ORB Sajtóanyag

Elfogadható eredménnyel a célban

Egy jól lebonyolított verseny zajlott Egerben, kellemes időjárással és kiszámítható útviszonyokkal, így a körülmények tekintetében nem kellett meglepetésekkel számolnia senkinek. A felhordások a futam előrehaladtával egyre nagyobb hangsúlyt kaptak, de Balogh Jani és Holczer Dani sikeresen vette az akadályokat.

Szombaton kettő gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie a mezőnynek, az egyiket még világosban, de a másodikra már felkerültek a lámpasorok. A sötétben pirosan izzó féktárcsákkal érkező versenyautókban gyönyörködhetett a szép számú nézőközönség.

Balogh Jani: „Nagyon hiányoztak nekünk a kilométerek a Salgó és Miskolc Ralira vonatkozóan, ezért még mindig csak az építkezést helyeztük az előtérbe. Az előző versenyen megérkezett fejlesztéseket sajnos a félbe szakadt futam miatt nem tudtuk igazán kipróbálni, ami így erre a hétvégére tevődött át, hogy megtapasztaljuk, milyen is lett az autó. Az Eger környéki pályák nagyon gyors szakaszok, hosszú nyújtott kanyarokkal és ezeket szintén nagy tempóban kell teljesíteni, ezért az optimális ív megválasztása nagyon fontos a jó tempó tekintetében. Az idén bevezetett tíz méteres lassítókat is le kellett párszor próbálni élesben, így ezek az első gyorsaságin még tanulósra sikerültek. Második nekifutásra már sötétben, lámpasorral teljesítettük a pályát. Itt az út menti közúti bóják fényvisszaverő részei erősen visszaverték a nagy teljesítményű lámpáinkat, ami néha már zavaró volt és emlékezetből kellett odarakni az optimális ívre az autót mert igazából nem láttuk.”

Az első nap végén a hatodik helyen zárt Jani és Dani, lőtávolon belül az előttük és mögöttük lévőktől. Késő este ért véget az első nap és vasárnap korán kezdődött a verseny a hátralévő kilenc szakasszal. A versenyzőpáros próbált inspirációt meríteni a kis időkülönbségekből és igyekeztek még jobban forszírozni a tempót.  

Balogh Jani: „Reggel próbáltunk ütemet váltani és gyorsulni, hogy esetlegesen elérhető közelségben legyen a pódium, de nem voltam kellően türelmes a lassabban melegedő kemény gumiabroncsok tekintetében és rögtön az első szakaszon sikerült megforognunk. Egy bő tíz másodperces hátrányt gyűjtöttünk be ezért azt a lendületet, amit próbáltunk magunkra erőltetni el kellett engedni. A következő pályán már újra tempóban voltunk, de a helyezésünk az utolsó körig nem volt veszélyben. Sok mindent sikerült megélni ezzel az autóval a verseny alatt. A felhordások miatt több kanyarban is felúsztunk és komoly ellenkormányzás árán, keresztben autózva korrigáltuk ki az izgalmasabb szituációkat. Nagyon kellettek már ezek a fajta élmények ezzel a kocsival és nagyon pozitív lett a benyomásunk róla. A harmadik körben egyre közelebb került egymáshoz az a boly ahol egész nap autóztunk, így fel kellett vegyük a kesztyűt, hogy meg tudjuk tartani a helyezésünket. Egyre több felhordással kellett szembenézni a pályákon, amiben azért a hiba könnyen benne volt, de további kaland nélkül tudtuk tartani a helyezésünket és visszaverni az ellenfelek támadását. Az első napi pozíciónkat megőrizve az abszolút hatodik helyen érkeztünk a Dobó Téren felállított céldobogóra. A verseny hozta az előzetes célkitűzéseinket. Könnyedén és görcsmentesen tudtunk autózni, az eredményeink bíztatóak és nem ledolgozhatatlan a hátrányunk. Egyre jobb a kanyarsebességünk, a lassítókba vezető féktávok is javultak és egyre komfortosabbnak érezzük az autót, amit karcmentesen vittünk a célba és hosszú idő után egy, a számunkra is elfogadható eredménnyel zártunk.” 

Érdemes elolvasni

Idén is lesz ERC mezőny a Rally Hungaryn

Hund Gábor

Egy picit törik a J2… avagy amikor nem pontos az itiner

Hund Gábor

MNASZ közlemények – Vértes Rally jováhagyott versenykiírás

Hund Gábor

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!