Ajánlott ORB Rally Rally1

Kiesés és óvás: megkérdeztük Velenczei Ádámot

Az OB első futama után felhívtam Velenczei Ádámot, mert két dolog piszkosul érdekelt a Boldogkő Rally-val kapcsolatban: Egyrészt az utolsó gyorsaságis kiesés, ami rengeteg pontjába került a Skodás pilótának, másrészt az óvás, ami miatt még nincs hivatalos végeredménye a szezonnyitónak.

„Meszesen ötöt sikerült adni Friciéknek, így 8.8 másodperccel voltak előttünk az utolsó szakasz előtt. Nekünk egyébként is a hosszú gyors feküdt a legjobban, meg ott voltak a Power pontok is, ezért úgy döntöttünk, hogy támadunk. Tavaly a Vértes Rally-n ez a taktika egyszer már bejött, akkor pont Friciék ellen sikerült fordítani. Most nem, ez ilyen. Versenyző vagyok, ha nem próbálom meg, akkor amiatt lett volna bennem hiányérzet. Sajnos nem adta ki, az egyik féktávon kicsit későn fékeztem, elúszott az autó és egy erős, jobbos kanyarba nem tudtunk befordulni. Lecsúsztunk az útról – ami nem is lett volna gond -, de ott volt egy kis betontuskó, amiben megakadt a Skoda hátulja és kb. 20 km/h-val átfordult. Kár ezen emészteni magunkat. Történt, ami történt, ami biztató, hogy sikerült jó időket, menni, ebből kell építkeznünk.”

Egy bukás sosem jön jól, de vajon emiatt veszélybe került-e a Velenczei – Bacigál kettős szezonja?

„Nem, egyáltalán nem. Sok a kárörvendő, de megyünk tovább. Nyilván egy ilyen perec nem esik jól senkinek, de ott leszünk Egerben és a többi futamon is. Az autó egyébként megkapta a legújabb fejlesztéseket, volt mérnökünk, sikerült esőben is tesztelni, így minden időjárási körülményre megvolt a megfelelő beállításunk. Igorral is klappolt minden, hamar megtaláltuk a közös hangot. A harmadik gyorsot szerintem ezért is sikerült megnyerni. Persze, pályaismeret tekintetében a külföldiek akkor még hátrányban voltak, de így is mi voltunk a leggyorsabbak.”

A másik megkerülhetetlen kérdés Ádámékkal kapcsolatban az óvás, hisz ők nyújtották be azt a Turán – Bagaméri kettőssel szemben.

„Ez a sport nagyon sok pénzében van mindenkinek. Nyilván be kell tartani a szabályokat, azok mindenkire vonatkoznak. Vannak olyan abroncsok, amik bizonyos okok miatt (FIA vagy hazai szabályozás) nem, vagy még nem alkalmazhatóak a hazai (FIA Regionális) bajnokságban. Az általunk használt Pirellinek is volt itt ilyen abroncsa, amit a hazai forgalmazó nem engedett felrakni, mert az említett szabályokba ütközik, azaz nem lehetett használni. Még az első körben észrevettük, hogy Friciék gumijának más a mintája, mint az összes többi Hankook-os versenyzőé és tudtuk, hogy Orfűn tesztelték a dél-koreai gyártó új fejlesztésű abroncsát, ezért óvtuk meg. Tényekkel alátámasztottuk az óvást, az első körben ki is zárták, az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy van alapja az egésznek, mert a Felügyelő Testületben olyan emberek ülnek, akik értenek ehhez. Azt külön ki kell emelnem, hogy már a 3. gyorsasági után beadtuk az óvásunkat, ez nem a verseny végén történt! Sokan azt hiszik, hogy azért óvtunk, mert beestünk, de nem! Azért óvtunk, mert a verseny elején láttuk, hogy Turánék olyan gumit használnak, ami nem megengedett a Regionális bajnokságokban, így a Magyar Bajnokságban sem. A mi részünkről ennyit tudok elmondani az üggyel kapcsolatban.”

Vörös Gergő

Fotók: HK motion

Érdemes elolvasni

Turán nyerte az Eger-Ózd Rally prológját

Hund Gábor

Eger-Ózd Rally 2021 – Szombati rajtlisták

Hund Gábor

Visszatér a régi kerékvágásba a Korda Racing

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.