Magazin ORC

FELBOMLIK A HATOS FOGAT, DE ÍGY IS KOMOLY KÜZDELEM LESZ ORC-BEN!

2019-ben kétség kívül a legszorosabb csatát az Országos Rallye Challenge-ben láthattuk a bajnoki címért. Minden versenyen volt hat egység, akik azonos eséllyel pályáztak a futamgyőzelemre. A bajnokság összetétel az idén megváltozott, de cseppet sem lesz könnyebb.

Részlet a Rally Café 2020. márciusi számában megjelent cikkből.

Szöveg: Vörös Gergely

Február közepén robbant a bomba, hogy Dudás Gergő is felköltözik a királykategóriába és a meglévő rutinrókák mellé, betagozódik az új fiúk – Csomós, Vizelli, Lukács Csucsu – közé egy Skoda Fabia R5-tel.

Dudás mellett Gyarmati Arielt sem láthatjuk idén az ORC-ben. A siófoki pilóta autót és navigátort nem, de bajnokságot vált 2020-ra. „Tizenöt éve versenyzek a hazai rallypályákon, (Kovács) Gyuri még régebb óta és egy picit belefásultunk. Nem éreztük azt a motivációt, hogy szívesen nekiállnánk az idei évnek.

Gyakorlatilag az összes itthon használt útszakaszt centiről-centire le tudnám rajzolni. Eljött az ideje, hogy frissítsünk. Megnézzük a Mitropa Kupát, kiruccanunk a Közép-Európa-bajnokságba. Itt kezdjük az évet és ha minden jól megy, ott szeretnénk teljes szezont futni. Kint is van egy ORC jellegű, P csoportos bajnokság, ott fogunk menni a Mitsubishivel.

Szeretnénk jó eredményt elérni, de két–három verseny után már látni fogjuk, hogy mire vagyunk elegendők. Teljesen más helyeken, ismeretlen pályákon leszünk. Az ottani szakaszok sokkal technikásabbak, Gyuri szerepe is sokkal jobban felértékelődik majd.”

Tehát a siófokiak Mitsubishije a legénységgel együtt az idén nemzetközi vizekre evez, míg Maricsek Miki technikát vált, jelesül egy R2-es Peugeot-val méretteti majd meg magát a hazai 208 Kupában. Igen ám, de Miki R4-es Lancere nem marad pamlagon, azt ugyanis Bacsa Tamás terelgeti majd a legkeményebb mitsubishis kategóriában.

Tomi pedigréje kiváló, hisz az első rally 2-es évében a P12-es, míg a következő, szintén első, de már rally 1-es szezonjában a Production Car Kupa bajnoki címét zsebelte be navigátorával, Hanyik Gergellyel. Tehát Dudás személyében egy piszkosul gyors fiatal távozott, viszont egy másik érkezett az ORC-be. A kérdés már csak az, hogy Tamás töretlen lendülete folytatódik-e vagy a rutinos pilóták az útját állják 2020-ban?

A teljes cikket a Rally Café 2020. márciusi számában találod, amit azonnal elolvashatsz itt, a Digitális Rally Caféban.
A Rally Café 2020. márciusi számát keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.

Érdemes elolvasni

Temesvári László: Minden megtartott versenyen ott leszünk!

Hund Gábor

Hevesi: Olajfesték a gátlóba és hadd szóljon

mihalyi.csaba

Amikor Varga „Cigány“ Wartburggal versenyzett.

mihalyi.csaba