Tereprally

Márciusban kezdődik az éghajlatváltozásra figyelmet felhívó sorozat

Némileg módosult a jövőre öt versennyel debütáló sorozat, az Extreme E naptára. Az éghajlatváltozásra és annak hatásaira a figyelmet felhívó sorozat márciustól decemberig tart.

 
Január helyett csak márciusban kezdődik az Extre E sorozat első szezonja, melynek első versenyére március 20-21. között kerül sor a szaúdi Al-Ula régióban.
Ezt követően a januárra tervezett szenegáli Rózsaszín tó környékén folytatódik a szezon május 29-30. között.
Augusztus 28-29. között a grönlandi Kangerlussuaq útjain rendezik a harmadik versenyt,
majd október 23-24. között a brazil Para régióba,
végül pedig az argentin Patagóniába látogat a mezőny december 11-12. között.
A sorozat debütáló szezonja eredetileg ellátogatott volna a Himalája lábánál fekvő nepáli Annapurnába is, azonban ezt a helyszínt a logisztikai nehézségek miatt ki kellett venni a naptárból és helyére került az argentin helyszín.
 
“Nem szabad elfelejteni, hogy ezekre a helyszínekre nem azért megyünk, hogy kárt okozzunk a gleccsereken, vagy az érintetlen esőerdőkben. – mondta Alejandro Agag, az Extreme E társalapítója. Olyan helyszínekre látogatunk el versenyeinkkel, amelyek már károsultak az éghajlatváltozás miatt.
 
A teljesen elektromos autókat felvonultató sorozatban kilenc csapat vesz részt. A versenyek két naposak lesznek, az első napon selejtezők kerülnek lebonyolításra, mely során a legjobbak bejutnak az első elődöntőbe, majd onnan hárman jutnak a döntőbe. Az első elődöntőbe nem jutott csapatok pedig a második elődöntőbe kerülnek, ahonnan csak a legjobb jut a döntőbe, ahol négy autó áll majd rajthoz. A selejtezők során a leggyorsabb versenyzők 3-2-1 pontot kapnak, valamint minden verseny során az első ugratások során a leghosszabbat elérő versenyző egy további bónuszpontot kap.
 
A Forma E FanBoostjához hasonló rendszer lesz az Extreme E sorozatban a GridPlay, mely során a szurkolók szavazhatnak kedvencükre, a legtöbb szavazatot kapó versenyző pedig tetszőlegesen megválaszthatja rajthelyét a döntőben. Ha ez olyan versenyző lenne, aki nem jut a döntőbe, akkor az egy általa támogatott versenyzőnek adhatja át rajthely választó jogát. A döntő további rajthelyeiről pedig az addig kapott pontok határoznak.
 
A csapattulajdonosok között lesz Nico Rosberg és Lewis Hamilton is, a hatszoros vF1-es világbajnok pedig elárulta, miért is indít csapatot az Extreme E sorozatban.
 
“Az Extreme E sorozat lehetőséget ad arra, hogy egyesítsem a motorsport iránti szeretetemet a bolygó iránti szeretetemmel. – mondta Lewis Hamilton, az X44 csapattulajdonosa. Azt gondolom e kettőt egyesítve igazán pozitív eredményt érhetünk el. Mindig szerettem volna egy saját csapatot, de ennek lehetőségét addig nem tudtam, amíg nem hallottam erről a sorozatról. A másik számomra fontos dolog az volt, hogy 20 éves karrierem során csupán 2, vagy 3 női versenyzőről hallottam, de az Extreme E lehetőséget biztosít arra, hogy két versenyzőt, egy nőt és egy férfit induljon csapatban.”
 
Az Extreme E sorozat minden csapatában egy férfi és egy nő pilótát is indítani kell.
 
Az Extreme E csapatai
ABT (német): Mattias Ekström (svéd), ?
Andretti United Extreme E (amerikai): Catie Munnings (brit), Timmy Hansen (svéd)
Chip Ganassi Racing (amerikai): Sara Price (amerikai), Kyle Leduc (amerikai)
HWA (német): ?, ?
QEV (spanyol): ?, ?
Rosberg Xtreme Racing (német): ?, ?
Team Techeetah (indonéz): ?, ?
Veloce (brit): ?, ?
X44 (brit): ?, ?

Érdemes elolvasni

Carlos Sainz bajnoki címért küzd 2021-ben?

Hund Gábor

Nagyszerű hírt közölt a magyar tereprally csapat

Hund Gábor

Nico Rosberg tereprally csapatot indít

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató