Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!

Esős szupercella, havazás, hirtelen felszáradó pályák, napsütés –minden előfordult, amire csak esély volt az elmúlt hétvégi, horvát bajnoki futamon. Nem is volt így könnyű helyzetben Hideg Krisztián és Kerék István. A Skoda Fabia R5-ös párosnak folyamatosan alkalmazkodnia kellett a változó időjárási körülményekhez, ráadásul még a technikával is meggyűlt a bajuk. Végül az abszolút 3., a horvát értékelésben pedig az 1. helyen zárták a 28. Rally Opatiját.

Hideg Krisztián: Megmondom őszintén, hogy elégedett csak az utolsó körre lehettem a teljesítményünkkel. Nagyon nehéz verseny volt, hiszen folyamatosan változott az időjárás, ami az egyik pillanatban jó taktikának tűnt, azt a következőben teljesen felülírták az égiek, de akkor már nem volt mit tenni… Nem is éreztem jól magamat eleinte az autóban, de ennek legfőképpen az volt az oka, hogy az a futómű-beállítás, amit a teszten kipróbáltunk, nagyon elbizonytalanított. Még azután sem hittem igazán a kocsiban, miután mindent visszaállítottunk úgy, ahogyan a legjobban érezni szoktam az autó rezdüléseit. Így igen lassan kezdtünk, és ez a bizonytalan érzet másnapra is megmaradt. Igencsak hátulról kellett tehát elkezdenünk a felzárkózást, de azért lassan, biztosan meneteltünk.

Az az igazság, hogy a szezonnyitó Kumrovec Rally számomra nem volt a legjobb bemelegítés a bajnoki szezonra, hiszen 38 fokos lázzal küszködtem, és jó nagy távot defekttel kellett teljesítenünk. Ráadásul az a futam már igencsak régen volt, úgyhogy szükségem volt ez alkalommal 70-80 kilométerre, mire rendesen belerázódtam a versenytempóba. Ez van sajnos, öregember nem gyorsvonat. Az utolsó kör 1. gyorsának rajtja előtt ráadásul egy hangosítási hibánk is volt: Pisti hallott engem, én viszont őt nem. Az időellenőrzőben kellett gyorsan cselekednünk: először csak a kábeleket cserélte ki, majd miután az se segített, bukósisakot cseréltünk. Akkor legalább már hallottam, mit diktált volna a fülembe, de a rajt előtt eszméltünk, hogy rossz itinert vett elő, így az utolsó utáni pillanatban még azért is hátra kellett nyúlnia, hogy a megfelelő pályát diktálhassa nekem. Ennyi rutinnal a hátunk mögött már nevetve dolgozzuk fel szerencsére az ilyen szituációkat, és a kétségbeesés, idegeskedés helyett gyorsan meg is tudjuk oldani őket, és megyünk tovább, mintha mi sem történt volna.
A végére azért mégiscsak összeállt a kép, és igaz, 6,7 másodperccel lemaradva, de a 3. helyre felfértünk a dobogón. Összetettben csak a szlovén, Rok Turk és a magyar bajnok, Hadik Andris tudott minket megelőzni. A horvát értékelést azonban a problémáink ellenére is meg tudtuk nyerni Opatijában, és ez most sokkal fontosabb, hiszen tovább tudtuk növelni az előnyünket a bajnoki
pontversenyben.

Kerék István: Egy rulett játékhoz hasonlított ez a hétvége, hiszen nagyon nehéz volt az időjáráshoz alkalmazkodni. Nekünk az elején nem jött be a taktikánk, ugyanis most új márkájú gumikkal mentünk, amiknél még nem éreztünk rá teljesen, milyen helyzetbe melyiket válasszuk. Ráadásul az elején talán egy picit könnyelműen is vettük a dolgokat… Persze, egyik sem kifogás, sokkal jobban oda kellett volna figyelnünk a körülményekre, ugyanis nem egyszer kerültünk már hasonló helyzetbe. Amennyire az utolsó pillanatig titkolták, milyen szakaszokat írnak ki ez alkalomból, nekünk annyira nem okoztak meglepetést, hiszen korábban már mindegyiken autóztunk. Itinerünk volt mindenről, csak egy picit fel kellett frissítenünk. Mire ráéreztünk a gumitaktikára és a megfelelő futómű-beállításokra, addig egy kisebb technikai probléma jelentkezett a Skodánál, méghozzá a turbónyomással kapcsolatban.

Mindent figyelembe véve, a végeredménnyel elégedettek lehetünk. Igaz, teljesíthettünk volna jobban is, de ugyanakkor azzal tisztában kell lenni, hogy szerencsétlenebbül is elsülhetett volna a dolog, hiszen voltak érdekes, kalandos, kockázatos szituációink. Győzelemre is mehettünk volna, de ahhoz sokkal jobban ott kellett volna lennünk fejben. Itt most az volt a nyerő, aki a legjobban választott gumitaktikát, és aki a legjobban képben volt az éppen aktuális időjárással.

A következő, június 7-8-ai, 45. INA Delta Rallyn, Zágrábban már sokkal figyelmesebbek leszünk, hogy szépíthessünk a mérlegünkön…

Partnereinknek köszönjük az együttműködést!

Közelgő események

  • pén
    24
    máj
    2019

    ERC: Liepaja Rali

  • vas
    26
    máj
    2019

    WRX/ERX: Nagy-Britannia

  • csü
    30
    máj
    2019

    WRC: Portugál Rali