WRC

Kalle Rovanperä – A született tehetség

A szezon elején a 19 éves Kalle Rovanperä gyorsan megnyugtatott mindenkit, hogy számára a tanulás lesz az első 2020-ban és nem azonnal a versenyek megnyerése.

 
Kalle Rovanperä szerint a jelenlegi WRC-knél a legbonyolultabb dolog az aerodinamika és azok működésének megértése. Tudni kell, hogy az autó miként viselkedik lassabb pályákon, kanyarokban és miként a gyorsabbakon.
 
Ezt a tapasztalatot nem lehet R5-ös autóban megszerezni, hiszen teljesen más az autó ereje és aerodinamikai csomagja, viselkedése is. Ez a tapasztalat csak úgy szerezhető meg, ha sokat versenyez új generációs autóval.
 
Svédországban mégis szakaszt tudott nyerni és a hatszoros világbajnok Sébastien Ogier legyőzésével dobogóra állhatott Rovanperä.
 
A Dirtfish megkérdezte a fiatal finnt, hogy miként csinálta ezt. Kalle mosolygott, majd a kérdés megismétlése után is csak mosolygott. Majd annyit mondott, hogy nehéz megmagyarázni.
 
Mi viszont tudjuk a választ: SZÜLETETT TEHETSÉG.
 
A Toyota Svédország előtt a Jyväskylä környéki gyors pályákon tesztelt. Ez minden bizonnyal segített Kalle számára, mégis különleges amit Svédországban művelt.
 
Rovanperä szerint a lassabb, portugál, vagy szardíniai versenyeken lehet esélye jobb eredményre, vagy például Új-Zéland gyors pályáin, amelyek mindenkinek újak lesznek.
 
Mi a helyzet Mexikóval? “Mexikó várhatóan a legnehezebb versenyem lesz az év során.” – mondta Rovanperä.
 
Mexikóban a nagy meleg és a ritka levegő miatti teljesítményvesztés nehezebbé teszik az autók irányítását. Időbe telik, amíg egy WRC-vel is megtanul egy versenyző jól menni ilyen körülmények között. A legnagyobb tapasztalatot R5-ös autóval lehet ilyen körülmények között szerezni, amelyeknél jobban érezhető az erővesztés.
 
A rally bonyolult sport, hiszen tudni kell, hogy mik azok a részletek, amiknek az itinerbe kell kerülniük. Ilyenek a verseny során előkerülő sziklák, vagy az út változása. Ezek felismeréséhez pedig időre van szükség.
 
Mi a helyzet a Finn Rallyval?
 
Rovanperänak valóban nincs még elég tapasztalata WRC-vel, de meg tudja ismerni, hogy miként viselkednek ezek az autók. Tudni kell, hogy hova kell helyezni az autót kanyar előtt, tudni kell, hogy a kanyarban miként viselkedik az autó és, hogy hova kell pontosan érkezni a kanyar kijáratán. Egy Finn Rallyn elengedhetetlen a bátorság. Ugyanakkor az autó ismeretét már bizonyította Rovanpera a Svéd Rallyn, ahol ugyancsak gyorsan kellett vezetni, no és persze bátorság terén sem kell a szomszédba mennie.
 
Szóval a várhatóan tisztább körülményeket hozó Finn Rallyn, nem kell meglepődni, ha Kalle Rovanperä megszerezi első WRC futamgyőzelmét.
 
Forrás: David Evans, a Dirtfish újságírójának szavai

Érdemes elolvasni

Arai visszatér a WRC mezőnyébe

Hund Gábor

Új központot talált a Svéd Rally

Hund Gábor

Így tesztelt Horvátországban Rovanpera

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.