Nekrológ Rally

Isten veled Zsolt!

A verseny utáni első nap vagyunk. Ilyenkor már bőven túl vagyok egy tudósításon, és vagy interjút csinálok sajtóanyagokhoz, vagy a tv műsorral foglalkozom, netán Mihályi Csabival egyeztetünk arról, hogy mi kerüljön be a következő magazinba. Ez alkalommal azonban erről szó sincs. Sajnos. Mert elvesztettünk egy kiváló navigátort és sportembert, Tóth Zsoltot.

Sokat töprengtem rajta, hogy írjak-e egyáltalán bármit is, mert én is abba a csoportba tartozom, akik ismerték Zsoltot, de csak távolról. Épp ezért nem szeretnék felszállni egy olyan vonatra, hogy nagy igazságokat, magvas, mély gondolatokat osszak meg egy spottárs kapcsán, azzal legitimizálva mindezt, mintha ezeréves ismerősök lettünk volna. Nem teszek ilyet, mint ahogy a közösségi hálókon sem fogom átállítani a profilképem, hogy lerójam tiszteletemet Zsolt előtt. Mert a gyászt szerintem az embernek csendben, belül kell lefolytatnia, akkor is, ha közelről ismerte az elhunytat, vagy ha csak távolról. Valamint nem fogok Zsoltiként írni Zsoltról, egész egyszerűen azért, mert nem voltunk olyan viszonyban és én így tudom neki megadni a kellő tiszteletet.

Tegnap, ahogy utaztunk hazafelé az utolsó komolyabb emlékképemről gondolkoztam Zsolt kapcsán, ami a Salgóhoz kötődik. A célban Dudás Gergővel interjúztunk és ahogy befejeztük a beszélgetést, egy kissrác odalépett Gergőhöz, hogy írja alá a füzetét. A kisember komolyan tolta, mert minden oldalon egy rajtszám, a pilóta, illetve a navigátor aláírása szerepelt csak. Gergő a szignó után egyből Zsolthoz irányította a fiút valami olyan dumával, hogy az árnyékban keresd az idősebb, bácsit, mert nem bírja a meleget. Zsolt aláírta a füzetet, közben pedig a maga higgadt stílusában reagált valamit Gergőnek, amire már nem jött válasz, mert egy félmondattal el is intézte a kérdést. Merthogy a Skodában Zsolt volt a mentor és az volt, amit ő mondott. Gergő pedig elfogadta azt, sőt bár szeret csipkelődni, hatalmas tisztelettel volt a társa irányába.

Sajnos az élet úgy hozta, hogy Zsolt soha többet nem írhatja alá azt a füzetet, mint ahogy nem lesz már olyan, hogy nézünk egy verseny utáni belsőt és azt halljuk, hogy jön még, jön még, jön még! Zsolt hajtotta a pilótáit és mindig el is mondta, hogy tudja, az ő diktálási stílusa és a felfogása a versenyzésről igencsak megosztó, de borzasztóan profi volt és ne legyenek kétségeink, mindent tudott erről a sportról. Az pedig, hogy valakinek egybeforr a neve olyan kifejezésekkel, mint a csakbal, vagy a csakjobb pontos, nos az már valamit letett az asztalra.

Zsolt egy fatális balesetben veszítette életét, egy olyanban, ahol a véletlenek mind összejátszottak ellene. Bizonyára nem leszek népszerű a mostani gondolataimmal, de ez sajnos része ennek a sportnak és a versenyzők pontosan tudják, hogy balesetet szenvedhetnek, netán meg is sérülhetnek, de beülnek az autóba és csinálják, mert ez mozgatja, ez élteti őket. Tóth Zsolt pedig élete utolsó pillanatáig azt csinálta, amit szeretett és így ment el.

Valamint ott van egy még mindig csak 24 esztendős fiatalember, Dudás Gergő, aki a baleset következtében egy hatalmas keresztet lesz kénytelen cipelni élete hátralévő részében. Itt rögtön hozzá is teszem, hogy nem arról beszélek, kit, milyen felelősség terhel a baleset kapcsán, hanem hogy ez egy csapatsport, ahol a pilóta, a navigátor és a technika hárman tesznek ki egy egészet és a pályán ennek az egységnek az a feladata, hogy a lehető legrövidebb idő alatt, a lehető leggyorsabban teljesítse azt. A Dudás – Tóth kettős pedig pontosan ezt tette a Miskolc Rally második gyorsasági szakaszán.

Elveszítettünk egy kiváló sportembert, egy édesapát, ezért most meg kell állnunk, hogy lerójuk a tiszteletünket. Együttérzésünkről biztosítjuk Zsolt családját, hozzátartozóit és a csapatát. Gyászolunk. De a gyász folyamat mellett az élet nem áll meg, és ha minden úgy alakul, akkor három hét múlva ismét verseny, következik az Eger Rally. Zsolt elvesztése hatalmas veszteség, de mennünk kell tovább, mert ha tehetné, szerintem ő is rajthoz állna a bajnokság harmadik futamán.

Nyugodj békében!

Érdemes elolvasni

Idén is lesz ERC mezőny a Rally Hungaryn

Hund Gábor

Azok a fránya lassítók…

Vörös Gergely

Vissza a jövőbe!

Vörös Gergely

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!