Historic Rally Sajtóanyag

Egy sima egy fordított

Fehérvári Csaba és Aczél András kis túlzással a föld felett lebegett 20 centivel, hogy ismét versenyezhettek, ráadásul a Historic értékelés abszolút második helyét is megszerezték az E4-es korcsoport győzelme mellett.  Magoss Péternek és Rónay Lászlónak már nem volt olyan sallangmentes hétvégéje, de így is célba értek a hatodik pozícióban, az új építésű Subaru Legacyval.

„Teljes mértékben elégedett vagyok, de fárasztó volt visszatérni. Ha nagyképű akarok lenni, akkor azt mondom, hogy a várakozásoknak megfelelően, vagy még azt is picit túlteljesítve sikerült az első versenyünk. Titkon bíztunk benne, hogy tudunk az elejében autózni, de Wirtmannék pokoli gyorsak, hozzájuk nagyon fel kell nőni. Feri bátyám piszkos nagy küzdő, az Isten tartsa meg a jó szokását, hogy még sokáig lehessen vele vívni Historicban. A Galant kiválóan működött, ha jobban összecsiszolódunk, akkor akár jobb eredményt is elérhetünk és szorosabb csaták várhatóak.” Adott rövid helyzetjelentést a 2019-es Historic bajnok.

„Az első kör az abszolút az ismerkedésé volt, elkezdtük felvenni a tempót. A második körben, Árpádtetőn tudtunk egy nagyon jót jönni, amikor a Wirtmann – Kerekes duónál másfél másodperccel gyorsabbak voltunk. Ott éreztem igazán, hogy jönnek vissza az élmények meg a reflexek. A harmadik körben sallangmentesen, minden nyomás nélkül tudtunk autózni. Nagy volt az űr előttünk és mögöttünk is. Jól sikerült az abaligeti és a hetvehelyi gyors is, az utolsón pedig csak legurultunk, mert az abroncsaink elfogytak a végére, nem akartunk feleslegesen kockáztatni.”

Míg a Csabi által irányított Mitsubishi Galantnak egy pisszenése sem volt a hétvége során, addig a csapattársának több problémával is meg kellett küzdenie.

„Petinek volt egy félreváltása, majd letiltott a Legacy komputere, végül kilyukadt a leömlő. Ezek mind nehezítették a versenyzését, de remélem, hogy nem szegték a kedvét, mert nagyon intelligensen, lentről építkezve építette fel a futamot és jó részeredményi is voltak. Bízom benne, hogy ilyen komoly igénybevétel mellett is eljutunk oda az autókkal, hogy végig tudjunk menni hibamentesen, mert a technikák tényleg alkalmasak arra, hogy a legelejében meccseljünk velük.”

Ahogy a Proformac vezetője is megjegyezte, rákollós versenye volt Magoss Péternek.

„A végén lett egy kis öröm az ürömben, mert befejeztük az Orfű Rally-t. Messze a kipufogóleömlő repedés volt a legnagyobb problémánk, mert a verseny második felében a turbó nem azt a teljesítményt nyújtotta, amit egy ilyen autónál kell. Viszont a Subaru kitartott a végéig, így nincs ok panaszra. Ez egyébként egy visszatérő hiba, amire azt hittük, hogy sikerült orvosolni egy módosítással, de ezek szerint az a megoldás nem lett sikeres. Ez további odafigyelést igényel, de ezért is mentünk Orfűre, hogy csináljunk egy nagy éles tesztet. Egyetlen megforgásunk volt, azt is annak tudom be, hogy elbutult a turbó, nagyon későn épült fel a nyomás és egy felhordásos íven önállósította magát az autó. Végezhettünk volna előrébb is, de így is örülünk!”

Fotók: HK motion, Kollár Attila

Érdemes elolvasni

Szerény kezdés

Hund Gábor

Levi ismét dobogón

mihalyi.csaba

Menya megmutatta a tempóját

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.