Historic

Kopogott, de kibírta

A D csoportot és az historic abszolút értékelését is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Rallybajnokság negyedik futamán az Ózd Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros valamennyi gyorsasági szakaszon a leggyorsabb volt és gyakorlatilag rajt–cél győzelmet aratott a Ford Escort Mk II-essel.

A D csoportban ezzel megőrizék első helyüket, abszolút értékelésben pedig a hátrányukat csökkentve a második helyen állnak.

„Nagyon jól éreztük magunkat a versenyen Jotival – mondta Wirtmann. – Az etap lehetett volna egy kicsit kevesebb is, de így is jót autóztuk, a saját tempónkat mentünk, minden szakaszt megnyertünk. A D csoportban fontosak voltak a pontok, ott szoros a verseny, abszolútban inkább csak matematikai esélyünk van az első helyre.

Az Escort jól működött, egyedül a hátsó futómű felöli kopogás ijesztett meg minket egy kicsit. Először nem tudtuk, hogy kardán vagy difi, ezért óvatosabban mentünk. A szervizparkban kiderült, hogy a hátsó futómű kitámasztójának a szilentje ment tönkre.

Benito főmérnökúr azt mondta, ne foglalkozzunk vele, ki fogja bírni, így nem foglalkoztunk vele.

Az Ózd Rali új szakaszai mellett pár klasszikus gyorsaságin is meg kellett mérkőznie a mezőnynek, amelyek különösen a kedvencei Kerekes Jotinak.

„Én a ceredi gyorsaságit soha sem tudom megunni, főleg egy ilyen autóval, mint az Mk II-es, de Királd is nagyon jó volt – mondta a navigátor. – Feri vigyázott az autóra, mert négy hét múlva a Nova Goricia Rallyn állunk rajthoz vele, de azért így is elég jó tempót autóztunk, én nagyon élveztem minden méterét.“

Érdemes elolvasni

Wirtmann a Mitropa Kupában indul

mihalyi.csaba

Miskolc Rally: 154 km egy nap alatt

Hund Gábor

16 szakasz, 176 km versenytáv Egerben

Hund Gábor