Magazin

GÁLL CSABA: CSAK AZ OPEL, CSAK A RALLY

Rövid, ám annál eseménydúsabb karrierje volt Gáll Csabának a historic ob-n és Eb-n. Utólag talán őrültség volt mindaz, amibe belevágott, de a rally szeretete vitte magával. Mint ahogyan a rally szeretete hozza vissza az idén a navigátori ülésbe.

Részlet a Rally Café 2020. márciusi számában megjelent cikkből.

Szöveg: Mihályi Csaba

Gáll Csabiról nem tudok elfogultság nélkül írni. Fiatal szurkolóként én is sok őrültségre vállalkoztam, csakhogy eljussak egy rallyversenyre, de újságíróként messze a legőrültebb dolog volt, amikor Csabi felhívott, hogy menjünk az Elba Rallyra. Azt mondta, írjak, fotózzak és ha már ott vagyok, akkor a szervizautót is vezessem. Elbáról a Ferjáncz Attila féle verseny jutott eszembe, amely olyan kalandosra sikeredett, hogy végül a Zsiguli húzta a Volgát, ami húzta a Barkast, ami tréleren húzta az Alpine-t. Ebből a szempontból a mi Elba Rallynk is méltó utódja volt a nagy elődnek.

Emlékeszem, hogy 2008-ban nagyon lelkesek voltunk, de szerintem egyikünk sem tudta, hogy az Elba Rallyval mibe vágjuk a fejszénket.

Hát nem. Az előtte lévő évben volt Elbán Zsembery Barna és Ferjáncz Andris, akik sokat meséltek a versenyről, ami nagyon megtetszett, úgyhogy eldöntöttem: kipróbálom én is.

Tudtad hol van Elba? Mert én először azt hittem, hogy a német folyóról van szó.

Szerintem ebbe mindenki beleesik. Én szerencsés voltam, mert pár évvel korábban, amikor a Szardínia Rallyra mentem komppal, akkor elmentünk Elba szigete mellett, akkor esett le nekem is, hogy jé, ez itt van?

Amikor először mondtad, hogy a szervizautót is kell majd vezetnem, akkor nem nagyon értettem, hogy miért nem a szervizesek teszik.

Mert nem voltak. Hárman vágtunk neki a versenynek, Ferjáncz Andris navigátor, Mihályi Csabi, újságíró, szervizautó sofőr és Gáll Csaba sofőr, szakács.

Ha már a szervizautónál tartunk…

Hát igen, úgy neveztem be a versenyre, hogy éppen nem volt szervizautóm, ezért gyorsan megvettem Szijj Zsoltitól a Fiat Scudójukat. Hitelre persze. Amikor elindultunk a versenyre, még nem volt teljesen kifizetve. A nagyobb baj az volt vele, hogy valójában ez nem egy teherautó és nem is vontathatta volna a versenyautót a tréleren. Ráadásul jogsim sem volt a trélerre, mint ahogyan neked se. Egy csoda, hogy senki nem állított meg minket.

Főleg, hogy még vontattunk is az autópályán.

Tééényleg. Én vezettem a Scudót, amivel húztuk az Asconát, Andris jött a Suzuki Swifttel – az volt a tréningautó –, te meg aludtál mellettem. Egyszer csak megállt a motor. Mondom, Csabi, elfogyott az üzemanyag, te felébredtél és közölted, hogy jó, akkor tankoljunk. De nem érted, elfogyott a gázolaj, nem megy a motor. Te erre tök higgadtan megkérdezted, van vontatókötelünk? Van. Akkor vontassuk be a benzinkútig. Miveeel? A Suzukival?

Gáll Csabival készült teljes interjút a Rally Café 2020. márciusi számában találhatod, amit azonnal elolvashatsz itt, a Digitális Rally Caféban.
A Rally Café 2020. márciusi számát keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.

Érdemes elolvasni

KOVÁCS ÖCSIKE, AKI A NYARALÓPÉNZT IS AUTÓRA KÖLTÖTTE

mihalyi.csaba

KISS NORBI ÚJRA EURÓPA-BAJNOK ESÉLYES

mihalyi.csaba

HERCZIG NORBERT AUTÓI – AZ ÖSSZES!

mihalyi.csaba