Magazin

HOGYAN LETT VIZELLINEK FABIA R5-JE, A FORD ESCORT MK II-ES HELYETT?

Mesébe illő történet az az összefogás, ami Vizelli Karcsi körül kialakult, hogy a létavértesi pilóta 2020-ban egy Skoda Fabia R5-tel tudjon versenyezni az Országos Rallybajnokságban. Pedig majdnem vettek egy Mk II-es Escortot.

Részlet a Rally Café 2020. februári számában megjelent cikkből.

Szöveg: Vörös Gergely

Az egész sztori mozgatórugója Bodogán Ferenc, akit szoros barátság fűz Vizellihez, annak ellenére, hogy az elmúlt négy–öt esztendőben mindig ugyanabban a kategóriában, ellenfélként harcoltak egymással.

„Karcsi tavalyi ladás szereplése nem minden esetben sikerült úgy, ahogy azt ő eltervezte, ezért valamerre lépni kellett” – mesélte Bodogán. Karesz 2017-ben már bontogatta a szárnyait egy Skoda Fabia R5-tel, de nem ez volt az elsődleges cél, hanem, hogy igazi showt nyújtson a szurkolóknak és ehhez a VFTS után szüksége volt egy másik technikára.

Megkerestük Korda Eriket, hogy mit lát jónak, mik a lehetőségeink? Ő hívta fel a figyelmünket arra, hogy

olyan autó után kell néznünk, ami az ORC-ben az abszolút bajnoki címre is esélyes lehet, azaz a Mitsubishiket meg lehet vele fogni,

valamint a Karesz igényeit is figyelembe véve keresztbemenésre és a látványos kocsizásra is alkalmas.

Elkezdtünk a Ford Escort Mk II-esben gondolkodni. Sokáig csak levelezgettünk Scott Williamsszel, aztán egyik nap gondoltam egyet és vettem három repülőjegyet Angliába, és (Nagy) Petivel, Karcsi jó barátjával és navigátorával együtt kiutaztunk.

Ő autószerelőként, szakmai szemmel tudta nézni az Mk II-es Escortot. Október végén kiutaztunk és nagyon jól éreztük magunkat az ott eltöltött két napban. Maximálisan meggyőződtünk róla, hogy

egy ilyen autó megvásárlása hatalmas bombát robbantana Magyarországon

és amit terveztünk, azt Karcsi ezzel az autóval bármikor meg tudná valósítani.

Sajnos az Escort ára igazán magasnak bizonyult és ez eléggé feladta a leckét. Addig-addig gondolkoztunk ezen a projekten és nézelődtünk a piacon, amíg rájöttünk arra, egész pontosan Karcsi vonta le a következtetést, hogy még elég fiatal ahhoz, hogy ennyi pénzért ne egy Fordba üljön, hanem próbáljunk meg egy nagyobb célt kitűzni.

Sokan furcsán néztek ránk, hogy miként lehetne egy Mk II-es annyi, mint egy R5, de most visszaigazolom nekik, hogy tényleg így van, mert egy 125 ezer fontos ajánlatot kaptunk a Francois Duval által is használt Escortra, ami közel 145 ezer euró. Ezért ismét felkerestük Korda Eriket, hogy mi lenne, ha egy Skodát bérelnénk, vagy vásárolnánk tőle, milyen lehetőségeink vannak?

A teljes cikket elolvashatod a Rally Café 2020. februári számában, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.
Ha nem akarsz várni, azonnal elolvashatod a digitális Rally Caféban, amit itt találsz: http://www.dimag.hu/magazin/RallyCafe

Érdemes elolvasni

AZ ŐS-TRABANTOS

mihalyi.csaba

KILINCCSEL ELŐRE IS GYORS

mihalyi.csaba

REÁLIS AZ EURÓPA-BAJNOKI CÍM

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató