Rally Cafe Magazin
Magazin ORB Rally

A kék-sárga Lancia és Faragó Ebi

Alig hat évet töltött a rally 1-ben Faragó-Szabó András, aki a kilencvenes évek elején az egyik legnagyobb tehetségnek számított és meg voltunk róla győződve, hogy ifj. Tóth Jánossal együtt majd ő veszi át a stafétát Ferjáncztól és Rangától.

Részlet a Rally Café 2019. augusztusi számában megjelent interjúból.

Hatalmas sztárja volt Faragó Ebi a magyar rallysportnak. Ferjáncz Attila akkor már túl volt pályafutása csúcsán és éppen Ranga László számított az etalonnak, pont úgy nyerte zsinórban a bajnokságokat, mint korábban Ferjáncz.

Azonban feltűnt a fiatalság, a két trónkövetelő: ifj. Tóth János a 165-ös Kocka Celicával, ami még nem mindig volt versenyképes Ranga Lanciájával és Faragó Ebi, aki egyszer csak egy gyönyörű gyári A-s Lancia Delta Integraléval állított be az olasz Alessandrini-csapat felkészítésében. Mindenki el volt ájulva az autótól.

A párharc előbb Janika és Ebi között kezdődött meg. Sajnos Ebi ’94-ben, 25 évesen, a szponzor visszalépése miatt abbahagyta a versenyzést, pont egy évvel az előtt, hogy Janika megnyerte első bajnoki címét.

Nehéz jóslásokba bocsátkozni, de biztosan egy évekig tartó jó kis párharctól fosztott meg minket a sors, arra  azonban egészen biztosan emlékszem, hogy még a Janika szurkolók is fájlalták, hogy többet nem láthattuk a kék-sárga Lanciát.

Részlet a Rally Café 2019/8. számában megjelent interjúból. 

A kék-sárga Lancia előtt is egy A-s Lancia Deltával versenyeztél. Mekkora volt a különbség a két autó között?

Mintha egy Zsiguliból ültél volna át egy Lanciába. Semmi köze nem volt hozzá. Semmi. És borzalmasan erős autó volt. A motornak három állása volt, 280, 300 és 330 lóerő.

Általában az egyes állásban üzemeltették a bérautókat, de egyszer kipróbálhattam, milyen a hármas. ’93-ban a Mecsek Rallyn borzasztó nagyot küzdöttünk Janikával.

Ranga akkor már bajnok volt, ő nem versenyzett. Végig én vezettem, de Józsefháza előtt álltunk négy órát és besötétedett. Janikának hoztak lámpasort, nekem meg nem volt. Az olaszok nagyon akartak győzni.

Mondták, hogy akkor az utolsó gyorsaságira felhúzzák a kocsit, de vigyázzak, mert olyan lesz, mint egy fegyver.

Egy gyorsasági volt hátra, elrajtoltam és azt hittem, hogy álmodok. Minden egyes kanyarban egy fokozattal feljebb tudtam fordulni és olyan robbanékony volt az autó, hogy nem hittem el, arról nem is beszélve, hogy tényleg úgy szólt az erdőben, mint egy fegyver.

Janika végül a lámpasorral megvert és pár másodperccel megnyerte a versenyt. De azon a gyorson félelmetes volt a Lancia, félelmetes. Emlékszem, a célban Rack Gyuri, a navigátorom csak annyit tudott mondani, ez most nagyon kemény volt.

A teljes interjú a Rally Café 2019/8-as számában olvasható, amiben Ebi mesél arról, hogyan karolta fel őt Ferjáncz, hogyan tanította Ranga és persze arról is szó esik, mivel foglalkozik ma.

A Rally Cafét keresd az újságárusoknál valamint a Mol, az OMV és Lukoil benzinkutakon.

Érdemes elolvasni

Turi Tamás, a legenda

Mihályi Csaba

Mecsek Rally csütörtöktől szombatig

Hund Gábor

Janovich Roland nem számított rá

Mihályi Csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Read More