ERC ORB

Herczig Norbert Skodával érte el legnagyobb sikereit

Herczig Norbert 24 évvel ezelőtt 1997-ben kezdte e versenyzést Skoda Favorittal, majd a márkával három magyar bajnoki címig és két Eb dobogós eredményig jutott.

 
Herczig Norbert 1997-ben kezdte karrierjét Skoda Favorittal az ORB A5-ös géposztályában, ahol 1998-ban a hatodik helyet szerezte meg. Legjobb eredményét Miskolcon érte el, ahol megnyerte kategóriáját.
 
1999-től Skoda Felicia Kit Carral már az A6-ban folytatta, ahol már a második helyen zárt, míg az F2000-es bajnokságban negyedik lett. Ebben az évben a kategóriáját Székesfehérváron és Pécsett is megnyerte.
Ezt követően a 2000-es évet kihagyva 2001-ben ismét visszatérve a Felicia Kit Carral az A6 negyedik és F2000 hatodik helyét szerezte meg, köszönhetően többek között az A6 Fehérvári és Veszprémi megnyerésének.
 
A 2002-es évet Norbi ismét a Feliciával kezdte, azonban az eredménytelen esztergomi, miskolci, és fehérvári versenyek után Citroen Saxo Kit Carra váltott.
 
A következő két szezonban Saxo Kit Carral és Saxo S1600-tal állt rajthoz a versenyeken, majd 2004-ben visszatért a Skoda márkához.
 
Veszprémben az első, majd Budapesten a második abszolút futamgyőzelmét is megszerezte az Octavia WRC-vel, a szezont pedig az ORB abszolút negyedik helyen zárta.
 
2005-ben azonban Ford Focus WRC-vel, majd 2006 és 2009 között Subaru Impreza WRC-vel folytatta karrierjét. 2009-ben megszerezte első abszolút bajnoki címét, azonban a szabályváltozások miatt ekkor a WRC-k, a Nyílt Rally Bajnokságban indulhattak csak. Az Országos Rally Bajnokság első helyét pedig Hadik András szerezte meg N-csoportos Subaruval.
 
2010-ben aztán ismét jött a több éven át tartó Skoda-korszak, ami előbb S2000-es, majd 2015-től R5-ös Fabiával folytatódott, és előbb 2015-ben, majd 2016-ban és 2017-ben is országos abszolút bajnok lett.
2018-ban határozott Herczig Norbert és csapata az ERC szereplés mellett és a Fabia R5-tel Görögországban második, Cipruson pedig a harmadik helyet szerezte meg, év végén pedig az ERC 6. helyén zárt.
 
2019-ben és 2020-ban Volkswagennel folytatta az ERC szereplést, azonban nem jöttek újabb dobogós eredmények és végül a Volkswagen Motorsport is úgy döntött, hogy befejezi programját és autóit sem fejleszti tovább.
 
Emiatt Herczig Norbert 2021-ben ismét visszatér a Skodához, melyet azonban már a magyar Topp-Cars Rally Team fog felkészíteni, azt követően, hogy kilenc éven át az osztrák BRR csapatának autóival versenyzett.
Herczig Norbert navigátorok terén 1997-ben testvérével, Róberttel kezdte a versenyzést, majd 2004-től Tóth Imre, 2006-tól Csökő Zoltán, 2009-től Baranyai László, 2011-ben Benics Kálmán, 2012-től Igor Bacigál olvasta az itinert, majd 2018-tól már Ferencz Ramón ül a jobb1-ben. A felsorolt navigátorokon kívül csak egy-egy versenyen indult Herczig Norbert más társakkal.
Fotó: FIA ERC

Érdemes elolvasni

Mitsubishivel a Mikulás Rallye-n.

Vörös Gergő

A HUMDA emelni akarja a rali-Eb hazai futamának színvonalát 

Hund Gábor

Lukyanuk nyerte a szezon – és korszakzáró Kanári-szigetek Rallyt

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.