WRC

Evans: Nem változott meg az életünk

Elfyn Evans karrierje során először vezeti a WRC pontversenyét, de milyen az élete egy WRC éllovasnak?

 
– Milyen érzés volt, amikor a Svéd Rally utáni reggel felébredtél, mint a WRC éllovasa? Verted a mellkasod és közben azt kiabáltad: A világ tetején vagyok?
– Nem csináltam semmit ilyesmit.
 
– Megváltozott valami, mióta éllovas vagy?
– Nem. Hogy őszinte legyek, nem is gondoltam rá. Svédország és Mexikó között volt egy kis pihenés, de nagyon gyorsan repül az idő. A múlt héten Spanyolországban teszteltünk és az utazással együtt 4 napot vett igénybe. Miután meg volt a teszt, megnéztem a tavalyi itinert és belső felvételeket, aztán edzettem. Aztán megint a repülőn voltam.
 
– Nehéz lesz a Mexikó Rally?
– Fizikailag nagyon nehéz lesz, meleg lesz az autóban, ritkább lesz a levegő, de kellően felkészültünk, szóval biztos ki fogjuk bírni. Egy nappal korábban érkezünk Mexikóba, mert egy PR programon kell részt vennünk a Toyotával Mexikóvárosban.Csak ezt követően kezdünk el foglalkozni a versennyel, de ez segít az időátállásban is.
 
– A Toyota nem igazán volt eddig jó Mexikóban. Előfordultak problémák.
– Ezen azt hiszem, túl vagyunk. Ott Tanak tavalyi tempója, amikor második lett, ezt bizonyítja.
 
– Hogy tudsz készülni megfelelő magasságban és melegben Mexikóra?
– A shakedown ebben nagy szerepet játszik, idén is így lesz.
 
– Csak esőben lehet győzelmi esélyed?
– Ezt nem jelenteném ki, de az eső komolyan javítana az esélyeken. Ha kicsi is, de mindig van esély az esőre. Ha esni fog, az sem mindegy, hogy mikor esik, mert a pályák nagyon könnyen fel tudnak száradni. Azt hiszem, a legjobb taktika az lesz, ha csak saját magunkra figyelünk, leszegjük a fejünket és a lehető legjobb formánkat próbáljuk hozni.
 
– Csak a fej leszegés lehet megoldás?
– A rajtsorrenden nem tudunk változtatni, tehát nem szabad ezzel foglalkozni. Arra, hogy elsőként rajtolsz, még teszten is nehéz készülni, mert hamar letisztul a pálya.
 
– Az autón lehet javítani, hogy jobb legyen elsőként indulva?
– Próbálunk lágyítani az autón, hogy jobb tapadásunk legyen. Azonban csak ennyit tehetünk, a körülmények nagyon sokat változnak egy nap alatt.
 
– Milyen az élet egy WRC éllovas esetében?
– Ugyanolyan, mint korábban. Azonban több a média megkeresés, és többet csen a telefon.

Érdemes elolvasni

Makinen: Tanak teljesen hülye és sportszerűtlen volt

Hund Gábor

Tanak már Szardínián járt Törökországban

Hund Gábor

Változások a Toyotánál, leköszön Makinen a WRC csapat éléről

Hund Gábor

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!