Dakar WRC

David Richards válaszolt Daniel Elenának

Hétfő este jelentették be, hogy 23 év után Sébastien Loeb szakít navigátorával, Daniel Elenával a Prodrive miatt. David Richards most válaszolt a monacói navigátornak.

 
Tegnap este a L’Équipe francia lapnak adott Sébastien Loeb és Daniel Elena is interjút, melyből kiderült, hogy a Prodrive tanácsait meghallgatva Loeb szakít Elenával, akivel 1998 óta versenyzett. Elena számos dolgot vetett fel, elmondta, hogy a Prodrive erőfeszítései sz…rok, valamint, hogy az autó sem megfelelő.
 
“Az egész ügyről beszéltünk Sébastien Loebbel. – mondta David Richards, a Prodrive elnöke a Dirtfishnek. Nyilvánvaló, hogy ilyen erejű dolgot nem lehet félvállról venni, de objektívan kell kezelni, és néha kemény döntéseket kell hozni.”
 
“Ha megnézzük a januári Dakar eredményeit és ami a versenyen történt , úgy gondolom, a Dakar most teljesen megváltozott. Nem olyan a Dakar, mint amilyen Afrikában vagy Dél-Amerikában volt. Navigációs szempontból egyedülálló, sok tapasztalatot és sok gyakorlatot igényel.”
 
“Alaposan értékeltük a Dakaron nyújtott teljesítményünket. Két hónapja volt és rengeteg beszámolónk, vitánk volt. Minden részletet megvizsgáltunk, megnéztük hogyan teljesítettünk és miként javíthatnánk. Mindenre volt elég idő, mindent szinte mikroszkóp alatt megvizsgáltunk. A jármű minden részletét, a sofőr és a navigátor teljesítményét, a csapattagok teljesítményét is megnéztük. Lesznek más változások is.”
 
“Minden változás nehéz egy szervezetben és nem szabad félvállról venni, mindenképpen teljes konzultációt igényel. Nagyon jól tudtuk, hogy Seb és Daniel milyen régóta partnerek. Nem javasoltuk volna a szakítást, ha nem gondoltuk volna, hogy ezt és egyéb következtetéseket Seb elfogadja.”
 
A Dakaron új navigációs rendszert vezettek be, aminek megértéséhez Richards szerint is időre van szükség, de hozzátette:
 
“Stéphane Peterhansel ebben az évben is kiválóan teljesített, pedig új navigátorral Edouard Boulangerrel állt rajthoz és mégis nyerni tudott.”
 
És, hogy ki jöhet Elena helyére?
 
“Jelenleg ezt kutatjuk. Nem könnyű olyan navigátort találni, akinek meg van az a tapasztalata, mely egy Dakaron kell. A pilóta-navigátor kapcsolat követelményei megváltoztak. Sébastien elhatározta, hogy Dakart akar nyerni és szeretnénk megnyerni a jövő évi tereprally világkupát. Szeretnénk megtalálni az erre alkalmas navigátort. Az idei év közepén tesztelni kezdünk a módosított autóval, mely az új szabályok szerint készül. Szeretnénk indulni Marokkóban és más versenyeken a Dakar előtt.”
 
Daniel Elena kritizálta az autót is.
 
“Minden új induló közül a legjobb eredményt értük el az idei Dakaron. Nani Roma az egész versenyen nem szenvedett 2 és fél percnél több időt igénybe vevő műszaki problémát. Azt gondolom, Nanit és Sébastient kell megkérdezni, arról, hogy milyen az autó, nem pedig Elenát.”
 
A monacói navigátor ugyancsak David Richardsnak rótta fel, hogy 2005-ben az akkori WRC-ről lekerült a navigátorok neve. David Richards szerint erre azért volt szükség, hogy nőjjön a nyilvánosság felé a vonzerő.
 
“2005-ben valójában nem a navigátorok nevének törlését kértem, hanem azt, hogy mindkét oldalra a pilóta neve nagyobb betűvel írva, míg a navigátoroké kisebbel. Amellett, hogy elismerjük a navigátorok szerepét a rallysportban, igazából a nyilvánosság a pilótákat követi.”

Érdemes elolvasni

Visszatérünk a motorsportba a világ minden táján

Hund Gábor

Eladó Hirvonen, Evans és Rossi egykori Ford Fiesta WRC-je

Hund Gábor

Eladó egy 2017-es Ford Fiesta WRC

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.