Rally Sajtóanyag

Csomós Mixi: Türelmesen várunk és folyamatosan készülünk

A rallye bajnokságok rajtját egész Európában elnapolták, de az East Motorsport párosa, Csomós Mixi és Nagy Attila így is talál magának bőven elfoglaltságot. 

Az Eger Rallye a hét végén lenne, de a nemzetközihez hasonlóan a hazai rallyeszezon is később kezdődik a tervezettnél. Mivel telik nektek a jelenlegi – ki tudja milyen hosszú – üresjárat?

A tempónkon összességében lassítottunk, de nem álltunk le teljesen. Az autó felkészítésére most nagyon sok időnk lett hirtelen. Jelenleg egy apró alkatrészt várunk, ha az megérkezik, akkor rövid idő alatt végezhetünk a munkával. Nézzük a dolog jobb oldalát! Nem kell kapkodnunk, igen alapos munkát végezhetünk, ám azzal gondolom, nem árulok el nagy titkot, hogy nem bánnánk, ha minél hamarabb sisakot húzhatnánk.

Hogy áll most a Skoda Fabia R5? Miért van szétszedve?

Tavaly év végén vásároltuk a kocsit, ami a Nyíregyháza Rallye-n összetört itt-ott, decemberben csak felületes javításban részesült, a legfontosabb feladatokat végeztük el, hogy indulhassunk vele a Szilveszter Rallye-n. A téli szünetben tudtuk rendesen szétkapni ahhoz, hogy mindent átnézzünk és megjavítsunk úgy, ahogyan azt kell. Belenyúltunk a differenciálművekbe, megvizsgáltuk a gátlókat, valamint a kopóalkatrészeket egyaránt. Amit kellett, azt természetesen kicseréltük. Jelenleg a munkák vége felé járunk, ha megérkezne a várt alkatrész, akkor teljesen összerakhatnánk a Fabiankat és azonnal indulnánk tesztelni. 

A bajnokautó megvan még?

Igen, megvan a Peugeot 208 R2, továbbra is áruljuk, de a járványügyi helyzet fokozódásával egyenes arányban csökkent az iránta érdeklődő telefonhívások száma. Voltak és vannak is rá komolyabb érdeklődők, de azt is meg tudom érteni, hogy mostanság nem a versenyautó vásárlásán törik a fejüket elsősorban az emberek.

Bérbevehető?

Igen, ha valaki nagyon szeretné, akkor meg tudjuk oldani, de nem a bérbeadása lenne az elsőszámú tervünk.

Egy teszttel lehetne rövidíteni ezen az ínséges időszakon.

Ez igaz, csak nem tudjuk, hogy mit engednek meg a szabályok, kérdéses, hogy tesztet egyáltalán rendezhetünk-e? Ha lehet, akkor nem lesz ellenünkre. Az biztos, hogy amint elkészül az autó, ki fogjuk próbálni. A diffiket eléggé elállítottuk, de a rugókat és a stabilizátorokat is jó lenne kipróbálni. Ha máshogy nem megy, akkor maradnak az utcai körülmények, mivel már azok is adnának némi rálátást az elvégzett munkákra, vagy arra, hogy jó irányba mozdultunk-e el a beállítások terén.

A szerelésen kívül mivel telik az időtök?

Az autóval kapcsolatos teendőkön túl dolgozunk, és nem álltunk le az edzéssel sem. Attila is és én is folytatjuk az fizikai és a mentális felkészülést ugyanúgy, mintha a hét végén versenyeznünk kéne Egerben. Tanulmányozzuk a kocsit, mert a Szilveszter Rallye-n történt megismerkedésünk ellenére sokat kell még tanulnunk a Skodáról. Sokkal másabb, mint, amilyen a Peugeot 208-asunk volt. 

Konditerembe jártok?

Heti három – négy edzés megvan mindkettőnk részéről, van közte konditerem is természetesen. Ha a pályákon nem lehet, akkor legalább így mozgassuk a vasat. Van úgy, hogy biciklizek, esetleg futok egy fél órát. Ezekre mindig kerítünk időt a munkánk mellett is. Reméljük, hogy hamarosan értelmét nyeri az összes téli munkánk és élesben is kipróbálhatjuk magunkat a Skoda Fabia R5-ben, illetve a Rally1 Bajnokság csúcskategóriájában. 

 

Köszönjük együttműködő partnereinknek!

 

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Érdemes elolvasni

Amikor Zsírpapának eldobták a szíjat

mihalyi.csaba

Autóversenyzők a Koronavírus ellen

Hund Gábor

Miért nem Moszkvicsból lett a VFTS?

mihalyi.csaba