintem nem ugyanaz. Ha megkeres valaki a Peugeot Kupából, akkor segítek, küldök neki belsőt. Én bárkinek, bármit szívesen elmondok. Inkább irigyek rám, mert azt hiszik, “hogy apuci megvette” és azzal versenyzek, de azt látni kellene, hogy ez nem így működik. Aki itt van a szűk körömben, nagyon jól tudja, hogy mennyire nehéz volt idáig eljutni. A Rally2-ből, egy Bakó féle Citroen C2-ből – ami már akkor is egy álom volt-, sorra venni a lépcsőfokokat és megérkezni oda, ahol most tartunk. Meg lehet csinálni, de nagyon sok szerencse és kitartás kell hozzá, no meg tehetség, ami megint lehet, hogy valakinek nagyképűnek hangzik, de így van. Attilával is kitartottunk egymás mellett, mert nem szerettem volna mással menni, még akkor sem, ha az jót tett volna a költségvetésünknek. Mi így vagyunk egy csomag és ezért tartunk ott, ahol tartunk.”

Aszfalton már csak nüanszok hiányoznak, hogy Mixiék az első kilométertől az utolsóig felvegyék a harcot a legjobbakkal.

Mennyi lemondással jár az, hogy eljutottatok ideig, plusz mennyire kell maximalizálnotok a lehetőségeiteket? Ha jól tudom futni sem véletlenül kezdtél el.

“Ózd előtt voltam úgy, hogy egy nem nagyon közeli, de jó barátomnak volt a legénybúcsúja. Addig csűrtem-csavartam a dolgot, hogy inkább nem mentem el, mert nem akartam megadni magamnak az esélyt, hogy leamortizáljam magam 2-3 nap alatt, ami hatással lett volna a versenyre. Persze utána bepótoltuk, csak próbálok úgy hozzáállni, ha ennyi pénzt, időt, energiát belőlünk, akkor az ne vesszen kárba. A mérnökömmel is rengeteget diskurálunk, hogy az EVO-kal milyen irányba mennek el, mi hogyan lehetnénk gyorsabbak. Ő azon az állásponton van, hogy ennél többet ne vállaljak, az autót tesszük még jobbá és majd azzal gyorsabb tudok lenni, de legyek türelmes. Tehát mindenki sokat tesz ezért és úgy voltam vele, – bár nem vagyok egy sport alkat – nem szeretek futni, de neki kell állni. Szerencsémre találkoztam egy régi haverommal, aki pont hazaköltözött és sokat jár futni és így összehoztuk. Plusz nemrég rávett egy újabb „hülyeségre”, a meditálásra. Ez nem nagy dolog, de az a 3-5 perc sokat jelent, főleg a versenyen. Reggelente elvonulok, odafigyelek a légzésre stb. Heti 4-5 alkalmat muszáj voltam kisajtolni reggelente a napomból, mert ezt csak így lehet, ha ott akarsz lenni az elejében. Ha azért küzdesz, mint a top pilóták, akkor ez hozzátartozik. Még ha ez nem is látszik rajtam, de mocskos sokat edzek.”

Fotók: HK motion & Kollár Sportfotó

🚲

Érdemes elolvasni

Megkérdeztük a Mecsek Rallyn induló versenyzőket

Hund Gábor

Hibázásnak nincs helye

Hund Gábor

A Mecsek is kimarad

Vörös Gergő

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.