ORC Rally1

Foczkó nem sírja vissza a VFTS-t – csak egy kicsit

Zsinórban háromszor nyert bajnokságot Lada VFTS-sel Foczkó Ákos, akitől valami hasonló lendületet vártunk első Rally1-es szezonjában is. Madarász Szabolccsal rendre az ORC első két helyén kezdtek, de három kiesés, mellett egy 7. és 11. helyet tudnak felmutatni, amely messze nem tükrözi a gyorsaságukat. 

„Az eredmény szempontjából igen, egy kicsit visszasírom a VFTS-t – nevet Foczkó mindjárt az interjú elején nekiszegezett kérdésen. – A Ladával is voltak nehézségeink, de nem ilyen sok, mint most.“

Foczkó Ákos–Madarász Szabolcs, Mitsubishi Lancer Evo X

A szezont a második futamon, Ózdon kezdték, a Mitsubishi Lancer Evo X-zel, ahol az esőben, slickkel csúsztak le az útról és mire visszatolták őket, már elúszott a jó eredmény. A Salgón rossz benzint tankoltak az autóba, ami utólag derült ki. Foczkó az utolsó gyorson még megakarta mutatni, és a murvakihordáson megint kicsúsztak.

A Mecsek Rallyn szétment a hajtásuk, Veszprémben dupla defektet kaptak, ami után az ORC 7. helyén értek célba, a Vértes Rallyn pedig elütöttek egy vaddisznót, és a megsérült olajhűtő miatt kellett kiállniuk. 

„Valahogy sehogyan sem akar összejönni az évünk, de nem csak a versenyeken, teszten is volt nehézségünk. A hajtás és a vaddisznó nem rajtunk múlott, az benne van a raliban. A másik háromra mondhatjuk, hogy az én hibám. Próbáltunk nagyon komolyan felkészülni a versenyekre, de talán lehetne még több időt rászánni. Munka után délután, este tudunk az autóval foglalkozni, amikor már fáradt vagy, ez sem ideális. 

Foczkó Ákos–Madarász Szabolcs, Mitsubishi Lancer Evo X

Régebben sokan masszíroztak, hogy miért megyünk Ladával, amikor annyi pénzből egy Mitsubishit is lehet venni. Megvenni lehet, de a fenntartása legalább kétszer annyi munkát igényel. Nem hiszed el, hogy a Ladához képest mennyi alkatrésze van. Mindenhez nehezebb hozzáférni, több idő a karbantartása. Szerintem még az autó felkészítésében is kell fejlődnünk.“

Foczkó nagyon kerülte a szerencse kifejezést, mert inkább magában keresi a hibát, mint másban, de azért a 2018-as MARB, a 2019-es Rally2 Lada Kupa és a tavalyi Rally2 abszolút bajnokának már egy kis szerencse is kijárna. Bármilyen hihetetlen, az idei évben még egyetlen serleget sem nyert, amit három bajnoki cím után nem lehet könnyű megemészteni. 

„Egy-két verseny még rendben van, de hogy öt futamon egyszer se jöjjön ki a lépés, erre már nehéz mit mondani. Ami vigasztal, hogy a részeredmények mindig jók voltak, csak első vagy második helyről estünk ki, úgyhogy a tempónk megvan, mese nincs, most már csak célba kellene érni.“

Foczkó Ákos–Madarász Szabolcs, Mitsubishi Lancer Evo X (középen Spitzmüller Csaba, a mentor)

Erre a legjobb verseny a Nyíregyháza Rally lehet, ami egyrészről a szezon egyik legkeményebb futama, másrészről pedig az számít a legjobban, hogy az év utolsó futamán hogyan teljesítesz. 

„Nagyon szeretnénk célba érni és egy jó eredménnyel meghálálni a csapatunk munkáját. De spórolni sem szeretnék, úgy tudunk a legjobban fejlődni, hogy ha odatesszük magunkat.“

Ha már a Zsigulival kezdtük, akkor zárjuk is azzal a beszélgetést, Foczkó műhelyében még mindig ott áll a két VFTS, amit akár elő is lehetne húzni. 

Foczkó Ákos–Madarász Szabolcs, Mitsubishi Lancer Evo X

„Gondolkoztam rajta, hogy tétnélküli versenyen megyek egyet a VFTS-sel. Még mindig nagyon szeretem, de az is jó lenne, ha eladnám őket és más tudna vele versenyezni, végülis arra valók a versenyautók, hogy menjél vele.“

A kérdést persze direktben úgy is fel lehet tenni, hogy láthatjuk-e még VFTS-ben? 

„Ja, erre vagy kíváncsi? Biztos vagyok benne, hogy igen.“

Érdemes elolvasni

RSB határozatok 2021 – Támogatást kapó versenyzők listája

Hund Gábor

Miki jelenti a Mikuról – és éppen kereket cserél

mihalyi.csaba

Együtt a család: Zagyva Lali és Dorka a Mikulás Rallyn

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.