Historic Rally

Fantasztikus verseny végén dobogón

Merencsics Árpád és Béres “Unicum” Attila a Rally del Casentinoval indította az évet, az olasz verseny után Árpival beszélgettem.

A Historic értékelés abszolút 3. helyén zártatok. hogy alakult a versenyetek?
“Ez egy szuper eredmény, tekintve azt, hogy egy Opel Kadett GSi illetve egy BMW M3 végzett előttünk. Nagyon szuper hetünk volt, szinte alig volt problémánk. A pályákat jól fel dolgoztuk, pedig volt nappali és éjszakai pálya is. Attila nagyon jó munkát végzett, a verseny előtt készült a gyorsaságikból, nézte az előző évi szakaszok felvételeit.”

Az autó nagyon jól szuperált ebben a nagy melegben, egy leállása volt csak, amit magam sem értettem. Új Pirelli gumikkal mentünk, amik nagyon jól tapadtak, jók voltak a beállításaink is. Úgy érzem minden kilométerrel folyamatosan tanulok az autóval, és a VFTS igen is lehet egy gyors autó!

Őszintén megmondva hittünk abban, hogy közös erővel meg tudjuk csinálni, hogy az első háromban végezzünk, végül ez sikerült is, és ez mérhetetlen örömmel tölt el.

Hogy tetszettek a pályák?
“Egyszerűen csúcsok voltak! Nagyon kevés egyenes, rengeteg technikai rész, sokféle aszfaltminőség. Így tudnám jellemezni a toszkán pályákat. Ide bármikor szívesen visszajövök, mert nagyon kell tudni, hogy hol vannak a határaid! Nem beszélve a környezetről. Mindenhol van valami látnivaló, egy vár, vagy várrom, egy festői sikátoros utca, vagy épp egy amolyan igazi olasz kis falu, ahol minden házon kinn lobog a nemzeti zászló. Nagyon hangulatos!”

Milyennek gondolod a szervezést?
“Összességében nagyon jónak. Délben (!) kezdett a mezőny, és éjszaka végeztünk. Hét gyorsasági szakasz volt, köztük közel 23 km-es is akadt, ráadásul éjszaka (!). A gyűjtőkben csomagolt étel, gyümölcs, sajtok vártak ránk. Szinte nulla csúszás volt, ami fontos, mert sok volt a kiesés. A célban pedig kristály díjak várták azokat, akik egész nap a melegben versenyeztek és fáradtan értek célba. Családias volt hangulat, ami kihatott mindenkire, nem csak a versenyzőkre, hanem a csapatokra is. Mindenkihez van egy jó szavuk, és bármilyen gondunk van, segítenek. Ezúton is szeretném megköszönni Norberto Droandinak, és a Scuderia Etruria-nak, hogy részt vehettünk a versenyen, és kicsit oda tartozhatunk!”

Következő versenyed hol lesz?
“Úgy terveztem hogy megyünk itthon is egy Rally3-as versenyen, de épp a napokban látott napvilágot hogy Kurd-Lengyel nem lesz megtartva. Így a külföldi futamok között csemegézünk, hogy hol lehetne menni. Az Austrian Rally Legends-et néztem, de van szlovén, vagy akár román verseny is a láthatáron. Sajnos minden nap változik a világ.

Szeretném megköszönni a rendezőknek, és a csapatunknak a munkáját, nagyon boldog vagyok, hogy egy olyan hetet tölthettünk el Olaszországban, ahol nem csak versenyeztünk, de fel is töltődtünk. Örülök, hogy a magyar csapatok összetartottak, és keresték egymást külföldön is. Így van értelme (nem csak) ennek a sportnak is!”

A nagyszerű versenyen a modern autók között több magyar páros is rajthoz állt közülük László Martin és Kulcsár Dániel (Ford Fiesta Rally4) az abszolút 28., László Zoltán és Berendi Dávid (Ford Fiesta Rally4) a 42., Gyuriczky Zsolt és Böröczi Levente (Citroen C2 R2 Max) a 62. helyen ért célba, míg Kovács Zsolt és Kovács Gergő (Citroen C2 R2 Max) műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.

 

Hund Gábor
Fotó: Toscana & Motori

Érdemes elolvasni

Miskolc Rally 2020 – Rajtszámos nevezési listák

Hund Gábor

Pech jr hatalmas csatában verte meg ismét Kopeckyt

Hund Gábor

Megtartjuk, mert az életét adta értünk

mihalyi.csaba