Magazin

SZUJÓ ZOLTÁN MÉG NEM CSATOLTA KI A BIZTONSÁGI ÖVET

Éveken keresztül volt a Forma–1 hangja, de amióta lekerült a képernyőről sem csökkent a népszerűsége. A Rally Hungaryn szpíker volt, emellett egy stratégiai terven is dolgozik. Kedves olvasók, csatolják be biztonsági öveiket, mert jön Szujó Zoltán.

Részlet a Rally Café 2019. december számában megjelent cikkből

Telefonon kerestem meg Szujó Zolit, akinek be se kellett mutatkoznia, a hangjáról felismertem. „Ennél nagyobb elismerést nem is kaphat egy volt tévé kommentátor“ – mondta, mint később kiderült, nem csak udvariasságból.

Az interjú időpontját sem volt nehéz egyeztetni: „Hívjál nyugodtan, reggel hattól el tudsz érni.“ Hívtam, de nem vette fel. Majd alighogy letettem, visszahívott, hogy „bocs, le voltam némítva és nagyon belemerültem egy Forma–E cikkbe“. Majd kért még két percet, hogy kivigye a zöld szemetet, aztán a rendelkezésemre áll.

Forma–E cikk, zöld szemét, ennyire környezettudatos vagy?

Nagyon! Komposztálunk itthon és figyelünk rá, hogy ebben a komoly klíma szorongásban mit tudunk tenni.

Tudod mekkora az ökológiai lábnyomod?

Nem, eddig még nem mertem szembesülni vele, de fontosnak tartom a környezetvédelmet. Amikor a városban járok, szeretek villamossal menni, vidékre vonatozni, sokat biciklizek… Lehet, hogy csak a saját lelkiismeretem megnyugtatása miatt.

Szeretünk a nagy kibocsátókra, a multikra mutogatni, de szerintem mi is tehetünk a környezetünkért. Nálunk például jól működik a csereszatyor rendszer, hogy ne kelljen műanyagzacskót használni. Hiszek benne, hogyha így élek, akkor én is teszek a környezetemért. Nagyon érdekes például a fiatalok vélekedése.

A mi generációnknak még nagy dolog volt az első autó, egy Kis Polski, vagy akár egy Trabant. Az új generáció nem remeg érte, hogy saját autója legyen, ők sokkal inkább elektromos hajtásban és közösségi autóban gondolkodnak.

Mit szólsz az elektromos autósporthoz?

Nagyon érdekes irányváltás és útkeresés előtt áll az autóipar, vagy már benne is vagyunk. Jó látni azt, hogy az autósport igyekszik újra megtalálni a kapcsolatot az autóiparral.

Nem hiszem, hogy az autósportnak száz százalékosan elektromos hajtásúnak kell lennie, de például a Forma–E üzenetével, hogy ne szennyezzük a városok levegőjét, teljesen egyetértek. Nem tisztem kritizálni a Liberty Media kommunikációját, de én például sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnék arra, hogy elmondjam, a Forma–1-es motorok 50%-os (termikus) hatásfokkal üzemelnek, ami elképesztő szám ahhoz képest, hogy az iskolában még azt tanultuk, a benzin motor hatásfoka 25%.

Az autósportnak mindig is meghatározó eleme volt, hogy a lehető legkevesebb elégetett üzemanyaggal érjék el a legnagyobb teljesítményt. Ez a hatékonyság is lehet az autóipar egyik meghatározó eleme és biztos vagyok benne, hogy egy olyan szintű gyár, mint a Honda, a Mercedes vagy a Renault, a Forma–1-ben szerzett tapasztalatait a közúti motorok fejlesztésébe is átülteti.

A teljes cikket elolvashatod a Rally Café 2019 decemberi számában, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.
Ha nem akarsz várni, azonnal elolvashatod a digitális Rally Caféban, amit itt találsz: http://www.dimag.hu/magazin/RallyCafe

Érdemes elolvasni

Vizelli szakágat váltott

mihalyi.csaba

Rally 3 családi vállalkozásban

mihalyi.csaba

AMIKOR ELVÁGTAD MAGAD ALATT A FÁT

mihalyi.csaba