Rally Café Magazin
Magazin

Ez a Mitsubishi korszak utáni autó?

Egyre több R4-es autó épül az ORECA által homologizált kitből. Kérdés, hogy mennyire tudják átvenni a rallyban az N csoport korábbi helyét és megakadályozni, hogy a sportág két kategóriára, az R5-re és az R2-re szűküljön.

Részlet a Rally Café 2019. októberi számában megjelent cikkből

(…) Könnyen lehet, hogy nincs is szükség a korábbi nyolc kategóriára, amit az R1 és az R3 érdektelensége is mutat, az viszont egyértelmű, hogy a két osztály között még igény lenne egy olcsón üzemeltethető négykerék-hajtású kategóriára.

Magyarul a klasszikus N csoportra vagy annak utódjára. Mivel ilyen autót egyetlen gyártó sem akar homologizálni, az FIA kiírt egy tendert, egy kit kialakítására, amelyet megvásárolva bármelyik privát csapat, bármilyen autóból építhet N-es, hivatalos nevén R4-es versenyautót.

Ezt a tendert a francia ORECA nyerte el, amely el is készítette a kitet, sőt állításuk szerint már 16 darabot értékesített is belőle. A kit tartalmaz egy 1600 cm3-es, 263 lóerős és 382 Newtonméter nyomatékkal rendelkező motort, a teljes hajtást, beleértve a sebességváltót, a négy futóművet, féket, a verseny üzemanyagtartályt. A csapatoknak gyakorlatilag csak a karosszériát kell kialakítaniuk szigorú homologizációs feltételek mellett.

Az ötlet nem rossz, kérdés, hogy mennyibe kerül. Az ORECA árlistája szerint a kit 105 ezer euró, amihez még szükséges a karosszéria kialakítása. Az általuk kiadott katalógusban egy R4-es autó teljes költségét 200 ezer euróra becsülik.

Szintén a katalógus adata szerint ez 20%-kal olcsóbb, mint egy R5-ös autó. Ez nagyjából igaz, hiszen az új Skoda Fabia R5 evóért 243 ezer eurót kell fizetni. Szintén az ORECA szerint az R4-es kitből épített autó kilométerenkénti költsége 42 euró, míg egy R5-ösé 45-50 euró. Tehát a 20%-kal kisebb ár itt is stimmelhet.

A teljes cikket a Rally Café októberi számában olvashatjátok, amit keressetek az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.

Érdemes elolvasni

Dénes Szabolcs – A videós rallyversenyző

Mihályi Csaba

Trencsényi Vince: Drifttől a rally 2 bajnoki címig

Mihályi Csaba

Minden, amit Velezdi Eszterről  eddig nem tudtál

Mihályi Csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató