Kondella Péter: Jó hangulatban megnyert bajnokság

Kondella Péter és Szilassy Arnold idén is az A-csoportos Hondával állt rajthoz az ORB versenyein, a japán technikával pedig sikerült elérniük a kitűzött célt, bajnokok lettek kategóriájukban.

„Nem titkolt szándékunk volt idén, hogy megnyerjük az 5-ös kategóriát, ezért nagyon örültünk, amikor megtudtuk, hogy három Honda is lesz idén ebben a géposztályban. Ráadásul olyan versenyzők ellen kellett versenyeznünk, akik szintén több bajnoki címmel rendelkeznek. Tudtuk, nem szabad hátra dőlnünk, és minden versenyen harcba kell szállnunk, hogy elérjük célunkat.” – mondta Kondella Péter az év eleji tervekről.

Péter évek óta versenyez már Szilassy Arnolddal, akivel így már egy jól összeszokott párost alkotnak.

„2013 óta versenyzünk együtt Szilassy Arnolddal, ez mutatja azt, hogy jól működik a párosunk. Az idei évben másképp készültünk a versenyekre, és futamról futamra érződött, hogy ez egy jó irány, ezt kell tartanunk.” – mondta Péter.

Az autó bár már nem egy új technika, még mindig versenyképes, ezt pedig Péterék is bizonyították.

„Sajnos minden versenyen volt pár kisebb hiba, amit elkövettem, emiatt az autó picit sérült, és ez állandóan rányomta a bélyeget a futamokra, és az eredményességünkre. Ilyen volt az egri lassító előtti féktáv, ami rövidre sikerült, és ahogy az árok széléről szedtem össze az autót, leakadt a kipufogó és szétcsúszott. Utána bent hagytunk kb. 1 percet, és a hátralévő gyorsok nem voltak elegek arra, hogy ezt ledolgozzuk. De az utolsó három gyorson kategória és 2WD első időt autóztunk. Szombathely Rallyn a hűtő lyukadt ki, a csere miatt kikéstünk az időellenőrzőről, és annyi büntetést kaptunk, hogy a kategória 1. helyéről visszaestünk a 3. helyre, és itt is fejeztük be a versenyt. Székesfehérváron csapágyas lett a motor, a szombathelyi eset következményeként, így a kategória 2. helyéről kellett kiállnunk. Mecsek Rallyn szintén kipufogó probléma volt, és kettős defekt miatt – mivel csak egy pótkerekünk volt -, szuperrallyval tudtuk csak befejezni a versenyt.
Nyíregyházán egy rövidre sikerült féktáv miatt szétvertük a lassítót, és ezzel az autó elejét is, így sajnos kiestünk. De amikor nem csúszott be hiba, az autó nagyon jól működött.” – mondta a hondás pilóta.

A Kondella-Szilassy kettős minden versenyt élvezett idén, aminek az év végi bajnoki cím lett az eredménye.

„Év elején, ahogy kiderült kik lesznek a kategória társak, tudtam, hogy nem lesz könnyű feladatunk.
Azt gondolom, bárki lehetett volna idén a bajnok, de az élet nekünk kedvezett, aminek nagyon örülünk. Nagyon jól esett, hogy Alberti Szabolcsék és ifj. Fogarasi Attiék ellen tudtunk versenyezni. Köszönöm nekik a közös versenyzést, élményeket, hangulatot. Jó volt újra ilyen körülmények között versenyezni!” – mondta Kondella Péter.

A hondás párosnak Eger tetszett a leginkább és Nyíregyháza a legkevésbé az idei bajnokságban, Péter elárulta, hogy miért.

„Egerben látszott, hogy tudunk gyorsan menni az autóval, tehát kérdés sem merült fel bennünk, hogy partiban lehetünk a bajnoki címért. Egyértelműen ezt mondom a legjobb versenyemnek, a pályákat, a verseny hangulatát is nagyon szerettem. A legrosszabb a Nyíregyháza Rally volt, az időjárási körülmények, az extrém hosszú etapok, a verseny időterve, a pályabejárástól, átvételektől kezdve a versenyig. Szerintem lehetne optimalizálni, hogy ne kelljen minden nap több száz kilométert autózni a pályabejárás miatt, illetve ha hamarabb kaptunk volna információt a pályákról, akkor a szállást is másképp foglaljuk, hogy ne Nyíregyházáról kelljen minden reggel felmenni a világvége után két faluval. De ezt vállaltuk, megoldottuk.” – mondta Kondella Péter.

Az autó azonban a bajnokság végével még nem tér téli álomra, bár a navigátor személyében lesznek változások.

„Idén a jól megszokott Szilveszter Rallyn zárjuk a szezont, ahol újra a feleségemmel fogok menni. Várjuk a 2019-es versenynaptár megjelenését, három futamon feleségemmel fogok indulni, szeretnénk külföldön is versenyezni. Jövőre összesen hat ORB és Mitropa futamon szeretnék menni. Remélem sikerül összerakni a hátteret.” – zárta Kondella Péter.

 

Készítette: Hund Gábor

Keresés

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Közelgő események

  • pén
    14
    dec
    2018

    Rally Café Magazin December

  • szo
    29
    dec
    2018

    Szilveszter Rally

  • ked
    22
    jan
    2019

    WRC: Monte Carlo Rali