Mihályi Csaba blogja WRC

Három királyok és a trónkövetelő – Monte-Carlo Rally

Húhhh, micsoda verseny volt! Igazi Monte-Carlo Rally, a maga kiszámíthatatlan körülményeivel és igazi, az utolsó gyorsaságiig  tartó gigászi harccal.

Mondhatnám, hogy Thierry Neuville lenyűgöző teljesítményt nyújtott – és igaz is lenne, de semmivel sem ment rosszabbul Sébastien Ogier és a verseny nagy meglepetése, Elfyn Evans sem.

A győzelemért folyó harcból hamar kiesett Ott Tänak a balesete miatt, ami egyszerre volt ijesztő és lenyűgöző, hogy a modern WRC-k mennyire biztonságosak. Főleg az volt döbbenetes, ahogy a jobb első futómű beépült a karosszéria A-oszlop előtti részében, de az utastér még csak nem is deformálódott. Tänak és Järveoja pedig bár egy napot kórházban töltöttek és biztos lesz egy-két fájó porcikájuk, de ezt leszámítva sértetlenek maradtak.

Ott Tänak–Martin Järveoja, Hyundai i20 WRC, Monte-Carlo Rally 2020

Ha Tänak nem esik ki, talán még nagyobb – négy résztvevős – küzdelmet láthattunk volna az első helyért.

A Monte mindenesetre megmutatta, hogy az elmúlt három év nagyjai, Neuville, Ogier és Tänak még mindig jó formában vannak és hogy bár utóbbi kettő csapatot váltott, nagyon gyorsan beilleszkedtek új alakulatukba.

Kellemes meglepetés volt Elfyn Evans a Toyotával, aki a hatszoros világbajnok csapattársát, Sébastien Ogier-t sem tisztelte, vezette a versenyt és csak egy hajszállal csúszott le a harmadik helyre.

Evans teljesítménye azt is sugallhatja, hogy a három királyok mellett megérkezett az új trónkövetelő és a vb akár négy esélyessé is válhat. Két Hyundai (Neuville és Tänak) a két Toyota (Ogier és Evans) ellen.

Négy vb-esélyes? Hát nem hangzik rosszul.

A vártnál halványabban szerepelt Sébastien Loeb, akinek még mindig nem sikerült belakni a Hyundait aszfalton, többször hibázott, a gumijait is elhasználta… Ez is azt mutatja, milyen nehéz dolga volt az első három helyezettnek, akik szinte végig topon autóztak.

A Fordnak nem nagyon jött ki a lépés, a levelek által eltömött hűtővel, de alapvetően az látszott rajtuk, hogy egy kis lépéshátrányban vannak a Hyundaijal és a Toyotával szemben és valószínűleg nem fognak beleszólni a két gigász világbajnoki küzdelmébe.

Két versenyző is pályafutása legjobb vb-eredményét érte el. Kalle Rovanperä ötödik, Takamoto Katsuta pedig hetedik lett a Toyota Yaris WRC-vel. Előbbi teljesítménye kifejezetten biztató volt, de Taka is egy megforgást leszámítva biztosan ért célba.

A mezőny és a verseny sem volt rossz, bár nekem egy kicsit hiányérzetem volt. Tänak kiesése után az első három nagyon elhúzott, ők külön ligában játszottak, a mezőny többi része pedig inkább a túlélésre ment. Ebben persze a műszaki hibák és beesések is szerepet játszottak, de azért jó lenne legközelebb nagyobb harcot látni a negyedik–ötödik helyért.

Az elsőkkel azonban nem volt gond, ha ezt a szintet hozzák, ultra jó szezonunk lesz.

Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Toyota Yaris WRC, Monte-Carlo Rally 2020

Érdemes elolvasni

Evans: Ezzel az autóval csak nyerni lehetett

Hund Gábor

Rovanperä megdöntötte Loeb rekordját

Hund Gábor

Evans svéd győzelmével a vb élén

Hund Gábor