ORB Sajtóanyag

Kategória győzelem Nyíregyházán

Kilenc gyors, bő 120 versenykilométer van Kronome Ákos, és Pásztor Tamás mögött a III. Nyíregyháza Rally után.

 

Ákost a pilótát kérdezem a kétnapos túlélőtúra után.

Pénteken csapattatok a Rabócsi Ringi I. gyorson a régi skodátokkal. A Superspecial, miként feküdt ez a pálya nektek és a skodának?

– A pénteki kezdés nem sikerült jól. Gondoltam, a Rabócsi Ring felé lekanyarodva az országútról van még 2 kilométerünk, ott megkoptatom kicsit az új gumikat, amiket feltettünk, de olyan forgalom volt, hogy egyáltalán nem tudtunk csinálni vele semmit. Így álltunk a rajthoz. Borzasztóan csúszott így a pálya. A második körünket kezdve – valószínűleg a pálya is vizes lett, de ezt nem láttam a lámpafénynél – sikerült megforogni, és az egyetlen gödörbe belecsúszni. Kicsit a Skoda orra bánta… Nem voltam nyugodt, hogy ilyen hibát csináltam..

 

Korán nem feküdtetek le péntek éjszaka, mert szombaton nyolc gyors várt rátok. Az időeredmények alapján a Mád – Disznókő szakasz jött be nektek? Így van?

– A mádi gyorsasági nagyon élvezetes és a rengeteg nézőt látni fantasztikus volt! Kicsit a kilencvenves évek vége jutott eszembe. Nem gondoltuk Tomival, hogy ennyire klassz lesz. De a szívünkhöz legközelebb Fóny-Óhuta állt a legközelebb.

 

A gumiválasztás is fontos volt ezen a versenyen, nektek miként is sikerült ez?

– Sokat gondolkodtunk rajta Kovács Zolival, majd slickkel mentünk az első körre, ami jó választásnak bizonyult. A második körre a hideg miatt intermédiát tettünk fel, ez biztonsági választás volt, persze a Füzérin vigyáznunk kellett rá, ott vesztettünk vele.

 

Ha újból neki futhatnátok ennek a versenynek, mit is tennél másképpen?

– A szuperspeciált rendesen teljesítenénk. Nagyon jó verseny volt, ezen kívül nem rontottunk el semmit.

 

A 107 indulóból abszolút huszonhatodikok lettetek és kategória elsők. Melyiknek is örülsz jobban?

– ORC-ben és az abszolút értékelésben ilyen elöl még nem végeztünk. Tényleg nagyon biztonságit autóztunk, nem szerettünk volna télen új autót építeni. A kategória győzelemnek nagyon örülünk. A végére szoros lett, de ha nem szorulunk be a versenyzőtársunk mögé az újhutai szakaszon – bő 3 km-t mentünk mögöttük – kb. 20 másodperccel lenne kevesebb idő a nevünk mellett.

 

Végezetül a magyaroroszágon megrendezett Rally Európa Bajnokság keretein belül a III. Nyíregyháza Rally-n még ha kalandok árán is, de sikeresen célba értetek. Miként is értékeled a versenyeteket és legközelebb hol láthatunk versenyezni titeket?

– Örülök, hogy úgy döntöttünk Tomival, elindulunk és egyáltalán nem bántuk meg. Remekül éreztük magunkat. A szuperspeciált kivéve, nem követtünk el hibát, nem volt defektünk sem, nem akartunk a falon átmenni, mert hamar a pálya szélén találja magát az ember. Ha most kellene újra kezdeni, már tudom, hol lehet bátrabban menni, már van valamennyi helyismeretünk. Idén, talán még a Szilveszter rallyn elindulunk.

 

Köszönjük a Partnereink és a Szervizcsapat segítségét most is. Kronome Zoltán, Vinkovits Béla, Valkai János, Petrás Zsolt, Fonó Ákos, Kovács Zoli. 

Külön köszönöm a segítségét Molnár Zsoltinak, ha Ő nincs, meghiúsult volna a nyíregyházi indulásunk. Örülök, hogy ilyen Barátaim vannak!

 

Fotó: Hajóka SportFotó

– Hajósi Miklós – 

Érdemes elolvasni

“Szeretnénk bebizonyítani, hogy van helyünk a férfiak között”

Hund Gábor

Újabb nemzetközi sorozatba került be a Mecsek Rally

Hund Gábor

Egy brutális menet Janikával 1997-ből – Best of onboard

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató