ORB Rally Sajtóanyag

Egyszer csak megérkezett a szarvas!

Az abszolút 8. helyen zárta a Taxi4 Vértes Rally-t a Rally Café Racing kettőse Osváth Péter és Papp Tamás. A 76-os rajtszámú Skoda legénysége a helyezésével igen, de a pályán mutatott teljesítményével nem volt elégedett.

A fiúk az első kört ugyanazon a papucsokon tették meg, mint az élmezőny párosai.

„Nem húztunk 19-re lapot, mert nagyjából mindenki a puha gumival, a 7+-szal jött ki, ami az első két gyorsra nem lett volna rossz, csak valamiért a hátsó tengelyen nem melegedett meg rendesen. Azt veszem észre, hogy ez az abroncs kevésbé működik az EVO-n, de lehet, hogy csak beállításbeli problémánk van. Igaz próbálkoztunk másik gumival is és nem lettünk gyorsabbak.”

Tehát Oroszlány és Csákberény még csak-csak elment, de a felszáradó nagyvelegi pályán egész egyszerűen nem találta a formát Osi.

„Szerintem ez a gyors benne van életem 3 legrosszabb szakasza közt. Az első féktávon azonnal magamra ijesztettem, aztán ugyanezt megcsináltam az első lassítónál is. Tomi fogalmazta meg, hogy csak botoztunk, de tényleg így volt.”

Az első kört követően a 11. helyről vágott neki a csapat a folytatásnak. A cél az volt, hogy 2-3 pozíciót javítsanak az összetettben és közelebb kerüljenek a Csomós Mixi és Balogh Jani által vezetett második bolyhoz.

„Próbáltunk felkapaszkodni, de tudomásul kell venni, hogy ebben a mezőnyben mindenki gyorsul. Ez nem úgy van, fogom magam és nekiállok gyorsulni. Nem! A többiek is pontosan annyit javultak, mint mi, vagy még többet is. Jó, a második kör első gyorsaságiján a pozíciót tekintve visszakerültünk oda, amit nagyjából akartunk, de esélyünk sem volt előrébb lépni. Hiába tettünk fel új gumit, aztán próbálkoztunk azzal, hogy csak egy pótkeret vittünk magunkkal, meg kevesebb üzemanyagot tankoltunk, de nem jöttek az eredmények. Sajnos nem mentünk jól. Nyilván az én lábamban van a boogie. Ezek nagyon gyors pályák, amiket keményen el kell vállalni, amit én nem tettem meg, mert, nem találtam a ritmust. Célba értünk a tízben, de a verseny előtt nem ezt vártam magunktól.”

A Škoda karcmentesen gurult át a céldobogón, de az első körben, Csákberényen nem sokon múlt, hogy ne csapjanak el egy szarvast!

„Befordultunk egy nyújtott jobbosba és egyszerre értünk oda a szarvassal. Ő kifelé jött az erdőből. Egy picit megtorpant, de szerencsére még átért előttünk. Nem volt fél méter, hogy át tudott ugrani. Kemény volt, de szerencsére mindnyájan megúsztuk!”

Fotók: Csatlós Norbert és Sári Péter

Érdemes elolvasni

Bajnoki címek küszöbén

Hund Gábor

MNASZ közlemény 2020 – Rally Hungary-val kapcsolatos információk

Hund Gábor

Molnár Martin osztrák bajnok

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató