Rally Café Magazin
ERC Rally

A Rally Hungaryn-n bármi megtörténhet

A szezonzáró egy teljesen más verseny lesz, mint a bajnokság bármelyik futama. Sokkal nehezebb és hosszabb. Tökéletesen tisztában van ezzel Osváth Péter és Papp Tamás is. A Skodás duó az ERC mezőny mögött, a Rallye1 másodikjaként fut majd neki a zempléni pályáknak.

Papp Tomi latolgatta az esélyeiket az ORB záró futama előtt.

„Petyával sokat beszélgettünk róla, hogy a Rally Hungary egy nagyon kemény verseny lesz. Egy fotós barátom fogalmazott úgy, hogy a Nyírségbe novemberben megérkezik a köd, majd márciusban elmegy. Az, hogy melyik részen, mekkora foltban, az minden nap változik, de hogy ott előkerül a pára, az biztos. Nézegeted az időjárást, hogy mi lehet Nyíregyházától 60 km-re, de lehetetlen megtippelni pontosan, hogy esni fog-e, vagy száraz lesz. Az eleje nyílván nagyon fog sietni, főleg az ERC-sek. A mi gondolatunk az, hogy a magyarok megpróbálják majd tartani velük a tempót, innentől pedig az a kérdés, hogy ki fog hibázni, mert vizesek lesznek a pályák, hisz egész héten esett. Ebből következik, hogy a sárral és a falevelekkel is számolni kell, úgyhogy rengeteg hibafaktor van. Ráadásul ezek nem mindennapi gyorsok. Ne értse félre senki, de ezek a pályák nem olyanok, mint egy Árpádtető,  vagy egy Egerszalók – Verpelét, amit már mindenki csukott szemmel ismer és előre köszön minden fűszálnak. Itt bármi megtörténhet, bárkivel, bármelyik gyorson. A defektekről nem is beszélve, mert sokat fogunk murván menni. Sár, kihordások, köd, eső, minden lesz ebben a három napban.

Hivatalosan minden pályán csak két bejárás engedélyezett, ez pedig azoknak a csapatoknak kedvezhet, akik nem szoktak 2-3 alkalomnál többet tréningezni.

„Úgy érzem, hogy Petyával már összeszoktunk, akár két felírásból is jó itinert írunk és a nehéz körülmények ellenére tudunk egy olyan szintet hozni, amivel a verseny végére kialakulhat egy jó eredmény. De hangsúlyozom, itt az eredményre úgy kell gondolni, mint arra a szólásra, amit Bajor Zoli bácsi mondogat mindig, hogy a tyúkokat a nap végén számolják. Nos, a Rally Hungary pont ilyen verseny lesz. Az idegen pályákon, a változékony körülmények között  ki fog jönni, hogy a pilóta és a navigátor mennyire tud együtt dolgozni. Nem csak az autóban, de a csapaton belül is remek a hangulat, nincs megfeszülve senki. Nyugodtak vagyunk, mindenki tudja a dolgát, tisztában vagyunk a ránk váró feladat nagyságával, de ettől függetlenül tök laza mindenki épp ezért a mostani hétvégéből tényleg kisülhet valami jó dolog.”

 

Érdemes elolvasni

Élete első rali-Eb-jén dobogós lett Vogel Adrienn

Hund Gábor

M4 Sport interjú az ERC futamgyőztes Turán-Bagaméri párossal

Hund Gábor

Ingram: Minden versenyen arra gondoltam, hogy az utolsó lesz

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató