Folyamatosan változtak a körülmények

Temesvári Laci egy Lángi Attila által rendezett tejfakasztós “prológról” érkezett a Miskolc Ralira, ahol szerették volna feledtetni az Eger Ralin nyújtott gyengébb teljesítményüket. Végül a kategóriatársak hibáit kihasználva és a folyamatosan változó körülményekhez kitűnően alkalmazkodva sikerült megnyerniük a kategóriájukat.

Az Eger Ralin nem voltatok elégedettek az autóval és magatokkal sem. Min kellett változtatnotok a Miskolc Rallye kezdetéig?

– Sziasztok! Igen, sajnos Eger nem a mi versenyünk volt. Az autónk kifogástalanul működött, köszönet érte a Roland System csapatának, egyszerűen nem találtunk magunkra. Mint ahogy azt már mondtam is nektek, nem gondoltam, hogy ennyire bennünk marad a nyíregyházi perec. 😞

A pénteki nap a Miskolc Ralikon már hagyományosnak mondható “salakszórással” kezdődött, ami egy kicsit közelebb hozza a nézőket a versenyzőkhöz. Te mennyire szereted a prológokat?

– Igazából a kilométerek hiányoztak nekünk a legjobban. Persze ezt már az egri pályákon begyűjtöttük, emiatt újult erővel robogtunk Miskolc felé. Persze kicsit fáradtan, mert szerda este még Lángi Ati barátommal teljesítettünk egy tejfakasztós prológot. Gondolom nem árulok el nagy titkot vele, hogy Ati azért nem jött Miskolcra, mert szerdán kislánya született. Innen is gratulálunk neki és várjuk vissza a Z4 csapatát Székesfehérvárra!!! Nincs bajom a prológokkal, csak nagyon rövideknek tartom őket. Egy lezárt városi csapatás szerintem életszagúbb lehet, kifejezetten tetszett a nyíregyházi és salgótarjáni városi gyorsasági. Külföldön már régen alkalmazzák ezt a megoldást, szerintem ez jobb lenne. 🙂

Milyen stratégiát választottatok szombat reggel, amikor felnéztetek az égre?

– A szombat reggel egyértelműen látszott, hogy esős délelőttnek nézünk elébe, emiatt nem sokat kellett gondolkodnunk a gumiválasztáson. Használtunk az eső és intermédia gumikat, amik remekül teljesítettek.

A kategóriatársaknak nem kezdődött valami fényesen a szombati nap, ti viszont szárnyaltatok a vizes pályákon!

– Elég kalandosra sikerült az első kör a kategória társainknak. Mi is álltunk közel kettő percet a Gagarinék balesetének helyszínén, mert az Ákosékat még akkor szabadítottuk a Skodából. Szerencsétlen eset volt mindenki számára. Sajnos Gagarinék is ott ragadtak, emiatt feladni kényszerültek a versenyt. Mi sajnáltuk, hogy kiestek és a verseny jellege miatt még szuperralizni sem tudtak. Szerencsére megkaptuk az időjóváírásunk és versenyben tudtunk maradni. Nagyon pontosan és gyorsan kellett menni, mert folyamatosan változtak a körülmények.

Az első kör után már több mint egy perccel vezettétek az ORC 2WD+ kategóriát! Már csak be kellett osztani ezt az előnyt a verseny további részére?

– Nem pihenhettünk az előnyünk miatt, mert ezen a versenyen elég egy kis hiba és már oda is az előny. Próbáltunk sietni és sikeresen befejezni a versenyt.

Végül sikerült elsőként felállnotok a DVTK stadion melletti dobogóra!

– Igen, sikerült megnyernünk a kategóriát és az ORC abszolút hatodik helyén célba érnünk. Aminek igazán örültünk, hogy az idei szabályok szerint már jár pont a Power Stage-ért, amit sikerült megnyernünk és a maximális plusz három pontot is bezsebeltük. Boldogan gurultunk át a DVTK stadion melletti céldobogón!

Közelgő események

  • pén
    24
    máj
    2019

    ERC: Liepaja Rali

  • vas
    26
    máj
    2019

    WRX/ERX: Nagy-Britannia

  • csü
    30
    máj
    2019

    WRC: Portugál Rali