Ajánlott Autósport WRC

Henri Toivonen legőrültebb győzelme

A repülő Finn, aki a 35 évvel ezelőtt vesztette életét 1986-os Korzika ralin. Mai napig inspirálja a Finn autóversenyzőket az elszánt, határozott vezetési stílusa, ő volt Colin Mcrae, Colin Mcrae előtt. Halálának évfordulóján az egyik legkiemelkedőbb versenyéről emlékszünk, ami egyben a legendás Lancia Delta S4 első győzelme is volt. 1985 RAC Rally.

 

A nyolcvanas években a WRC nem fukarkodott az össztávokkal, ezen a versenyen összesen 5577.26 kilométert kellett teljesíteni a párosoknak, amiből 900.69 volt a tervezett mért szakasz, 65 egységre osztva. A maratoni verseny november 24-én vasárnap rajtolt Nottinghamben és négy nappal később, Wales és Skócia érintésével tértek vissza. A leghosszabb szakasz a Dalby volt, amit Tony Pond nyert az MG Metro 6R4-el, mögötte Toivonen négy másodperccel lassabban fejezte be a harmincharmadik penzumot. De összetettben a Finn versenyző ilyenkor már 2:51 hátránnyal rendelkezett, márka és honfitársa, Markku Alénnel szemben, amit a hátralévő 32 szakaszon 56 másodperc előnnyé tudott átfordítani.

A Rally-maps.com ma töltötte fel a verseny teljes térképét  ide kattintva megnézhetitek, hogy pontosan milyen útvonalon járták be Nagy-Britannia nagyrészét.

Toivonen ezzel a győzelmével a bajnoki hatodik helyre tudott odaérni év végén, de nem ettől volt igazán fontos ez, hanem attól, hogy a Delta S4 jól vizsgázott az első 900 versenykilométerén. Igazán nagy fejvakargatás folyhatott a Peugeot Sport és az Audi háza táján, hiszen ők is látták, hogy az olaszok a Delta S4-el és Toivonennel egy pisztolyt hoztak a tőrpárbajba, fejlesztési kényszerbe küldve a Francia és Német vetélytársakat. De hiába, a fúrás-faragás ellenére 1986 rali világbajnoki cím várományosa a Toivonen-Lancia párosítás volt, ezt a tényt a Monte-Carlo rali eredménye csak még jobban megerősítette az ellenfelekben, hiszen 4 perccel végzett a fiatal Finn a második helyezett Timo Salonen előtt. De sem az autó, sem Henri Toivonen nem tudott a ralizás csúcsára érni, hiszen az egyre csak gyorsuló versenyautók miatt a halálos balesetek száma is megnőtt, 1986-ban az FIA betiltotta a B csoportot és a következő években az utcai autókhoz sokkal jobban hasonlító A és N csoporté lett a főszerep.

Henri Toivonen 1956. 08. 25. – 1986.05.02.

Érdemes elolvasni

Visszatérünk a motorsportba a világ minden táján

Hund Gábor

Eladó Hirvonen, Evans és Rossi egykori Ford Fiesta WRC-je

Hund Gábor

Eladó egy 2017-es Ford Fiesta WRC

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.