WRC

Emlékszel még az idei WRC szezonra?

Eredetileg hat kontinensen, 13 versenyt rendeztek volt az idei WRC-szezon során. Visszatért volna a sorozatba Japán, Új-Zéland és Kenya is. Márciusban azonban kitört a világjárvány és jelentős változások történtek a WRC szezonjában is.

Március közepéig három versenyt tudtak megrendezni a WRC-ben, Monte-Carlót, Svédországot és Mexikót. Mint tudjuk, egyedüli sima verseny ezek közül a Monte volt, azonban a svéd hóhiány és a mexikói utolsó törölt nap is eltörpül az utána kialakult problémák mellett.
 
Mexikóban az utolsó napot már törölni kellett és történtek más biztonsági szigorítások is a kitört járvány miatt.
 
Ezt követően eredetileg másfél hónap szünet lett volna az Argentin Rally rajtjáig, ám a másfélből csaknem hat hónap lett. Törölték az argentin, a portugál, a kenyai, a finn, az új-zélandi, a német, a walesi és a japán versenyeket is. Őszre helyezték a Szardínia Rallyt, és a törölt versenyek némi pótlására bekerült a naptárba az Észt Rally és a belga Ypres Rally. Így összesen hét versenyt tudnak rendezni, ami éppen még értékelhetővé teszi a szezont.
Nem hivatalos hírek szerint azonban még a következő hetekben egy újabb verseny kerül a naptárba, a Szardínia Rally és az Ypres Rally közé, a Horvát Rally, mely vegyes talajon zajlana Porec központtal. Erről azonban még várjuk meg a hivatalos bejelentést!
 
A kialakult járványhelyzet miatt több nézők nélkül rendezendő verseny is lesz ősszel, a versenyek távja pedig rövidítve lesz a gazdasági válság miatt, valamint egyéb biztonsági intézkedés mellett maszkot is kell viselni, valamint tartani kell a távolságot is. Ahogy az F1-ben, a WRC-ben is mindenkit tesztelni fognak.
 
A történtek úgy hozták, hogy a szezon negyedik versenyére Észtországban kerül sor, szeptember 4–6-a között.
 
A tavaly még tesztversenyként működő rendezvényen idén is lehetnek nézők, ám a rendezők csoportokra osztották a szurkolókat, akik nem érintkezhetnek egymással és az össznéző szám is jelentősen csökkentve lett.
Az Észt Rally idén éppen 10. alkalommal kerül megrendezésre, az első években Markko Martin, Mads Östberg és Georg Gross tudta megnyerni, majd 2014-ben már ERC verseny lett. 2014-ben Ott Tänak rajt-cél győzelmet aratott, majd következett Alexey Lukyanuk és Ralfs Sirmacis sikere.
A 2017-es szünetet követően 2018-ban ismét visszatért a verseny és minden évben Ott Tänak tudta az első helyet megszerezni.
2019-ben már a Finn Rally előtti hivatalos tesztverseny volt, a WRC+ is élőben közvetített néhány szakaszról és minden gyártó képviseltette magát legalább egy versenyzővel. Idén év elején úgy tűnt, hogy a verseny számára az észt szövetség által megemelt rendezési költség miatt törölni kényszerülnek a rendezők az eseményt, azonban a WRC-futam lehetősége mindent felülírt. Kormányzati támogatással pedig végül vb-futamot rendezhet Észtország, ami igazán nagy öröm lehet Ott Tänaknak, aki címvédőként hazai pályán versenyezhet vb pontokért.
A WRC mezőnye úgy érkezik Észtországba, hogy Sébastien Ogier áll a pontverseny élén, nyolc ponttal megelőzve csapattársát, Elfyn Evanst, 20 ponttal előzve a hyundaios Thierry Neuville-t, 22-vel a harmadik toyotást, Kalle Rovanperät, míg Ott Tanak 24 pontos hátránnyal az ötödik.
 
A verseny legnagyobb esélyese, ha csak a helyismeretet nézzük, akkor Ott Tänak, azonban ha az autók erősségét vesszük figyelembe, a Toyota megelőzi a Hyundait, főleg gyors pályákon. Tänak, ha sikerül dobogón zárnia, az első top3-as eredményt hozhatja a dél-koreai gyártónak tempós pályákon.
A bajnoki pontversenyben az M-Sport két versenyzője, Teemu Suninen és Esapekka Lappi követi Ott Tänakot, és talán a legnehezebb helyzetben is Malcolm Wilson csapata van a gyártók közül. Az M-Sport tudott a legkevesebbet tesztelni az Észt Rally előtt és ne felejtsük el, hogy Lappi autójának porig égése már a járvány kezdetén komoly anyagi kárt okozott a brit csapatnak.
 
A WRC-vel indulók mellett nem szabad elfelejteni a hat párosból álló WRC2-es mezőnyt, valamint a 20 párost tartalmazó WRC3-as mezőnyt sem. A WRC2-ben Mads Östberg, a WRC3-ban pedig Jari Huttunen és Marco Bulacia Wilkinson áll a bajnokság élén az Észt Rallyn indulók közül.
Az Észt Rally péntek este egy városi szakasszal indul Tartuban, majd szombaton öt szakaszt kétszer kell teljesíteni, vasárnap pedig szervizelés nélkül három pályát kétszer. A versenytáv pedig 233,4 km lesz.

Érdemes elolvasni

Itt Oliver Solberg nyert!

Hund Gábor

Breen a stílusa miatt vesztett időt

Hund Gábor

Tuohino balesetet szenvedett egy csúszós szakaszon, de nem a versenypályán

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató