Feladták a versenyt, mégis kupával térhettek haza

Balázs Kornél az Eger Ralira még nem tolta ki a garázsból a kis kék Trabit, de a Miskolc Ralin már rajthoz álltak, a borsodi pályák mellé kilátogató nézők nagy örömére. Sajnos a versenyt fel kellett idő előtt adniuk, de így is kupákkal térhettek haza… Kornéllal beszélgettünk a verseny után.

Végre újra előkerült a kis kék “szappantartó” a garázsból! 🙂

– Igen-igen, újra előszedhettük végre, bár március közepén már ez meg is történt, voltunk tesztelni vele egy egész napot. Utólag azt mondhatom, hogy “szerencsénkre”, mert a teszt után három nappal meg is állt a motorunk és nem így kellett kiesnünk Miskolcon. 😀 Bár jobban örültünk volna annak, ha egyik probléma sem jön elő és sikeresen teljesíthetjük a tesztet és a versenyt is.

Az autón változtattatok valamit a téli szünetben?

– Az autót szétszedtük, új csapágyakat kapott, illetve a fékek is rendbe lettek téve, sokáig kínlódtunk azzal, hogy balra elrántott, amikor fékeztünk, de szerencsére megoldódott ez a probléma is. Illetve megkapta Andrisé után a miénk is az alumínium fékdobokat előre, amitől sokat vártunk és be is igazolódott a gyanúnk. Sokkal jobb féktávokat lehetett venni ezzel a fékkel a hosszú gyorsok végén is, bár ezt még meg kell szokni, sajnos nem jutott rá elég idő Miskolc előtt, hogy megszokhassam. Az utolsó módosítás pedig kényszerből az új motor lett, ami érzésre elég erősre sikeredett.

Szerencsére az Eger Ralihoz képest most több nevező jött össze a Historic bajnokságában! Mivel tudnád rávenni a most még távol maradó versenyzőket, hogy nevezzenek a bajnokságba?

– Ebben sajnos nekem nincs reszortom, itt nem nekem kellene rávennem a kedves sporttársakat, hanem a rendezőknek/vezetőségnek. Tudjuk, hogy nagyon sok Historicos autó porosodik otthon a garázsok mélyén, amit nagyon sajnálunk. Nekem volt egy jelzésem a verseny előtt az RSB felé, amire a mai napig nem kaptam választ! Illetve kaptam, szóban… mástól visszahallva. Tehát úgy érzem, hogy nem rajtunk versenyzőkön múlik az, hogy “csak” ennyien vagyunk.

A Miskolc Rallye prológján abszolút közönségkedvencek lettetek a Serényi Andrisékkal futott körben!

– Hiányoznak az embereknek a Trabik is, ahogy sok más idősebb korosztályú autó is szerintem. Igaz, hogy mi nem tudunk úgy autózni, mint ahogy azt a Barna művelte gyerekkoromban ezzel a technikával, de azért ha néha lehet, akkor szeretünk mi is “bolondozni”. Az első Mályinka nekünk etap lett a sok baleset miatt, itt próbáltuk kicsit kiszolgálni a közönséget is, sajnos néha beleakadt az overallom ujja a kézifékbe. 😀 Igyekszünk Andrissal folyamatosan egyeztetni, hogy ők mikor érnek rá, illetve mi mikor tudunk menni, egyedül egyikünk sem szeretne autózni, nagyobb feeling, ha együtt bandázunk. 🙂

Hogyan foglalnád össze a miskolci versenyeteket?

– Megint egy olyan problémával találtuk szemben magunkat, ami nem sok Trabantossal fordult elő idáig, úgy hallottam. 😀 Teljesen jól működött a technika, sikerült egy bő 45 másodperces előnyt felépítenünk a hetedik gyorsig, ahol is lefelé a lobogóson egyszer csak eltört a gyújtás jeladónk füle és nem ment az autó. Mire odajutottunk, hogy feltárjuk a bajt, már késő volt, kikéstünk volna ha össze is legózzuk, így feladni kényszerültünk a versenyt. Összességében jól éreztük magunkat, bár vízen egyikünk sem autózott még, pláne nem hat éves slick gumikkal, okoztak néha meglepetéseket. 😀

Nyugtass meg minket, hogy nem kell sokat várni a következő versenyetekre! 🙂

– A következő verseny, amit mi beterveztünk az a Barum Rallye lenne, viszont egy kicsit hitemet vesztettem az autóban, hogy el merjek-e menni a messzeségbe, ha ott adja meg magát megint valami két forintos hiba miatt, lehet nem állok jót magamért. 🙂 Andrissal folyamatosan egyeztetünk, ha neki bele fog férni az időtervbe a Baranya Kupa, akkor lehet, hogy én is inkább azt a versenyt célzom meg, a mecseki gyorsok úgyis a szívem csücskei lettek az évek alatt. Egy jó Árpádtetőn szívesen leszaladnék újra. 🙂

Köszönet illeti a családomat, hiszen most is beáldozták a hétvégéjüket, illetve édesapámat most különösen kiemelném, hiszen az alumínium dobokat tőle kaptam, amiért nagyon hálás vagyok neki! Köszönöm Fusinak, hogy gyorsan sikerült összerakni a motort, ha nagyobb lett volna a baj, mi most nem biztos hogy beszélgethetnénk ebben a cikkben, de sikerült megoldania. Illetve köszönöm a szerelő srácoknak, Gabinak és a Kicsinek, hogy újra a rendelkezésemre álltak és eljöttek szerelni. Végül pedig, de nem utolsó sorban a legnagyobb köszönet Serényi Andrisnak és kedves feleségének Bettinek, szeretnénk megköszönni a verseny utáni gesztusukat, hiszen nekünk adták az E0 géposztály első helyéért járó kupájukat, szerintük ez minket illetett volna meg, igazi barátokra leltünk bennük az évek alatt!

Szöveg: Sipos Attila
Fotó: RallyFeeling.hu

Közelgő események

  • pén
    24
    máj
    2019

    ERC: Liepaja Rali

  • vas
    26
    máj
    2019

    WRX/ERX: Nagy-Britannia

  • csü
    30
    máj
    2019

    WRC: Portugál Rali