WRC

Matton: Ha kell, változtatunk a hibrid szabályokon

Jövő héten várhatóan nyilvánosságra kerülnek a WRC szabályai, melyek a 2022-től kezdődő hibrid autókra vonatkoznak. Yves Matton, azonban már most kijelentette, ha a gyártók nem fogadják el a szabályzatot, úgy az FIA kész azon változtatni.

 
A WRC jelenlegi gyártói, a Toyota, a Hyundai és az M-Sport korábban támogatásáról biztosította az FIA-t a hibrid rendszerekkel kapcsolatban, az FIA azonban szeretné, ha új gyártók is csatlakoznának.
 
A jövő héten nyilvánosságra kerülő 2022 után érvényes szabályokat áprilisig kell a gyártóknak elfogadni, azonban ha ez nem történik meg akkor a szövetség kész változtatni azokon, mondta Yves Matton.
 
“A gyártóknak 2020 áprilisig kell elfogadniuk az új szabályrendszert, ha ez nem történik meg esetleg, akkor még mindig lehet azokon változtatni és még mindig marad másfél év 2022-ig.” – mondta Yves Matton, az FIA raliigazgatója.
 
A gyártók szeretnék, ha csökkennének a költségek, ezért az is felmerült, hogy a mostani R5-ös autókból készülnének a hibrid WRC-k, ezt azonban nem tartja elképzelhetőnek Matton.
 
A gyártók továbbá szeretnék, ha nőne a tesztnapok száma, ami az idei évre 55-ről 42-re csökkent. A gyártók azért szeretnének több tesztnapot, mert több új technológiát kell kipróbálniuk 2022-ig.
 
A jövő heti szabályzat magában foglalja az akkumulátorok és autók információit is. Az autók váltóját, felfüggesztését és aerodinamikáját tekintve nem lesznek változások.
 
A gyártók korábban kifogásolták az FIA lassúságát a szabályhozatal terén.

Érdemes elolvasni

Tanak meghajtotta a Hyundai i20 Coupe WRC-t

Hund Gábor

Ilyenek lesznek a hibrid WRC-k

mihalyi.csaba

Makinen: Bízom benne, hogy Ogier maradni fog

Hund Gábor