Ajánlott Rally Rally1

Hétvégi bemelegítő: Eger-Ózd Rally

Versenyhét van! Ráadásul egész hétvégét kitöltő esemény lesz az Eger-Ózd Rally, amire emberemlékezet óta nem volt példa. Persze, tudom, hogy a tavalyi hevesi derbi, a Vértes, meg a Rally Hungary is több napos rendezvények voltak, de az, hogy pénteken Prológ van – ráadásul nézőkkel -, majd szombaton 6, vasárnap pedig 8 gyors szerepel a programban, mindezt 170 versenykilométerrel, már-már a békeidőket idézi.

A legkedvezőbb helyzetből, a címvédők, a Hadik-Kertész egység várhatja a MERCARIUS Rally1 Bajnokság második futamát. Bandi nyert már Ózdon és Egerben is, igaz viszont, hogy 2018-ban kompletten leáramtalanította a királdi körgyorsot. Szóval a kékek helyzeti előnyben vannak, a szombati pályákat jól ismerik és bár rettenetesen szoros a mezőny, ők az egyetlenek, akiknek talán nem kell extrán sokat vállalniuk. Mads Ostbergnek a múltkori defekt után ugyanis csak négy futama maradt a bajnokságban. Nyilván mellette szól az a temérdek kilométer, amit megtett a horvát vb futam hetében, ráadásul az ottani győzelem is magáért beszél, de ha nem esik az eső, akkor talán a magyarok helyzete sem teljesen reménytelen. Jan Kopecky egy diffi hiba miatt nullázott Boldogkőn és addig sem volt igazán meggyőző. A hétvégén megnyerte a Sumava Rally-t és a csapata, a Topp-Cars Rally Team számára is fontos – már csak a presztízsből is -, hogy a 2018-as WRC2-es világbajnok megmutassa, hogy mire képes a magyar aszfaltokon.

Turánék egy harmadik hellyel kezdtek Borsodban, de a regisztrált abroncs mizéria miatt még nekik sincs pontjuk, akár csak Velenczeiéknek. Na jó, a szécsényi srácnak van 4 egysége a Power Stage-ről, de mind a Polos, mind a Skodás sofőrnek a lehető legtöbb pontra van szüksége a hétvégén, azaz nagyon kell nyomniuk, de egy újabb hiba már nem fér bele. Statisztikai érdekesség, hogy minden egyes futamon, aminek Ózd szerepelt a nevében, Ádám harmadik lett, ráadásul ezt a bravúrt három különböző márkával mutatta be. A kérdés már csak az, sikerül-e egy negyedik gyártóval is?

A Csomós – Nagy duó szerintem most is aláírna egy olyan eredményt, mint az első futamon. Persze Mixi deklaráltan az első győzelmére hajt idén, de Egerben szerintem az okos, taktikus versenyzés lehet a siker kulcsa számára. Ne feledjük, ezeken a pályákon R5-sel, sorry, Rally2-es autóval még nem versenyzett, ami ezen a szinten komoly hátrányt jelent, de az is látszott Boldogkőn, ha az ember kimarad a kezdeti adok-kapokból, de végig lőtávolban marad és lecsap a kínálkozó lehetőségre, akkor az bizony rengeteg pontot és dobogós helyezést érhet a futam végére. Klausz Kristóf és Csányi Boti számára is hasonló a képlet, hisz tavaly szkipelték az Eger Rally-t, ráadásul még a Skoda Fabiával is ismerkedő fázisban vannak. Német Lackó tavaly szeptemberben az ötödik pozícióban ért célba és Ózdról is van már egy negyedik helye. Az első futamon nem csak az autó – Citroen -, de a navigátor – Tóth Imi – is új volt számára, de azt Ostberg esetében már láttuk, hogy a csomag képes a győzelemre, így szerintem a miskolciak kedvence is egy lépéssel közelebb lesz már a spicchez.

A Peugeot Kupában Hangodi Beniék magukat is meglepve győzelemmel kezdték a szezont, de a 20 éves fiúnak sokkal jobban fekszik a Rally4-es autó, mint az R2-es elődje. Trencsényi Vince sem panaszkodhat a legutóbbi ezüsttel, de az elmúlt évek Fordozása után bizony még csak magázódik a 208-sal. A lányok, Vogel Adrienn és Notheisz Ivett a hétvégén Lengyelországban versenyeztek, szerdán pedig újabb teszt következik számukra. 2020-ból már van tapasztalatuk a vasárnapi pályákat illetően, így az újabb dobogó nem irreális elvárás az irányukba. Akinek azonban mindenképp villantania kell az Német Gábor, hisz az első futamon nullázott egy technikai hiba miatt, igaz a miskolci fiú tavaly is így kezdett, de akár a top kategóriában, úgy rá is igaz, hogy pokoli gyorsan kell mennie, de egy újabb kisiklás, már-már kórós hátrányt jelentene. A Peugeot-os mezőny mellett pedig még ott vannak a Fordok, ami a 2WD Kupát illetően ígér komoly tűzijátékot. Ifj. Fekete László és Herczig Patrik mellett nagyon kíváncsi leszek a Hegylakóra, azaz Fenyvesi Gáborra és arra is, hogy Kerék Balázs a tavalyi bukását követően revansot vesz-e a hevesi pályákon?

A hévégén kiderül.

🚲

Érdemes elolvasni

A Mecsek is kimarad

Vörös Gergő

Rally Café Podcast-FRT-Bútor Robi-Mecsek beharangozó

Vörös Gergő

Rally Poland – Hivatalos teszt

Vörös Gergő

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.