Hihetetlenül izgalmasan alakult az Országos Rally Challenge ötödik futama, az Ózd Rally. Hat páros vívott tizedekre menő csatát. Dudás Gergő és Szabó Krisztián Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel hat gyorsasági szakaszt nyertek, közte az utolsó erőgyorsaságit is, és két büntetés illetve egy defekt ellenére is a második helyen végeztek mindössze 2,1 másodperc hátránnyal. Ezzel, két futammal a szezon vége előtt, megőrizték vezető helyüket a bajnokságban.
„Hú nagyon izgalmas verseny volt, a kategóriatársakkal még ma is (hétfőn) arról beszélgettünk, hogy ez volt az eddig legjobb ORC-futam, mindenki nagyon hajtott, senki sem esett ki, ráadásul ahogy közeledik az év vége, a bajnokság szempontjából is nagyon fontos verseny volt – mondta Dudás.
Az első mért szakaszt megnyerük és egészen a negyedik gyorsaságiig vezettünk, amikor is négy kilométerrel a cél előtt defektet kaptunk. Ezzel csak hét másodpercet veszítettünk, amit a nap végére sikerült ledolgoznunk.
Közben kaptunk egy tíz másodperces büntetést, mert hozzáértünk egy lassítóhoz, este pedig jött a hír, hogy egy tábla oszlopát is érintettük az autó hátuljával, amiért még tíz másodperc büntetés járt, így az első napot a második helyen zártuk.
Őszintén szólva én egyik esetet sem vettem észre, de hát ez van, így kellett másnap folytatni a versenyt.
Nagyon szerettünk volna nyerni, de végül 2,1 másodpercre tudtuk megközelíteni Matics Misit és másodikok lettünk. Abszolút pozitívuma volt a versenynek, hogy a tempónk jó volt és hiba nélkül tudtunk versenyezni. Nagyon jól működött az új motor, a régivel biztosan nem tudtunk volna az élmezőnyben autózni. Azt érzem, hogy fölfelé még egy kicsit hátrányban vagyunk, az autó súlyán kell még faragnunk egy kicsit. Ezzel együtt is tökéletesen működött a Mitsubishi.
Köszönöm a csapatunknak, a családomnak és minden kategóriatársunknak, hogy egy ilyen versenyen vehettünk rész, óriási élmény volt!“