ERC

Lukyanuk: Gyorsabbnak gondoltam a magyarokat

Alexey Lukyanuk és Alexey Arnautov a Rally Hungary második helyén zártak az utolsó szakaszon elszenvedett defekt miatt. A verseny utáni sajtótájékoztatón talán a csalódottság miatt is sok mindent kritizáltak.

 
– Alexey (Lukyanuk), minden jól alakult számodra a hétvégén, alkalmazkodni tudtál a körülményekhez, az utolsó szakaszon aztán egy defekt mégis megfosztott a győzelemtől. A szakasz végén érthető módon csalódott voltál, de most néhány órával később mik az érzéseid?
– Természetesen, amikor egy versenyt szinte az elejétől kezdve vezetsz és az utolsó pillanatban elveszítesz, akkor nagy csalódásként éled meg. Már az elejétől látszott, hogy Magyarország és a szervezők szeretnének egy nagyon jó versenyt csinálni, de nekem már az eleje óta olyan érzésem volt, hogy furcsa verseny lesz. A szörnyű körülmények ellenére is tudtunk harcolni a verseny elejétől. Nem értek egyet azokkal a helyiekkel, akik szerint ezek nagyszerű pályák, vagy valami hasonlóak lennének. Valószínűleg, akik ezt állítják, még nem voltak más versenyen Európában. Teljesen őszintén mondom ezt, mert én már láttam más országokban is pályákat és van összehasonlítási alapom. Nagy erőfeszítéseket tettek a szervezők, de kissé másképp más irányba kell menniük.
Nagy balszerencse, hogy így vesztettük el a versenyt és persze az esélyünket is a bajnoki cím megvédésére.
Bocsánat, nem tudom, hogy lesz e még más kérdés is, de ezt el szeretném mondani.
Nagyon sokan szenvedtek defektet vagy más problémákat ezeken a szakaszokon, főleg a murvás részeken. Csak egy kérdésem lenne: miért kell egy aszfaltos versenyen legalább 7 km-nek, vagy többnek murvásnak lennie? Láttam már Svájcban, vagy Ausztriában murvás részeket aszfaltos versenyen, de ez teljesen más volt. Ezt nem murvásnak mondanám, ami itt volt, hanem inkább iszaposnak, vagy sz…nak, vagy nem tudom minek. Ami biztos, ez nem murva. Látja mögöttem ezt a reklámot, vagy nem is, inkább az Action for Road Safety feliratot? Nem tudom, hogy a ma tapasztalt körülmények megfelelnek e ezeknek a biztonsági feltételeknek. Ugyanakkor tudom azt is, hogy most néhányan azt mondják, a rally kiszámíthatatlan és az eső is eshet. Természetesen tudom, hogy nyáron süt a nap, télen esik a hó, novemberben pedig eshet az eső.
 
– A harmadik helyen állva érkeztél a Rally Hungary-re, és még volt némi esélyed a bajnoki címre is, amit nem tudtál kihasználni és a melletted ülő páros lett a bajnok. Gratuláltál már nekik? Ők egész évben keményen dolgoztak, hogy teljesüljön az álmuk.
– Nem hiszem, hogy ki kellene emelni ezt a versenyt, mert a szezon során 5-6 verseny is volt, ami nem jól alakult számunkra és elvesztettük őket. A legtöbb probléma véletlenszerűen, hirtelen jött, de az idei év egy új kihívás volt számunkra, hiszen új volt az autó, a csapat, a gumi, szóval sok minden. Egész évben tanultunk és próbáltuk fejleszteni az autót. Mindenben akadt valami hiba idén, bennem, a navigátoromban, a csapatban, az autóban, a gumikban. De egy csapatban vagyunk, együtt harcolunk. Csapatként nyerünk és vesztünk is. Nem voltunk túl sikeresek idén, de tudtuk, hogy Magyarországon már kevés esélyünk lesz megnyerni a bajnokságot. Reméltük, hogy a helyi versenyzők gyorsabbak lesznek és nagyobb kihívást jelentenek Chris Ingram számára. Chris ugyanakkor nagyon jó tempóban vezetett és elég következetes volt. A defektek nélkül sokkal előrébb is végezhetett volna. Ez a verseny egy nagy lottó volt, és sok mindent a versenyzők nem tudtak befolyásolni. Senki sem tudhatta, hogy ki kap defektet. A falevelek, a sár miatt nem lehetett tudni, hogy mi van az úton, mitől kaphatsz defektet. Szóval egyértelműen látszik, hogy a szervezők mindent megtettek, hogy jó versenyt csináljanak, de jövőre alaposan át kell gondolniuk a szakaszokat.
 
Gratulálok Chrisnek és Rossnak, mert kiválóan teljesítettek idén. Ez a siker remélhetőleg több pénzt is hoz magával számukra, így még gyorsabbak lehetnek és még nagyon fiatalok. Még sok minden áll előttük, számomra ez pedig inkább már mögöttem van. Az utolsó szakasz céljában mondtam Alexeynek (Arnautov), hogy nem úgy ért véget a szezon, ahogy szerettük volna. Sok probléma volt az autóval hétvégén, például a fékkel is. Összességében remélem, hogy akik ezekre az utakra versenyautókat képzeltek, átlátják a versenyzők lehetőségeit ezeken az utakon, és remélem, hogy a szervezők, akik ezeket a pályákat összerakták, kipróbálják milyen itt versenyezni. Nem vagyok egy félős típus, nem félek a körülményektől, de ez olyan volt, amit még nem tapasztaltam.
 
– Alexey Arnautovhoz fordulva, mit gondolsz a nedves körülményekről, a sötétségről, hogy csak a legnagyobb kihívásokat említsem?
– Visszautalva Alexey (Lukyanuk) szavaira, tegnap úgy számoltuk, hogy jó, ha a szakaszok 30 %-a aszfaltosnak nevezhető. A többi kavicsos, saras, vagy ilyesmi. A szervezőknek üzenném, hogy nagyon jó aszfaltos verseny lehetne ez, ha nem novemberben lenne, jobb lenne ez júliusban. Az éjszakai versenyzéssel kapcsolatban a csapatban tudják, hogy nagyon kevés információt kell az itinerbe írnom, talán fele annyit is, mint mások. Most azonban még kevésbé volt változatos az itiner, mert a nagy része a sárra való utalásból állt. Legalább háromféle sár volt a pályákon, szinte minden kanyarban és az egyenesekben. Hihetetlen volt.

Érdemes elolvasni

Meglepetések a 2020-as ORB naptárban

Hund Gábor

Csomós Mixi: Sok szakaszt nyertünk az ERC mezőnyében

Hund Gábor

Ez a Rally

Hund Gábor